Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Struktura inzertního oznámení Martina Kochová Lucie Svobodová Lenka Kratochvílová Eva Mašková.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Struktura inzertního oznámení Martina Kochová Lucie Svobodová Lenka Kratochvílová Eva Mašková."— Transkript prezentace:

1 Struktura inzertního oznámení Martina Kochová Lucie Svobodová Lenka Kratochvílová Eva Mašková

2 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Inzerát krátké placené oznámení ve sdělovacím prostředku nabídka, poptávka reklamní evergreen vznik inzerátů - 1. polovina 17.století, v ekonomicky nejvyspělejších zemích tehdejšího světa začaly vycházet pravidelné noviny dodnes jedním z nejvýznamnějších, nejužívanějších a nejúčinnějších způsobů ovlivňování zákazníka

3 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Výhody Trvanlivost v čase – zájemce se může k textu inzerátu kdykoliv vrátit, zatrhnout nebo vystřihnout Relativně velké množství informací Kontakt se zákazníkem –adresy, telefonní čísla apod. Výběr média – cílová skupina reklamního sdělení shodná s okruhem čtenářů příslušného listu Relativní cenová dostupnost – přes rozdíly velikosti a výběr média je inzerát jedním z nejdemokratičtějších reklamních prostředků

4 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Typy inzerátu Obraz převažuje nad textem - malý plakát či billboard - propagace, připomínání značky a budování image - věcné informace potlačeny ve prospěch vizuální atraktivnosti - vhodné především do barevných obrázkových časopisů Text převažuje nad obrazem - větší množství věcných informací o produktu - racionálnější, popisnější - výskyt v denním tisku a odborných časopisech

5 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Text inzerátu 4 základní části: Titulek (Headline) Hlavní text (Body copy) Závěr inzerátu (Claim) Kontaktní údaje

6 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Titulek vtipný a nápaditý, je téměř zárukou úspěchu Význam titulku upoutání pozornosti často rozhodne, zda si přečteme další text (dle výzkumu čte titulky 5x více čtenářů než celý text) orientace v záplavě inzerátů Jak vytvořit dobrý titulek vypovídá o obsahu textu zformulován přesvědčivě - argument odlišný obsahem nebo formou upoutá pozornost

7 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Obrázek v titulku upoutání pozornosti spojení obrázku a titulku zvyšuje poutavost titulek může vysvětlovat obrázek nebo může být o něčem jiném, může být i v rozporu, vytvoříme určité napětí a vzbudíme zvědavost čtenáře Slogan jako titulek není totéž co slogan může převzít funkci titulku Název firmy v titulku název firmy je důležitou informací v kterékoli části textu, v titulku mimořádný význam poutačem a argumentem současně (u známé firmy) Titulek

8 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Hlavní text copy, body copy řešíme délku (poplatky za otištění jsou účtovány podle velikosti, což je omezující faktor) oblíbenější - se stručným textem - ve formě hesel - s odrážkami – rychlý přístup k informacím, šetří místo dlouhý text nesmí být nudný a upovídaný množství textu v inzerátu určuje typ reklamy: mnoho informací u zaváděcích reklamních kampaní minimum textu v inzerátech obrázkových, kde hlavní roli hraje kresba či fotografie, obsah jednoduchý, tj. nenáročný na vysvětlování

9 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Závěr inzerátu pozornost čtenáře soustředěna na titulek a závěr poslední informace pro čtenáře, která nejčastěji utkví v paměti uvádíme to nejpodstatnější, hlavní argument Kontaktní údaje adresa, telefonní číslo, fax, ová adresa, webové stránky možnost tyto údaje opsat, vystřihnou nebo okopírovat

10 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Inzertní seriály Inzertní seriál - inzerát rozčleněný na několik částí, které jsou zveřejňovány postupně v určitých intervalech za sebou vhodné použít pokud je informací o produktu více, než by byl schopen efektivně pojmout jediný inzerát podmínkou je návaznost částí, uveřejnění ve stejném listu, pokud možno na stejné straně a na stejném místě na straně, zachování stejné velikosti, formátu, grafické úpravy a titulku inzerátu

11 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Jak psát inzerát jednoduchý, nepřeplácaný informace o pozici jasně definovaná výběrová kritéria (co rozhodne o tom výběru) při zasílání odpovědí na , dobré vytvořit zvláštní adresu, aby nedošlo k přehlcení přesvědčit, že vámi pověřený zaměstnanec není na pracovní cestě či dovelené

12 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Psaní inzerátu Lineární postup : informace uváděny postupně drží se kontinuální linie působí usedle přístup vhodný pro konzervativní starší čtenáře Jiný postup : informace nemají předem určené pořadí, předloženy naráz, celostně a pak je na něm v jakém pořadí je bude vnímat působí dojmem dynamiky - mládí recipient má při čtení pocit svobody nevýhoda - některé informace nebudou přečteny propagace zboží rychlé spotřeby, módní a zbytné výrobky a výrobky ve slevě

13 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Časté chyby v inzerátech soulad s pravidly českého pravopisu nezakončovat řádek specifickými znaky, měl by končit tečkou používaní emotikonů není povoleno mezeru píšeme za tečky, dvojtečky, čárky, otazník a vykřičník, nikoliv před kolem pomlčky se dělají mezery po obou dvou stranách nepiště vykřičníky do titulku inzerátu nesmějí být používány superlativy nebo tvrzení o jedinečnosti nesmějí se nadměrně opakovat slova velká písmena povolena pouze na začátku vět nebo za začátku vlastních jmen, nelze psát celá slova velkými písmeny nebo všechna slova velkým písmem začínat

14 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Příklad: Poptávka po pracovní síle z hlediska organizace je inzertní oznámení personálním dokumentem, který se týká výběru nového zaměstnance podáváme jím informace o potřebě získat nové zaměstnance na základě požadavků zpracuje personální útvar formou vnitropodnikového standardizovaného dokumentu požadavky na nového zaměstnance a zvolí prostředky, pomocí nichž bude zaměstnance vyhledávat inzerát prezentuje organizaci, výstižně informuje (aby se neozvalo zbytečně mnoho lidí), snaží se zaujmout zájemce (grafická úprava), poskytuje potřebné informace o požadavcích i nabídce, nabídne kontakty a uvede termín

15 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Několik rad při psaní inzerátů velikost a umístění v médiích odpovídá důležitosti pozice, malé inzeráty nevzbuzují důvěru jednoduchý, nepřeplácaný, měl by informovat o pozici definice kritérií pro výběr uvést čím se daná firma zabývá mezinárodní firma se soustředí na činnost firmy v České republice při zasílání odpovědí na , dobré vytvořit zvláštní adresu, obdobně to platí o telefonním čísle doporučuje se vybírat kvalifikované zaměstnance pro inzerát na více pozic, použijme referenční čísla pro usnadnění logistiky do závěru se uvádí požadavky, v jaké formě mají kandidáti zaslat životopisy, vysvědčení, fotografie, údaje o kvalifikaci...

16 Martina Kochová, Lucie Svobodová, Lenka Kratochvílová, Eva Mašková Literatura Jak psát reklamní text, Zdeněk Kříž, Ivan Crha Skripta CZU, Administrativní technika


Stáhnout ppt "Struktura inzertního oznámení Martina Kochová Lucie Svobodová Lenka Kratochvílová Eva Mašková."

Podobné prezentace


Reklamy Google