Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vítáme Vás na semináři : Advokát a jeho klient Brno, dne 25. 4. 2013 Přejeme hezký a příjemný den !

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vítáme Vás na semináři : Advokát a jeho klient Brno, dne 25. 4. 2013 Přejeme hezký a příjemný den !"— Transkript prezentace:

1 Vítáme Vás na semináři : Advokát a jeho klient Brno, dne Přejeme hezký a příjemný den !

2 Organizace dnešního semináře Lektorem dnešního dne je : PhDr. Oldřich Solanský, Ph.D. Seminář je koncipován formou interaktivího přístupu Seminář je koncipován formou interaktivího přístupu Přestávky Přestávky Mobily - podle vaší potřeby Mobily - podle vaší potřeby Přejeme hezký a příjemný den !

3 Tématická náplň semináře 1.Sociální percepce 2.Co determinuje formování soudu o druhých lidech 3.Chyby v posuzování druhých 4.Nejčastější typy problémových lidí 5.Zvládací strategie jednotlivých typů problémových lidí 6.Test sebevědomí 7.Nároky na profesi advokáta 8.Základní způsoby úspěšného jednání s lidmi

4 Cíle semináře - reálný cíl absolventa: Pochopí smysl a význam sociální percepce Naučí se lépe odhadovat jiné lidi Uvědomí si nejčastější chyby při posuzování druhých lidí Rozezná jednotlivé typy problémových lidí Seznámí se s adekvátními reakcemi na chování těchto lidí Osvojí si základní způsoby úspěšného jednání s lidmi

5 Sociální percepce Ani ty nejlepší teoretické znalosti nám nezaručí správný odhad lidí aneb něco o zkušenosti, intuici a empatii

6 Co determinuje formování soudu o druhých  Výpověď pozorované osoby, jiných osob  Důvěryhodnost zdroje  Vnímání tváře  Tělesný vzhled, konstituce a pohyby  Mimika očí  Úloha předmětných artefaktů  Přeceňování vnějších charakteristik  Aschova teorie „centrálního rysu“  Homansovo pravidlo

7 Nejčastější chyby v posuzování jiných  Haló efekt  Logický omyl  Efekt shovívavosti  Efekt primárnosti  Egocentrické hledisko, nedostatek empatie  Předsudky a sociální vlivy  Stereotypy

8 Typy problémových klientů (1)  Výbušný a snadno popudlivý  U ničeho dlouho nevydrží  Kverulant  Workholik  Netýkavka (úzkostně agresivní)  Pedant  Vztahovačný  Hysterik  Úzkostný typ

9 Typy problémových klientů (2)  Narcistně agresivní typ  Bezohledně agresivní typ  Fanatik  Hostilní  Ixoid  Schizoid  Náladový  Nezdrženlivý  Obzvláštník

10 Nároky na profesi advokáta (1) Trpělivý Trpělivý Objektivní, nezaujatý, nestranný Objektivní, nezaujatý, nestranný Zvládá principy efektivní komunikace Zvládá principy efektivní komunikace Zaujatý pro věc Zaujatý pro věc Umí naslouchat Umí naslouchat Vnímavý Vnímavý Informovaný Informovaný Má dobrou paměť Má dobrou paměť Odborné znalosti Odborné znalosti Vědomosti Vědomosti Zkušenosti Zkušenosti Je důvěryhodný Je důvěryhodný Je asertivní Je asertivní

11 Nároky na profesi advokáta (2) Využívá svého postavení s citem a důsledností Využívá svého postavení s citem a důsledností Umí dát najevo soucit Umí dát najevo soucit Vyjadřuje své myšlenky jasně Vyjadřuje své myšlenky jasně Má vysoká etická měřítka Má vysoká etická měřítka Dokáže navodit aktivní tempo Dokáže navodit aktivní tempo Má pozitivní, vzhůru směřující postoj Má pozitivní, vzhůru směřující postoj Má mnoho energie a není vázán psacím stolem Má mnoho energie a není vázán psacím stolem Je dobrým vyjednavačem Je dobrým vyjednavačem Při rozhodování provádí logické kroky Při rozhodování provádí logické kroky Má silné osobní charisma Má silné osobní charisma Zevnějšek, prostředí - upravenost, doplňky, móda, hygiena Zevnějšek, prostředí - upravenost, doplňky, móda, hygiena

12 Základní způsoby úspěšného jednání s lidmi Jméno znamená osobnost Neskrblete pochvalou a uznáním Povzbuďte sebevědomí partnera Hledejte v partnerovi odborníka Naznačte svoji důvěru v partnera Ponechejte partnerovi jeho názor na věc, jeho mínění Buďte pozorným posluchačem Naznačte zákazníkovi, že si ho vážíte Naznačte zákazníkovi, že ho potřebujete Jednejte tváří v tvář

13 Základní interaktivní pravidla To, jak se chováme k druhým lidem, určuje, jak se druzí lidé budou chovat k nám Máme mít své chování pod kontrolou Sledujeme a analyzujeme chování druhých a podle něho pak usměrňujeme chování vlastní Jsme si vědomi toho, že na základě chování jen odhadujeme, co ten druhý cítí, co ví, jaké má postoje, co si myslí apod. Jednáme s lidmi otevřeně, ale nemusíme vždy prozradit svým chováním své skryté pocity Naučíme-li se ovládat své chování, naučíme se předcházet stresu, nevystavujeme se tolik stresujícím faktorům

14 Opakování podstatného

15 Děkujeme Vám za účast na semináři : Advokát a jeho klient Děkujeme Vám za pozornost a za Váš aktivní přístup ! Těšíme se na další spolupráci s Vámi !


Stáhnout ppt "Vítáme Vás na semináři : Advokát a jeho klient Brno, dne 25. 4. 2013 Přejeme hezký a příjemný den !"

Podobné prezentace


Reklamy Google