Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kurzy „Komunikace v lesnictví“ ( plošná školení komunikace ) www.uhul.cz/fao www.uhul.cz/fao Ing. Michal Vejlupek (ÚHÚL)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kurzy „Komunikace v lesnictví“ ( plošná školení komunikace ) www.uhul.cz/fao www.uhul.cz/fao Ing. Michal Vejlupek (ÚHÚL)"— Transkript prezentace:

1 Kurzy „Komunikace v lesnictví“ ( plošná školení komunikace ) Ing. Michal Vejlupek (ÚHÚL)

2 2 Hlavní cíle Šíření znalostí o komunikaci mezi odbornou lesnickou veřejností. Zpětná vazba od účastníků. Intenzivní praktická průprava trenérů pod dohledem profesionálního lektora. ÚHÚL byl pověřen koordinací kurzů. Kurzy „Komunikace v lesnictví“

3 3 Základní údaje Lokality – Kroměříž, Pelhřimov, Horšovský Týn, Brandýs nad Labem Počet kurzů = 9 Období konání = říjen duben 2004 Délka kurzu = 3 dny Účastníci – SSL, LČR, ČKOLH, SVOL, MZe ČR, ÚHÚL Kurzy „Komunikace v lesnictví“

4 4 Obsah kurzu 1. den = participační /účastnické/ metody 2. den = efektivní osobní komunikace 3. den = prezentační dovednosti, komunikace s médii Kurzy „Komunikace v lesnictví“

5 5 Hodnocení obsahu kurzu Individuální anonymní hodnocení použitelnosti metod a technik v osobní praxi: Participační metody ø 48 % Osobní komunikace + prezentaceø 67 % Mediální komunikace nehodnoceno Kurzy „Komunikace v lesnictví“

6 6 Vzdělávací aktivity během kurzu Interaktivní seminář Brainstorming, diskuse Demonstrace Hraní rolí Skupinová práce Individuální práce Kamerová zkouška + zpětná vazba Kurzy „Komunikace v lesnictví“

7 7 Zakončení kurzu, následná péče Zpětná vazba od účastníků – anketky, diskuse. Osvědčení o absolvování kurzu. Odkaz na dokumenty ke staženídokumenty ke stažení fotografie použité ve výukových prezentacíchfotografie použité ve výukových prezentacích Dočasná neveřejná www-stránka pro účastníky: veškeré výstupy z kurzu + fotografieveškeré výstupy z kurzu + fotografie Kurzy „Komunikace v lesnictví“

8 8 Osvědčení o absolvování kurzu „Komunikace v lesnictví“ Kurzy „Komunikace v lesnictví“

9 9 Praktická průprava trenérů Aktivně se zapojilo 6 z celkových 10 trenérů. Pravidla zapojení trenérů: postupné zvyšování náročnosti výkladupostupné zvyšování náročnosti výkladu pravidelná zpětná vazba od účastníků i kolegůpravidelná zpětná vazba od účastníků i kolegů permanentní „ záchranná síť v záloze “permanentní „ záchranná síť v záloze “ – kolega / profesionální lektor Aktivní účast tiskového mluvčího LČR, s.p., nebyla považována za trénink. Kurzy „Komunikace v lesnictví“

10 10 Hodnocení trenérů Individuální anonymní hodnocení spokojenosti s výkonem trenéra: Výklad participačních metod ø %ø % Výklad osobní komunikace a prezentace ø %ø % profesionální lektor - ø 75 %profesionální lektor - ø 75 % Výklad mediální komunikace - nehodnoceno Kurzy „Komunikace v lesnictví“

11 11 Dokumentace, archiv Archiv učebních textů, prezentací. Archiv fotografií: průběh kurzuprůběh kurzu veškeré výstupyveškeré výstupy Vyhodnocená zpětná vazba od účastníků kurzu. Databáze absolventů kurzu. Šablona osvědčení o absolvování kurzu. Kurzy „Komunikace v lesnictví“

12 12 Kurzy „Komunikace v lesnictví“ Poznámky:

13 Kurzy komunikace – návrhy do budoucna – Ing. Michal Vejlupek (ÚHÚL)

14 14 Podněty poskytli… Účastníci kurzů. Trenéři komunikace a jejich lektoři. Organizátoři kurzů. Kurz by měl patřit k základům vzdělávání pracovníků SSL. /pracovník KrÚ/ Kurzy komunikace – návrhy

15 15 1. Cíl kurzu komunikace Úzce vymezený, konkrétní, ryze praktický: intenzivní nácvik řešení konkrétních situacíintenzivní nácvik řešení konkrétních situací sdílení zkušeností účastníkůsdílení zkušeností účastníků poslech teorie jen v nezbytné mířeposlech teorie jen v nezbytné míře Cíl by měl být zřejmý již z názvu kurzu: na co je kurz zaměřen + komu je určenna co je kurz zaměřen + komu je určen např. „Argumentace a zvládání agresivních žadatelů – trénink pro pracovníky SSL.“např. „Argumentace a zvládání agresivních žadatelů – trénink pro pracovníky SSL.“ Kurzy komunikace – návrhy

16 16 2. Cílové skupiny Formu nabídky kurzů přizpůsobit cílové skupině: volba komunikačních kanálůvolba komunikačních kanálů volba motivačních nástrojůvolba motivačních nástrojů Dle obsahu kurzů… některé kurzy vyhradit pouze pro izolovanou cílovou skupinu (např. kurz pro OLH)některé kurzy vyhradit pouze pro izolovanou cílovou skupinu (např. kurz pro OLH) jiné kurzy pořádat pro směs cílových skupinjiné kurzy pořádat pro směs cílových skupin Kurzy komunikace – návrhy

17 17 2. Cílové skupiny Optimální počet účastníků = Možnost kurzů na pokračování: úvod společný více cílovým skupinám, poté skupiny separovatúvod společný více cílovým skupinám, poté skupiny separovat případně opačný postup (záleží na tématu)případně opačný postup (záleží na tématu) Kurzy komunikace – návrhy

18 18 3. Obsah kurzu Musí přesně odpovídat konkrétnímu cíli kurzu: jen to, co cílová skupina skutečně potřebujejen to, co cílová skupina skutečně potřebuje praktické vlastní zkušenosti trenéra s aplikací toho, co učípraktické vlastní zkušenosti trenéra s aplikací toho, co učí Univerzální obsah dosavadního kurzu „Komunikace v lesnictví“ je třeba přizpůsobit potřebám konkrétní cílové skupiny. Kurzy komunikace – návrhy

19 19 4. Vzdělávací formy a metody Trénovat komunikaci lze pouze prezenčně. Možnosti využití distanční formy vzdělávání: před kurzem samotným zprostředkovat teoretický základ k samostudiupřed kurzem samotným zprostředkovat teoretický základ k samostudiu následný informační a poradenský servis pro absolventy kurzunásledný informační a poradenský servis pro absolventy kurzu Nezbytná je převaha vzdělávacích metod praktických (trénink) oproti teoretickým (přednáška). Kurzy komunikace – návrhy

20 20 5. Trenéři komunikace Hlavní předpoklady k tomu, aby trenér sám vedl kurz: velké osobní angažovánívelké osobní angažování – příprava obsahu kurzu, cvičení, pomůcek, učebního textu – osobní praktické zkušenosti s řešenou komunikační potíží (nízký věk trenéra) podpora zaměstnavatelepodpora zaměstnavatele Kurzy komunikace – návrhy

21 21 5. Trenéři komunikace Hlavní předpoklady k tomu, aby trenér sám vedl kurz: zdokonalovací trénink, udržovací tréninkzdokonalovací trénink, udržovací trénink spolehlivé organizační zázemíspolehlivé organizační zázemí motivující odměnamotivující odměna Stávající trenéři se mohou podílet i na přípravě nových trenérů. Kurzy komunikace – návrhy

22 22 6. Zakončení kurzu Obousměrná zpětná vazba mezi účastníky a trenérem. Osvědčení o absolvování – nutnost. Následný servis pro absolventy: fotografie, výstupy, doporučená literaturafotografie, výstupy, doporučená literatura nabídka navazujícího kurzu apod.nabídka navazujícího kurzu apod. Kurzy komunikace – návrhy

23 23 7. Organizace kurzů Čas - nabízet kurzy spíše krátké (max. 2 dny), příp. na pokračování Místo – kurzy co možná nejvíce přiblížit k účastníkům Zajistit (rozdělit kompetence): technika, pomůcky – poskytnutí, nákuptechnika, pomůcky – poskytnutí, nákup učební texty – tvorba, tisk, vázáníučební texty – tvorba, tisk, vázání doprava na místo, občerstvení apod.doprava na místo, občerstvení apod. Kurzy komunikace – návrhy

24 24 8. Financování kurzu Kurzy komunikace – návrhy Na dosavadní kurz „Komunikace v lesnictví“ účastník nepřispíval. Prům. částka, kterou by za něj byl ochoten zaplatit = 1.700,- Kč (dotazováno až v závěru kurzu; rozsah byl 500,- až 5000,-). Příspěvek účastníka. Příspěvek zaměstnavatele. Úlevy spoluorganizátorů – nájemné, půjčka techniky. Dotační titul (?)

25 25 Kurzy komunikace – návrhy Děkuji za Vaši pozornost Ing. Michal Vejlupek (ÚHÚL)


Stáhnout ppt "Kurzy „Komunikace v lesnictví“ ( plošná školení komunikace ) www.uhul.cz/fao www.uhul.cz/fao Ing. Michal Vejlupek (ÚHÚL)"

Podobné prezentace


Reklamy Google