Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Každému posilování předchází rozcvičení. Cílem je příprava svalstva, oběhového a dýchacího systému na následný pohybový výkon, prohřátí organismu, protažení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Každému posilování předchází rozcvičení. Cílem je příprava svalstva, oběhového a dýchacího systému na následný pohybový výkon, prohřátí organismu, protažení."— Transkript prezentace:

1 Každému posilování předchází rozcvičení. Cílem je příprava svalstva, oběhového a dýchacího systému na následný pohybový výkon, prohřátí organismu, protažení svalů. Posilovací cvičení zařazujeme až po důkladném uvolnění kloubů a protažení zkracujících svalových skupin. PŘEVÁŽNĚ S VYUŽITÍM ODPORU VLASTNÍHO TĚLA

2  posílení ochabujících svalových skupin  snížení množství tělesného tuku  zlepšení sportovního výkonu  snížení rizika zranění, onemocnění  kompenzace jednostranných a opakovaných pohybů (zatížení) ve škole nebo v průběhu všedního dne  prevence správného držení těla  odstranění vadného držení těla

3 Na samotném začátku bychom měli svaly důkladně zahřát, prokrvit a protáhnout.  přizpůsobte aktivitu svému zdravotnímu stavu  nejprve procvičte větší svalové partie v oblasti svalového korzetu páteře a oslabené svalové skupiny

4 5. Posilujte všechny svalové partie 1. Správné dýchání u každého cviku - sval se smršťuje (zkracuje) - výdech - sval povoluje (původní stav) - nádech 2. Jako první posilujte velké svalové partie 3. Cviky jednodušší a provádíme je v lehčích polohách 4. Mezi sérií je dobré danou partií protahovat, jinak se svaly zkracují

5 6. Nikdy necvičte cvik, který neumíte správně provést 7. Při posilování oslabených svalů (ve škole) je nejvhodnější počet opakování Posilování ve školním prostředí zpestřit využitím náčiní a nářadí 9. Cvičit převážně s využitím odporu vlastního těla 10. Důležité je upřednostňovat všestrannost

6 - zlepšuje fyzická kondice a postava - zlepší funkčnost slabších svalových partií a vylepší se spolupráce s jinými svaly - zvětšují svaly - rostou, sílí s nimi kosti, klouby, šlachy - spalují tuky, prokrví se mozek a mícha - pomáhá pracovat svalům vytrvale a ekonomicky

7 - mezi jednotlivými sériemi - na úplný závěr tréninku Protažení by mělo být delší a je možno použít obdobných cviků jako na začátku. Nikdy nevynecháváme kompenzaci formou protažení namáhaných svalů.

8

9

10


Stáhnout ppt "Každému posilování předchází rozcvičení. Cílem je příprava svalstva, oběhového a dýchacího systému na následný pohybový výkon, prohřátí organismu, protažení."

Podobné prezentace


Reklamy Google