Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel ZÁVĚRĚČNÝ SEMINÁŘ 20.LEDNA 2011 V RCO V OLOMOUCI CZ.1.07/1.1.04/01.0194 INVESTICE DO ROZVOJE.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel ZÁVĚRĚČNÝ SEMINÁŘ 20.LEDNA 2011 V RCO V OLOMOUCI CZ.1.07/1.1.04/01.0194 INVESTICE DO ROZVOJE."— Transkript prezentace:

1 Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel ZÁVĚRĚČNÝ SEMINÁŘ 20.LEDNA 2011 V RCO V OLOMOUCI CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

2 2 Partneři projektu  Svaz průmyslu a dopravy České republiky  Asociace energetického a elektrotechnického vzdělávání „AEV“  Asistenční centrum a.s. Časový rámec realizace:

3 3 Vrátit řemeslu jeho ztracenou prestiž: hlavním úkolem projektu „Aktivní motivace žáků základních škol = jistota pro budoucnost řemesel“ je řešení potřeb firem s různým zaměřením pro získávání kvalitních technických a řemeslných pracovníků.

4 4 Cílové skupiny a výstupy projektu Žáci 7.-9.tříd základních škol 1800/3246 Výchovní poradci 20/29 Nové inovované produkty 3/3 webové stránky Katalog řemesel, Motivační filmy o řemeslech Metodika motivace k řemeslům ve volbě povolání žáků ZŠ

5 5 Výběr konkrétních aktivit  146 exkursí žáků 7.-9.tříd ZŠ do podniků okresů Olomouc,Jeseník,Přerov,Prostějov,Šumperk)  33 besed s profesním odborníkem  účastníků, z toho chlapců a dívek (na exkursích a besedách bylo také 167 rodičů  Kontinuální komunikace s představiteli podnikatelského sektoru, veřejné správy a školství  Šetření mezi výchovnými poradci na základních školách  Vlastní analýzy Asistenčního centra, a.s.

6 6 Web projektu Unikátní Počet Stránky návštěvy návštěv listopad listopad Celkem od počátku

7  Nedostatečná podpora technických oborů na základních školách  Vysoké „jiné“ vytížení výchovných poradců na základních školách  Výchovní poradci nemohou sdílet zkušenosti s kolegy  Komunikace mezi základními a středními školami probíhá jen omezeně  Školám chybí finanční zdroje pro pořádání exkurzí  Problematická celospolečenská preference „čistě studijních“ oborů a jejich vysoká kapacita  Masivní odchody na víceletá gymnázia  Chybějící podpora žáků se studijními problémy na středních školách 7 Jaká omezení byla zjištěna?

8 Jaké jsou náklady veřejných rozpočtů na „neúspěšné žáky“?  Odhadujeme, že ročně je „dotace na přestupujícího žáka“ ve výši 6,8 mil. Kč vynaložena zbytečně  Pokud by se jen v jediném roce snížil počet přestupujících žáků o 1 p.b. (dle kvafikovaných odhadů ročně přestupuje 1,7 % žáků), došlo by jen v Olomouckém kraji k úspoře 10,4 mil. Kč.  Oproti tomu odhad ročních nákladů na zvýšení pracovního úvazku 20 výchovných poradců z Olomouckého kraje o 8 hodin týdně tvoří jen 1,2 mil. Kč! Údaje vycházejí z Analýzy ekonomických dopadů nevhodně zvolené vzdělávací cesty – kvantifikace neefektivně vynaložených veřejných prostředků na žáky přestupující v průběhu studia na jinou školu 8

9 Jaké jsou naše návrhy na změny?  Umožnění vyšší hodinové dotace výchovným poradců  Změna financování středních škol  Umožnění sledování výsledků žáka na střední škole původní základní školou  Zlepšení podmínek pro firmy poskytující praxe  Výhodnější zaměstnávání čerstvých absolventů  Zakotvení povinné školní docházky na veřejných středních školách 9

10 Projekt se umístil v celostátní soutěži na prvním místě ve veřejném hlasování z 32 soutěžních projektů a oceněn odbornou porotou NVF - na vyhlašovatelem soutěže Národní vzdělávací fondwww.topregion.cz  do soutěže doporučen jako jediný z Olomouckého kraje Radou pro rozvoj lidských zdrojů Olomouckého kraje  veřejné hlasování ukončeno v září 2010, projekt na prvním místě  v listopadu 2010 udělila projektu odborná komise NVF cenu za přínos pro rozvoj regionálního partnerství (oceněno 5 projektů z 32) Podrobně na Poděkování hlavně žákům základních škol za podporu projektu. Poděkování konkrétním osobám a předání Certifikátů s dárky. Asistenční centrum, a.s.10

11 Základní školy – osloveno přes 250 ZŠ, nejaktivnější v projektu – Trávník Přerov,Vítězná Litovel,Haškova Uničov,Hlavní Hanušovice, Javorník, Loštice, Olomouc-Holice,Olomouc- Zeyerova, Plumlov, Majakovského Prostějov,nám.Svobody Šternberk, Hlubočky, Lipová, Nábřežní Jeseník, Mikulovice,Česká Ves, Adolfovice, Demlova Olomouc,Štěpánov, Mlýnská Mohelnice, Jungmann.Litovel,Gorkého Olomouc Výrobní podniky – poděkování především - Ondřejovická strojírna a.s. Zlaté Hory, Panav a.s. Senice na Hané, Siemens Elektromotory s.r.o. Mohelnice, Nestlé Česko s.r.o., závod ZORA Olomouc, TOS Olomouc s.r.o., Honeywell Aerospace Olomouc s.r.o., DT- výhybkárna a strojírna a.s. Prostějov Střední odborné školy - SPŠS Olomouc, SOŠaSOU staveb.a strojírenská Jeseník, SŠT Mohelnice, SŠT Přerov, SŠOS Štursova Olomouc Asistenční centrum, a.s.11 Účast v projektu

12 Asistenční centrum, a.s.12 Děkujeme za vaši soustředěnou pozornost a inspirativní spolupráci

13 13 Asistenční centrum, a.s. Regionální kancelář Olomouc Kosmonautů Olomouc Ing. Hana Houšťová mobil: , Sídlo a centrála společnosti: Asistenční centrum, a.s. Sportovní Most Jméno: Ing. František Jochman Mgr. Helena Malíková Tel./fax: Regionální kanceláře: Most, Chomutov, Cheb, Plzeň, Praha, Hradec Králové, Liberec, Jihlava, České Budějovice, Brno, Hodonín, Olomouc, Ostrava,


Stáhnout ppt "Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel ZÁVĚRĚČNÝ SEMINÁŘ 20.LEDNA 2011 V RCO V OLOMOUCI CZ.1.07/1.1.04/01.0194 INVESTICE DO ROZVOJE."

Podobné prezentace


Reklamy Google