Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Motivace lékárníků k aktivní práci s pacienty Michal Hojný Vedoucí lékárník IKEM Viceprezident ČLnK.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Motivace lékárníků k aktivní práci s pacienty Michal Hojný Vedoucí lékárník IKEM Viceprezident ČLnK."— Transkript prezentace:

1 Motivace lékárníků k aktivní práci s pacienty Michal Hojný Vedoucí lékárník IKEM Viceprezident ČLnK

2 Definice úspěchu dle českých klasiků… S úspěchem nejdou dělat žádné štráchy. Svět úspěch žádá. Karel Poláček Úspěch se shání u platícího publika. Karel Čapek

3 Špatné zkušenosti…

4 Agenda Polemika s MiKr Edukace Motivace Pozice výrobce

5 Polemika s MiKr Pokles výnosů = prostě impulz ke změně? – 2008 – diskuze o změně odměňování Změna 0 – trendy Propad výnosů Tlak na personální „efektivitu“ – ↓ čas na vzdělávání – ↓ čas na implementaci Koncentrace lékáren do „víkendových“ center x úbytek na venkově Neefektivní role virtuálních sdružení – Čest výjimkám

6 Polemika s MiKr 40 % pacientů akceptuje cross-selling – I dlouhodobě? – Není často impulzem pro změnu lékárny? – Existují někde pravidla (standard) EBM pro tento servis? Výdej bez receptu = zdravotní služba – Rezignace na preferenci Rx x DS pod tlakem $$$ – Studie – vliv cross-sellingu na odborný kredit farmaceutů a FA

7 Potravinové doplňky a zdraví Medical Tribune 4/2008 Autor: Prof. MUDr. Štěpán Svačina, DrSc. Podle těchto informací by měl diabetik vstupovat do lékárny s radostí, vždyť léčba jeho nemoci je tak snadná! Stačí přece potlačit chuť a zlepšit glykémii chromem nebo zlepšit glykémii zázračnými léky ze skořice, nebo dokonce vyléčit bolesti nohou kyselinou lipoovou. Jak mohou být lékaři tak hloupí a předepisovat léky a inzulin, po kterých se jeho „cukrovka“ nezlepší, když v lékárně mají za výlohou i na pultech tak zázračné léky?

8 Tajemný pacient – ročník % lékáren bez diskrétní zóny 64 % expedientů bez visačky (označení) Odkaz na příbalový leták – 7 – 12 % odpovědí X Nárůst lékáren poskytujících individuální konzultační činnost – 30 %

9 Řešení? …chce to „prostě jen“ znát všechny proměnné a správně je dosadit!

10 CENTRÁLNÍ ŘEŠENÍ

11 Edukace Povinná pro farmaceuty pracující v lékárnách Podmínky dle Řádu ČLnK 3letý cyklus – Konec srpen 2014 – Vyhodnocení – informace na webu Podpůrné PR ČLnK ČLnK – registr akcí – 2013 – 768 vzdělávacích akcí Kongresy, semináře, e-learning, … – 2014 (k 19/9) – 652 vzdělávacích akcí

12 Motivace = odlišnost GK – Odvykání kouření GK - Podpora ve snižování hmotnosti – Společný projekt ČLnK a VŠTJ Medicína Praha Garant – MUDr. Martin Matoulek,PhD. – Olomouc, Praha - obsazeno – 2015 – pokračování – Určeno pro F i FA – Cíl: Edukace lékárníků v možnostech intervence léčby obezity a následné vytvoření komunity lékárníků, kteří budou regionálně spolupracovat s nutričními terapeuty a rekondičními centry a nabízet pacientům efektivní možnosti snížení hmotnosti.

13 Realizace odbornosti mimo lékárnu

14 Plán LA podzim 2014 / /15 – IDS plánováno (na 2014)65 – Legislativa18 – GK Konzultační činnost – GK DIA – Doplňky stravy – Nutrice OBLAST ZAMĚŘENÍ: FARMACEUTI + FARMACEUTIČTÍ ASISTENTI SPOLUPRÁCE S VÝROBCI

15 CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁNÍ Diskutovaná témata: – Průnik firemních přednášek mezi „odborná“ sdělení – Charakter vzdělávacích akcí Vzdělání x zábava – Společné akce pro F a FA – Nevhodná struktura přednášky s ohledem na publikum Sdělení původně pro lékaře Doporučená struktura sdělení

16 Standardy, doporučené postupy ČLnK DP pro konzultační činnost – Aktuálně vydán II. díl DP pro specifické lékárnické činnosti – Koordinátor Mgr. Drahomíra Stará DP pro samoléčení (2008) – Aktuálně prováděná revize

17 LOKÁLNÍ ŘEŠENÍ

18 Case study IKEM Interní semináře – Aktuální problematika – Cca 1x měsíčně – Příprava: „mini team“ farmaceut + FA – 2 termíny Nácvik dispenzace při samoléčbě nezávažných onemocnění

19 Proč? Prohloubení a „aktualizace“ znalostí k daném tématu Sjednocení informací – 14 F a 18 FA (expedují všichni) Odhalení nedostatků – tj. na co při expedici, dispenzaci zapomínáme Trénink ve známém prostředí = sebevědomí

20 Výhody / Nevýhody Téma „ušité na míru“ spektru našich pacientů Je to „zadarmo“… F – osvěží si algoritmy při samoléčbě + OTC a doplňky stravy FA – viz F + dozví se i některé „info navíc“ ohledně Rx léků k dané problematice Možnost vyzkoušet si komunikaci i v cizím jazyce (EN, DE) Časová náročnost na přípravu Časová náročnost na provedení nácviku, pro ty, kteří nácvik vedou neochota některých F a FA se nácviku účastnit Neměřitelný výsledek edukace

21 Jak vše probíhá? 1.tvorba „studijního materiálu“ (2 F + 2 FA) 2.Rozeslání materiálu všem F a FA 3.Příprava kazuistik (18) k nácviku (2F a 2 FA)

22 Foto si vylosuje F/FA, který si zkouší dispenzaci Konkrétní věta, se kterou modelový pacient „přichází do lékárny“ Informace o pacientovi, na které by se F/FA mohl / měl zeptat Výstup – tj., k jakému závěru by se měl F/FA na konci „dopracovat“

23 Bolest – další témata Bolest hlava – dítě Bolest dítě – vážná Bolest hlavy u matky Cizinec – Japonec Vnuk – neštovice Bruslař Arthróza v kolenou Bolest hlavy – těhotná „Saridon“ Kocovina Neuropatická bolest Tenisový loket Bolest v kříži Bolest zad – nadváha Menstruační bolest Bolest zubů

24 4. Praktické provedení - nácvik Jednotlivě postupně všichni F / FA, kteří chodí expedovat (v průběhu cca 1 měsíce) – Vč. šéfa Trvá cca 15 minut Probíhá formou rozhovoru „za tárou“ – lékárníkem / f. asistentem je účastník nácviku, modelového pacienta pak „hraje“ F nebo FA z týmu, který nácvik připravoval

25 Inspirace pro ostatní? Realizace nácviku v jakékoliv lékárně s vyšším počtem pracovníků Možnost dodání „na klíč“ externím subjektem Spojení s výrobcem – v mezích „slušnosti“

26 Motivace na úrovni lékárny Závisí na pozici (kompetenci) Varianty: – Finanční bonus VL x NL – Podpora edukace Pozvánka na externí akce – např. ve spolupráci s LA Úhrada vybraných akcí Školení v prostředí lékárny – Dárky

27 Motivace na úrovni ČLnK Aktivní propagace Finanční odměna organizátorů Interní granty na úhrady účasti na kongresu FIP – Prostor pro výrobce Podpora studentů – Příspěvek na zahraniční stáž s následnou zprávou – Příspěvek na činnost v zahraniční studentské organizaci Poté často odchod mimo lékárenství

28 Nemlek a OTC Rozdílný postoj – Přirození součást sortimentu lékárny – (ne)poznaná nutnost Zaměstnanecké benefity = atraktivní kupní potenciál Rezervy v řízení a udržování sortimentu – Minimální práce s prodejními daty Omezená motivace vydávajících na výdeji konkrétních produktů

29 Závěr Stěžejní role – dobrý příklad – Kolega / mentor – Šéf Používat prvky motivace v každodenní práci v lékárně Spolupráce s partnery se schopností: – Naslouchat potřebám – Reagovat na měnící se podmínky

30 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Motivace lékárníků k aktivní práci s pacienty Michal Hojný Vedoucí lékárník IKEM Viceprezident ČLnK."

Podobné prezentace


Reklamy Google