Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Média v marketingových komunikacích, 1. ročník KS Baťovo reklamní desatero Zlín 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Média v marketingových komunikacích, 1. ročník KS Baťovo reklamní desatero Zlín 2005."— Transkript prezentace:

1 1 Média v marketingových komunikacích, 1. ročník KS Baťovo reklamní desatero Zlín 2005

2 2 Baťovo reklamní desatero Zlín 2005 Úkoly reklamy v tržním hospodářství: - poutavě nabídnout zboží - vzbudit o ně zájem, který povede k potřebě, - přimět zákazníka ke koupi v obchodě.

3 3 Baťovo reklamní desatero Zlín 2005 Reklama není ani krásná literatura, ani krásné umění. Jediným úkolem reklamy je prodávat. Reklama, která nepřiměje zákazníka ke koupi, není dobrá reklama. Reklama je mocným nástrojem pro toho, kdo s tímto nástrojem dovede správně zacházet. Jinak – drahá přítěž.

4 4 Baťovo reklamní desatero Zlín 2005 Firma Baťa měla reklamní plán závazný pro celý stát. Plán předcházel prvnímu vystavení kolekce. V reklamě firma nepřipouštěla jakoukoli nepravdu, nic vyumělkovaného. Prodejní oddělení firmy dávalo pokyn tzv. návrhovému oddělení, čemu je třeba dělat reklamu.

5 5 Baťovo reklamní desatero Zlín 2005 „ Na návrhu pracoval tým textařů, malířů a retušérů. Jejich úkolem bylo měnit myšlenky ve slova a obrázky, které uváděl y v pohyb všechen organismus reklamního oddělení.“ V instrukcích pro reklamní oddělení dále čteme: „Je-li reklama lampou, která osvětluje zákazníkovi zboží a jeho nejpříznivější a nejprospěšnější stránky, pak návrhové oddělení je dodavatelem proudu pro tuto lampu“.

6 6 Baťovo reklamní desatero Zlín 2005 Ve výrobě reklamy byla na prvním místě příprava reklamního textu: podíl textaře na obchodu 15 % podíl prodavače na obchodu 50 % podíl organizátora 25 % podíl grafika 5 % podíl aranžéra 5 %

7 7 Baťovo reklamní desatero Zlín 2005 Reklamní texty musely být hodnotné: - cena výrobku, - počasí, - konkurence, - všeobecná situace na trhu účinnost reklamy

8 8 Baťovo reklamní desatero Zlín 2005  Textař musel být nejen dobrým psychologem, ale musel se umět vžít i do role prodavače.  Dobrý reklamní text nebyl výsledkem okamžitého nápadu, ale musel odpovídat na otázky, které firma přímo určovala:

9 9 Baťovo reklamní desatero Zlín 2005 Má titulek obsah? Nepoužila podobný titulek konkurence? Přitáhne titulek zákazníka ke koupi? Přitáhne titulek co nejvíc takových zákazníků? Je ústřední myšlenka textu krátká a pro zákazníka zajímavá? Neobsahuje text příliš mnoho přídavných jmen? Mohla by se některá nahradit slovesy?

10 10 Baťovo reklamní desatero Zlín 2005  Je v titulku alespoň jedna pohnutka přesvědčující ke koupi?  Je v textu přímý silný pokyn nebo vyzvání ke koupi?  Použil by tento text ten, který by měl svůj vlastní závod?  Říká text zákazníkovi, kdy, kde, jak a za kolik si může výrobek koupit?

11 11 Baťovo reklamní desatero Zlín 2005 Pomáhá grafická úprava prodávat nebo jen zkrášluje? Je reklama přesvědčivá? Působí cena hodnověrně? Není příliš vysoká nebo nízká? Je autor reklamy připraven přijmout odpovědnost za všechny možné následky, které ze zveřejnění reklamy plynou?

12 12 Baťovo reklamní desatero Zlín 2005 Dá-li se na většinu těchto otázek odpovědět kladně, jde o dobrý text. Stejně velký důraz kladla firma Baťa na aranžování výloh. Jen taková výloha, která skutečně prodávala, byla pokládána za dobrou.

13 13 Zlín 2005 Desatero pro pracovníky reklamního oddělení 1.Dodržuj termíny uvedené v reklamním plánu i termíny mimořádných objednávek. 2.Nedopusť kopírování reklamy jiných firem. Špatná pověst reklamy se přenáší na jméno firmy. 3.Nevkusná reklama dělá v očích zákazníka i nevkusné zboží. Baťovo reklamní desatero

14 14 Zlín Nezapomeň na retuš – špatně vyobrazená obuv se nebude líbit, neprodáš ji. 5. První obtah reklamy považuj za originál. Hodnota tisku dělá v očích zákazníka hodnotu zboží! 6. Spolupracuj s nejlepšími výtvarníky. Přijdou doby, kdy sám přestaneš stačit. Nezapomeň na doložku „včetně reprodukčního práva“. Baťovo reklamní desatero

15 15 Zlín Sleduj konkurenci. Využij její slabiny. S konkurencí však nikdy nepolemizuj. 8. Uč se z knih a časopisů. Nikdy nejsi dost moudrý, abys dělal reklamu státe úspěšně. Baťovo reklamní desatero

16 16 Zlín Měj stále připraven potřený materiál (barvy, kreslicí papír, fotomateriál), aby kvůli tobě spolupracovníci nezaháleli. 10. Plať rozumně svým spolu - pracovníkům, jejich mzdu podle zásluhy úměrně zvyšuj nebo snižuj. Obklopuj se dobrými a výkonnými pracovníky. Baťovo reklamní desatero


Stáhnout ppt "1 Média v marketingových komunikacích, 1. ročník KS Baťovo reklamní desatero Zlín 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google