Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Systémové pojetí hospodářské organizace 1 Mobilní podnikání - principy mobilní podnikání (m-Business) - souhrn veškerých aktivit, procesů a aplikací v.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Systémové pojetí hospodářské organizace 1 Mobilní podnikání - principy mobilní podnikání (m-Business) - souhrn veškerých aktivit, procesů a aplikací v."— Transkript prezentace:

1 Systémové pojetí hospodářské organizace 1 Mobilní podnikání - principy mobilní podnikání (m-Business) - souhrn veškerých aktivit, procesů a aplikací v podniku, které jsou uskutečňovány nebo podporovány mobilními technologiemi, mobilní obchodování (m-Commerce) - každá obchodní transakce vykonaná prostřednictvím mobilních koncových zařízení, m-Commerce - použití mobilní komunikace s jakoukoliv aplikací dostupnou a vytvořenou pro mobilní koncová zařízení, jejíž využití slouží k obchodním účelům,

2 Systémové pojetí hospodářské organizace 2 Internet IS/ICT zákazníka 1 Vlastní IS/ICT zákazníka 2 pevné připojení – e-Business mobilní připojení – m-Business Postavení mobilního podnikání v IS podniku

3 Systémové pojetí hospodářské organizace 3 Mobilní obchodování – charakteristiky, výhody (1) nezávislost na místě - majitel mobilního zařízení může provádět transakce nezávisle na své poloze, dosažitelnost – aplikace - dosažitelné kdekoliv a kdykoliv, v případě e-Commerce si uživatel musí zajistit připojení k Internetu, ekonomická dostupnost a jednoduchost - cena mobilních telefonů je ve srovnání s cenami PC podstatně nižší, obsluha mobilních telefonů je jednodušší, okamžitý provoz - mobilní telefony jsou hned po zapnutí schopny provozu, není nutná jejich instalace,

4 Systémové pojetí hospodářské organizace 4 Mobilní obchodování – charakteristiky, výhody (2) jednoznačná identifikace vztažená k jednotlivé osobě a nikoliv k počítači díky jedinečnému telefonnímu číslu a datům uloženým na SIM kartě, vyšší úroveň personalizace (v návaznosti na identifikaci) a s ní spojená možnost osobního přístupu k zákazníkovi na bázi one-to-one marketingu, lokalizace partnerů - mobilní operátor zná polohu volajícího i volaného a tyto informace (dopravní informace, mapy,..) lze efektivně využít i v realizaci obchodních transakcí, zajištění bezpečnosti – při použití SIM karty k zakódování zprávy, či jednorázového kódu zaslaného přes SMS., možnost vytvoření a odeslání obchodních dokumentů a dokladů

5 Systémové pojetí hospodářské organizace 5 Mobilní obchodování – problémy relativně velká variabilita technologických platforem – komplikace především pro vývojáře, musí své klientské mobilní aplikace portovat na velké množství různých technologických platforem. (Na druhé straně má taková variabilita platforem paradoxně i svou určitou výhodu, neboť pro takto technologicky diversifikovaná zařízení je velmi obtížné vyvíjet škodlivý software, jako jsou viry, spyware apod.), rychlost připojení - relativně nízké rychlosti oproti běžným PC, jimiž se ve většině případů mobilní zařízení připojují k síti Internet, krátká doba fungování na jedno nabití baterie – energetickou náročností trpí zejména mobilní zařízení s barevnými displeji.

6 Systémové pojetí hospodářské organizace 6 Mobilní obchodování – aplikace, funkce (1) presentace firmy dostupnou mobilními zařízeními (m-Presence),  zveřejnění webových stránek s nabídkou zboží a služeb dostupných i z mobilních zařízení, založeno většinou na protokolu WAP (Wireless Access Protocol), mobilní platby (m-Payment),  např. služba GSM banking umožňující provádět správu účtu a bankovní převody z GSM telefonů, kterou nabízejí již všichni mobilní operátoři,  možnost autorizace, kterou poskytují funkce SIM karty mobilní nákupy (m-Purchasing),  mobilní transakce na úrovni B2B (mezi dvěma podniky) - pro nákup materiálů a služeb, potřebných pro výrobu nebo obchod,  možnost nákupu a poptávání zboží přímo v místě potřeby (náhradní díly, provozní materiál,..),  zjišťování cen jiných výrobců v průběhu obchodních jednání s dodavateli

7 Systémové pojetí hospodářské organizace 7 Mobilní obchodování – aplikace, funkce (2) analýzy přístupu na www stránky (m-Tracking),  sledování přístupu zákazníků na www stránky firmy na základě tzv. log souborů,  mobilní log soubory mají kromě doby strávené na www stránkách, IP adresy i ID zařízení (jedinečný kód, který je náhodně telefonnímu číslu přiřazen), mobilní obchod (m-Shop),  mobilní řešení vztahu B2C,  m-Shopy zatím vznikají s obsahem spíše určeným pro mobilní telefony (loga, zvonění, MMS, java hry), powershopping a nastavení ceny zákazníkem,  vychází z vysokých počtů nakupujících jednoho druhu zboží na Internetu, kteří společně mohou dosáhnout nižší cenu od výrobce,  podnik sloužící jako zprostředkovatel nákupu vyhlásí zboží a odpovídající cenu, která se liší podle počtu zákazníků,  cena je stanovena až nakonec, kdy je počet zákazníků znám

8 Systémové pojetí hospodářské organizace 8 Mobilní obchodování – aplikace, funkce (3) mobilní marketing (m-Marketing),  infokanály, tedy informování zákazníků, kteří si daný kanál zajistí, o novinkách v nabídce podniku,  klasické zasílání SMS nebo MMS s reklamním sdělením,  spotřebitelské soutěže či věrnostní programy, kdy zákazník zasílá jako odpověď SMS s odpovědí nebo s kódem výrobku pro svůj věrnostní účet,  možnost zasílat zákazníkovi logo firmy na displej, či zvonění v melodii zvukového loga firmy,  nabídka java her s logem společnosti na displej,  bannery (s využitím WAPu či XHTML,  marketing v závislosti na místě zákazníka, to znamená, že v blízkosti obchodu může zákazník dostat reklamní zprávu o novinkách a o nabídce v tomto obchodě. mobilní aukce (m-Auction),  prodejce zadá zboží a kupující se snaží nabídnout vyšší cenu než poslední zájemce,  zboží získává ten, kdo nabídl jako poslední nejvyšší cenu ve stanovenou dobu uzavření aukce.

9 Systémové pojetí hospodářské organizace 9 Mobilní obchodování – aplikace, funkce (4) masové přizpůsobení (Mass Customisation)  vytvoření specielní nabídky pro určitou skupinu zákazníků,  lze využít profilu zákazníka k vytváření specielních stránek pro registrované zákazníky,  „mass customisation“ pro diferenciaci péče o zákazníky nebo nabídky - zákazníci s vyšším programem nebo prioritou mají přednostní odbavení, věrnostní program, více služeb,

10 Systémové pojetí hospodářské organizace 10 Mobilní obchodování – aplikace, funkce (5) mobilní zásobování (m-Procurement),  řešení vztahů B2B,  dodavatel může stále doplňovat skladové zásoby a udržovat jejich stav na stanovené hladině,  průběžně a s předstihem sleduje pohyb zásob u zákazníka, mobilní péče o zákazníka (m-Care),  kontaktní centra rozšiřují o další komunikační kanály, jako , SMS apod.  počáteční aplikací - IVR – Interactive Voice Responce, tedy hlasový automat nebo automatický operátor,  identifikace zákazníka telefonním číslem umožňuje jeho efektivní autentizaci a autorizaci.


Stáhnout ppt "Systémové pojetí hospodářské organizace 1 Mobilní podnikání - principy mobilní podnikání (m-Business) - souhrn veškerých aktivit, procesů a aplikací v."

Podobné prezentace


Reklamy Google