Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tým č. 5 Michal Šeděnka SU Miroslav Frančík VŠP Dalibor Michalíček VŠB-TUO Adam Soustružník OU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tým č. 5 Michal Šeděnka SU Miroslav Frančík VŠP Dalibor Michalíček VŠB-TUO Adam Soustružník OU."— Transkript prezentace:

1 Tým č. 5 Michal Šeděnka SU Miroslav Frančík VŠP Dalibor Michalíček VŠB-TUO Adam Soustružník OU

2  Úvod  Průzkum  Současná situace  Naše řešení ◦ Talent ◦ Univerzita ◦ Praxe ◦ „Talent 2020 aneb…“

3 Kdo je pro nás „talent 2020“?  Student, který v září 2011 nastoupí na střední školu,  v roce 2015 nastoupí na univerzitu,  a v roce 2020 úspěšně ukončí své vysokoškolské studium.

4  rychlý průzkum na malém vzorku respondentů,  forma dotazování: osobní a telefonické rozhovory. 1. střední školy 2. univerzity 3. soukromá sféra

5  Střední školy: ◦ nerozvíjí měkké dovednosti, neúčinnost RVP, nedostatečně vedou studenty ke správnému výběru oboru na VŠ.  Univerzity: ◦ Vyžadují měkké dovednosti, ovšem nijak je nerozvíjí, špatná návaznost na praxi, chybějící motivace, malá invence a nezájem studentů dále se rozvíjet.  Soukromý sektor: ◦ Nespokojenost s úrovní absolventů: chybí znalost jazyků, praktické a mezinárodní zkušenosti

6 ? TALENTUNIVERZITA PRAXE - - -

7 Kdo je to talent?  Člověk, který má vrozené a rozvinuté schopnosti na středně vysoké úrovni. nadání talent genialita  Podporou talentů můžeme dosáhnout špičkových odborníků ve svých oborech!

8 Kde a jak jej najít?  střední školy,  dávat studentům prostor pro kreativitu,  podporovat studenty v seberealizaci,  rozvíjet základní měkké dovednosti, systematickou prací se studenty. Vnitřní a vnější objevení nadání a následné rozvinutí v talent.

9 Přípravné semináře univerzit ◦ větší spolupráce SŠ a univerzit, ◦ ve 3. ročníku SŠ, ◦ sebepoznání studentů, ◦ náplň studijních oborů, simulace, ◦ seznámení s uplatněním na trhu práce, ◦ seznámení s přijímacími požadavky, Návaznost na přijímací řízení – zohlednění určitého talentu

10  Přijetí potencionálně nadějných talentů, jejich následný rozvoj  Inspirace modelu dánského profesora Petera Gorm Larsena

11 Jak talent rozvíjet? 1. Výuka teorie, ◦ menší počet předmětů, ◦ zefektivnění celkové výuky, ◦ výuka ve spolupráci s odborníky z praxe, ◦ zvýšení poměru předmětů vyučovaných v cizím jazyce, ◦ podpora studia v zahraničí.

12 2. Výuka a zdokonalování měkkých dovedností, ◦ práce v týmu, ◦ komunikace, ◦ vystupování a prezentační dovednosti, ◦ projektové řízení a time management. akreditování nových předmětů využití měkkých dovedností ve všech ostatních předmětech

13  povinná praxe v rámci studia  podpora zahraničních odborných stáží  podpora činností ve studentských organizacích (AIESEC, SUS, IAESTE, ISC)  možnost nahrazení bakalářské práce odbornou praxí schválenou garantem převedení teorie do praxe ukončení základního vzdělávacího procesu

14 ? TALENT UNIVERZITA PRAXE ŠPIČKOVÝ ABSOLVENT

15  má jasnou představu o svém zaměstnání  je dokonale připraven k nástupu do povolání ve svém oboru  ovládá cizí jazyky  díky zkušenostem z praxe a zahraničí má síť kontaktů  umí komunikovat s lidmi, pracovat v týmu, prodat své znalosti a dovednosti

16  NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. Praha, ISBN  HŘÍBKOVÁ, Lenka. Nadání a nadaní. Praha : Grada, s. ISBN  Rozhovory s otevřenými otázkami

17 Nyní jsme vám zde představili podle nás ideální systém pro podporu nadání, práci s talenty a přípravy špičkových absolventů univerzit. Avšak i v sebedokonalejším systému vždy záleží na jednotlivých studentech a jejich přístupu k příležitostem!

18 Tým č. 5 Adam Soustružník OU Dalibor Michalíček VŠB-TUO Michal Šeděnka SU Miroslav Frančík VŠP


Stáhnout ppt "Tým č. 5 Michal Šeděnka SU Miroslav Frančík VŠP Dalibor Michalíček VŠB-TUO Adam Soustružník OU."

Podobné prezentace


Reklamy Google