Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJiří Bezucha
1
Ze školy do praxe Novák Petr, Kašpárek Luděk RDG oddělení Krajská nemocnice Liberec
2
Úvod – něco málo o škole DRA je tříletý,denní obor, ukončený absolutoriem podmínkou přijetí je úspěšně vykonaná maturitní zkouška absolvent studia nachází uplatnění jako radiologický asistent ( RDG, RAO, NM )
3
SZŠ a VZŠ Ústí nad Labem učební plán se skládá z vyučovacích předmětů a praxe mezi vyučované předměty patří cizí a latinský jazyk, anatomie a fyziologie, patologie, chirurgie, radiolog.přístroje a fyzika, vnitřní lékařství, výpočetní technika či zdrav. právo tyto předměty jsou zakončené zkouškou
4
Běžná vyučovací hodina
5
Využití znalostí v praxi
některé ze zmíněných předmětů se dají v praxi využít jen částečně ( např. patologie,chirurgie ) mezi předměty důležité pro budoucí povolání RA jsou radiodiagnostika, nukleární medicína a radiační onkologie, které jsou součástí absolutoria příkladem může být radiodiagnostika, kde se naučíte pouze základní principy vyšetření, ale samotné snímkovací techniky se naučíte až v praxi
6
Praxe v 1. ročníku se začalo s cvičením v radiodiagnostice pod dohledem zkušených pracovníků, kteří nás seznámili se základními snímkovacími technikami výhodou pro nás byla vlastní snímkovna (ve staré Masarykově nemocnici) určená pouze studentům prvním přístrojem, se kterým jsme se setkali, byl Chiralux
7
Chiralux
8
ve druhém a třetím ročníku jsme rozšířili praxi o nukleární medicínu a radiační onkologii
během studia jsme prošli několika pracovišti a tudíž jsme měli možnost porovnat přístroje a snímkovací techniky po otevření nové nemocnice v UL – Bukov, jsme měli možnost poznat i plně digitalizovaný provoz RDG oddělení
9
Digitalizace + rychlost vyšetření, možnost úprav obrazu ( centrace, kontrast, jas ), PACS (přenos dat po síti, lepší archivace dat) - pro nové studenty - s nástupem digitalizace odpadá manipulace s kazetami a práce v temné komoře, tudíž se neseznámí s klasickým vyvolávacím procesem, který je stále na většině oddělení v republice
10
Nemocnice v UL - Bukov
11
Digitalizace v UL - snímkovna
12
Digitalizace v UL - ovladovna
13
Přechod do praxe změna pracoviště – nové přístroje, nové snímkovací techniky zcela nové pracoviště pro nás byla skiaskopie (práce s kontrastními látkami – příprava, podání, manipulace ) dalším přístrojem, se kterým jsme se setkali až zde v Liberci, je ORBIX, jenž se využívá pro skiagrafii krční páteře a speciální projekce lebky (Stenvers, Schuller) v budoucnu nás čeká ještě CT,AG a MR u kterých známe pouze teorii
14
nové snímkovací techniky ( např. )
- projekce dle Fergusona ( L pateř ) - Y projekce ( rameno ) nové značení stran P,L největším rozdíl mezi školou a praxí - samostatnost - zodpovědnost za vykonanou práci - spolehlivost - pracovní nasazení
15
Teorie je teorie, ale praxe je k nezaplacení !!!
Závěrem : Teorie je teorie, ale praxe je k nezaplacení !!!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.