Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Žďár nad Sázavou - Města budoucnosti ? Co je to zapojování veřejnosti, co je partnerství.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Žďár nad Sázavou - Města budoucnosti ? Co je to zapojování veřejnosti, co je partnerství."— Transkript prezentace:

1 Žďár nad Sázavou - Města budoucnosti ? Co je to zapojování veřejnosti, co je partnerství

2 Snímek 2 Demokracie je ten nejhorší způsob vlády, jaký znám. Až na to, že neexistuje žádný lepší. Winston Churchill

3 Snímek 3 CO JE TO ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI Zapojování veřejnosti je série aktivit sloužících k informování zainteresovaných občanů či organizací a získání jejich podnětů p ro připravení a přijetí kvalitního rozhodnutí.

4 Snímek 4 ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI různá označení, zapojování veřejnosti, komunitní plánování, akční plánování, komunikace s veřejností, participativní přístup přenos zkušeností z USA, Nizozemí velmi těžce přijímaný přístup v post- socialistických zemích

5 Snímek 5 ÚROVNĚ ZAPOJENÍ VEŘEJNOSTI Delegování rozhodovacích pravomocí na občany Společné plánování či rozhodování Zapojení a konzultace Získávání informací od občanů Poskytování informací PR, přesvědčování, manipulace Sherry Arnsteinovou (Arnsteim, 1965)

6 Snímek 6 CO JE TO ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI rozhodovatel odborník uživatel

7 Snímek 7 PRINCIPY ROZHODOVÁNÍ většinové

8 Snímek 8 PRINCIPY ROZHODOVÁNÍ kompromisní

9 Snímek 9 PRINCIPY ROZHODOVÁNÍ konsensuální toto je cílem zapojování veřejnosti

10 Snímek 10 Do čeho veřejnost zapojovat? neexistuje téma, kde nelze uplatnit žádnou úroveň zapojení, vhodná jsou především témata: –plánování veřejných prostranství –strategická rozhodnutí –strategické plánování (regionální rozvoj, územní plánování) –sestavování investiční části rozpočtu –investiční akce

11 Snímek 11 ZAPOJOVÁNÍ VEŘEJNOSTI JE PROSTŘEDEK ALE I CÍL prostředek – k dosažení kvalitního plánu či rozhodnutí cíl ― mobilizovat občany k tomu, aby se zajímali o veřejné dění ― protikorupční opatření

12 Partnerství

13 Snímek 13 PARTNERSTVÍ užší spolupráce s partnery místní partnerství mohou být základem pro rozvoj obce či regionu partnerství musí zůstávat otevřené

14 Snímek 14 PARTNERSTVÍ princip spolupráce obohacující všechny zúčastněné partnerství by mělo být účelné a funkční, jinak přináší více problémů než užitku musí překonat rozdílné zvyklosti, zkušenosti i cíle všech zúčastněných k tomu může dopomoci i vhodné použití facilitace při rozhodování a plánování

15 Snímek 15 Společná činnost Spolupráce Konzultace Informování Donucení, formální ÚROVNĚ PARTNERSTVÍ

16 Snímek 16 MÍSTNÍ PARTNERSTVÍ vytvoření místního partnerství –metoda Leader/CLLD –MA 21 zapojení různých partnerů –veřejná správa –neziskový sektor –podnikatelé

17 Snímek 17 MÍSTNÍ PARTNERSTVÍ společná motivace společné cíle vhodná institucionalizace –skupina/komise pro MA 21 –občanské sdružení –obecně prospěšná společnost


Stáhnout ppt "Žďár nad Sázavou - Města budoucnosti ? Co je to zapojování veřejnosti, co je partnerství."

Podobné prezentace


Reklamy Google