Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Podnikové informační systémy Základní funkcionalita ERP II Podnikové informační systémy Základní funkcionalita ERP II Prof. Ing. Josef Basl, CSc.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Podnikové informační systémy Základní funkcionalita ERP II Podnikové informační systémy Základní funkcionalita ERP II Prof. Ing. Josef Basl, CSc."— Transkript prezentace:

1 Podnikové informační systémy Základní funkcionalita ERP II Podnikové informační systémy Základní funkcionalita ERP II Prof. Ing. Josef Basl, CSc.

2 2 Obsah Funkcionalita ERP II SCM CRM BI Funkcionalita ERP II SCM CRM BI

3 3 Business Intelligence, manažerské aplikace Interní infrastruktura Prodej, nákup, sklady, výroba Finance, Control- liing,.. Zdroje (personál, majetek), ERP CRM e_Business Obchodníci, referenti, obchodní zástupci, kontaktní centrum Vlastníci, management Zákazníci Dodavatelé, obchodní partneři IS/IT firmy Aplikační architektura ERP II SCM SCM e_Business

4 4 B2B and M2M Environment of e-Supply Networks, zdroj: Niels Bjørn-Andersen, Copenhagen Business School, 19th IFIP World Computer Congress Santiago, Chile, August 2006 Corporate Customers Distributor/ Reseller Manufacturer/ OEM Retailers 3P Logistics Raw Materials Supplier Logistics Providers Consumer Component Supplier Manufacturers Engineering/ Design Partners Subcontractor Private eMarket (vertical) Logistics Exchange (horizontal) Public eMarket (B2B) Public eMarket (B2B) Product/Goods Flow Information Flow Customer Exchange (B2C) (Adapted from Forrester, 06/2000 & AMR SCM Report Jan 2000) Virtual Manufacturers Virtual Distributors Marketplace- to-Marketplace (M2M) relationships B2B relationships

5 5 SCM - definition (SCOR – Supply Chain Operation Reference Model)  Supply chain management (SCM) is the combination of art and science that goes into improving the way your company finds the raw components it needs to make a product or service and deliver it to customers.  The following are five basic components of SCM.

6 6 SCM - definition (SCOR)  1. Plan – This is the strategic portion of SCM. You need a strategy for managing all the resources that go toward meeting customer demand for your product or service. A big piece of planning is developing a set of metrics to monitor the supply chain so that it is efficient, costs less and delivers high quality and value to customers.  2. Source – Choose the suppliers that will deliver the goods and services you need to create your product. Develop a set of pricing, delivery and payment processes with suppliers and create metrics for monitoring and improving the relationships. And put together processes for managing the inventory of goods and services you receive from suppliers, including receiving shipments, verifying them, transferring them to your manufacturing facilities and authorizing supplier payments.

7 7 SCM – definition (SCOR)  3. Make – This is the manufacturing step. Schedule the activities necessary for production, testing, packaging and preparation for delivery. As the most metric-intensive portion of the supply chain, measure quality levels, production output and worker productivity.  4. Deliver – This is the part that many insiders refer to as logistics. Coordinate the receipt of orders from customers, develop a network of warehouses, pick carriers to get products to customers and set up an invoicing system to receive payments.  5. Return – The problem part of the supply chain. Create a network for receiving defective and excess products back from customers and supporting customers who have problems with delivered products.

8 8 Supply Chain Design Supply Chain Hub Příklad mySAP SCM řešení Direct Procurement Order Fulfillment Manufacturing Demand and Supply Planning Supply Chain Performance Management Direct Procurement Order Fulfillment Manufacturing Sledování Management výkonnosti dodavatelského řetězce Výroba Strategie Tvorba dodavatelské sítě Supply Chain Hub Měření Management událostí v dodavatelském řetězci Kolaborace v dodavatelském řetězci Kolaborace Kolaborace v dodavatelském řetězci Kolaborace Přímý nákup ZdrojeDodávka Provedení zakázky Plánování nabídky a poptávky Plánování Dodavatel Síť Partner Zákazník Partner Síť

9 9 Scénáře sledování událostí Automatizace procesů Hlášení Výstrahy Přepočítává časy příjezdu Dává výstrahu do plánování výroby při pozdních dodávkách materiálu Aktualizuje dobu tranzitu Kalkuluje náklady při zdržení Kontroluje úplnost procesů Informuje obchodní partnery Zobrazuje výstražný monitor Uspořádává chybová hlášení Včasné dodávky Průměrné časy tranzitu Poslední hlášený stav Customer Service Event Tracking actively supports companies and their business partners in managing their supply chain processes Spolupráce Automaticky sleduje proces spolupráce

10 10 Příklady sledování událostí  Zprávy o poloze  Obvyklé zprávy o polozeVlak projel nádražím  Zprávy o zpožděníPoskytovatel služby hlásí nový čas příjezdu  Zpráva o špatném směruVozidlo projelo nesprávným místem  Zprávy o výjimkáchNehoda, poruch vozidla  Změna objektu identifikaceBalení, nakládka, transfer nákladu  Další zprávy o událostech  Zprávy o měřeníProces vážení, teplota v chladícím boxu  Senzorické zprávyNezákonné otevření kontejneru  Události vztažené k obchodnímu procesu  Přebytečné, chybějící a poškozené zboží  Jakákoliv událost přes uživatelský Web interface, jestliže není dostupná jiná infrastruktura

11 11 Proces splnění zakázky Prodejní zakázka Plánování výroby Globální ATP ATP podle pravidel Umístění výrobku CTP Simulace Globální ATP ATP podle pravidel Umístění výrobku CTP Simulace Plánování odbytu Zásoba ATP Řízení dopravy Zpětné zpracování Zahraniční obchod Řízení skladů

12 Globální Available-to-Promise Pravidly řízené, víceúrovňové ATP  Alternativní lokace  Alternativní výrobky Integrace s plánováním výroby  Kontrola oproti aktuálnímu výrobnímu plánu  Uvažování kapacitních omezení Integrace s plánováním odbytu  Alokace produktu

13 13 ATP podle pravidel Alternativní lokace Alternativní výrobky Konečná položka zakázky PPM rozklad Problém: Nedostatek zboží na skladě Postup řešení: Krok 1: Alternativní výrobek Krok 2: Nákup z jiné lokace Krok 3: Nakonec výroba (PPM rozklad)

14 14 Změna metody výroby Úroveň Kontrola všech úrovní výroby v každé lokaci PPM 1 PPM 2 DV CTP ATP CTP ATP CTP ATP DV = Dokončená výroba / PPM = PP Model / CTP = Capable To Promise

15 15 Business Intelligence, manažerské aplikace Interní infrastruktura Prodej, nákup, sklady, výroba Finance, Control- liing,.. Zdroje (personál, majetek), ERP CRM e_Business Obchodníci, referenti, obchodní zástupci, kontaktní centrum Vlastníci, management Zákazníci Dodavatelé, obchodní partneři IS/IT firmy Aplikační architektura ERPII - CRM

16 16 CRM – Customer Relationship Management  komplex technologií (aplikačního a základního software, technických prostředků), podnikových procesů a personálních zdrojů určených pro řízení a průběžné zajišťování vztahů se zákazníky firmy, a to v oblastech podpory obchodních činností, zejména prodeje, marketingu a podpory zákazníka a zákaznických služeb,

17 17  operační – zefektivnění klíčových procesů „kolem“ zákazníka, zejména front office,  kooperační – optimalizace interakcí se zákazníkem, vícekanálová komunikace,  analytické – agregace a aplikace znalostí o zákazníkovi, aplikace „business a customer intelligence“, speciální CRM analytické aplikace na bázi datových skladů a dolování dat,  operační – zefektivnění klíčových procesů „kolem“ zákazníka, zejména front office,  kooperační – optimalizace interakcí se zákazníkem, vícekanálová komunikace,  analytické – agregace a aplikace znalostí o zákazníkovi, aplikace „business a customer intelligence“, speciální CRM analytické aplikace na bázi datových skladů a dolování dat, Operační, kooperační a analytické CRM

18 18 Back-office aplikace LogistikaZdrojeFinance Front-office aplikace SlužbyPodporaProdej Zdroj: White, C., 2001 (upraveno) Integrace aplikací - hub Zákazníci – ODS Zákazník CRM DWH ETLETL ETLETL Interní uživatelé e_Business Portal Architektura e_business portál – CRM - BI

19 19 Customer Intelligence CM Služby Podpora prodeje Operační datový sklad Zákazník Datový sklad Internet Kontaktní centrum.. Analýzy zákazníků Plánování a příprava marketingu ¨Specializované nabídky podle typu zákazníka ….

20 20 Analýzy CI – kategorie dle dnů v týdnu

21 21 Measure Every Marketing Metric Only customizable dashboard for measuring marketing effectiveness Zdroj: salesforce.com Campaign ROI (by campaign type, region, etc.) Lead Conversion Rate (by campaign type, group, region, etc.) Total Leads (by segment, time period, source, region, etc.) Leads by Sales Pipeline Stage Closed/Open Leads Leads Not Followed-up on quickly Any custom report… Customizable, Real-Time Dashboards

22 22 Business Intelligence, manažerské aplikace Interní infrastruktura Prodej, nákup, sklady, výroba Finance, Control- liing,.. Zdroje (personál, majetek), ERP CRM e_Business Obchodníci, referenti, obchodní zástupci, kontaktní centrum Vlastníci, management Zákazníci Dodavatelé, obchodní partneři IS/IT firmy Aplikační architektura ERP II BI

23 23 Základní principy BI  Analytické a rozhodovací úlohy v řízení firmy s odpovídající datovou, organizační i technologickou infrastrukturou – manažerské aplikace, datové sklady a tržiště, dolování dat, … - vytváří se postupně od poloviny 80. let.  Cíl, smysl – řešit problémy informačních – transakčních - systémů (nedostatek nebo nedostupnost analytických informací) - a tedy vytvořit prostor pro zkvalitnění řízení firmy,  multidimenzionalita a OLAP technologie (On-line Analytical Processing),  zdroje dat - produkční databáze transakčních systémů, minimálně manuální vstupy,  specifické projekční postupy a provozní procedury,  Analytické a rozhodovací úlohy v řízení firmy s odpovídající datovou, organizační i technologickou infrastrukturou – manažerské aplikace, datové sklady a tržiště, dolování dat, … - vytváří se postupně od poloviny 80. let.  Cíl, smysl – řešit problémy informačních – transakčních - systémů (nedostatek nebo nedostupnost analytických informací) - a tedy vytvořit prostor pro zkvalitnění řízení firmy,  multidimenzionalita a OLAP technologie (On-line Analytical Processing),  zdroje dat - produkční databáze transakčních systémů, minimálně manuální vstupy,  specifické projekční postupy a provozní procedury,

24 24 Architektura multidimenzionální databáze – OLAP kostky

25 25


Stáhnout ppt "Podnikové informační systémy Základní funkcionalita ERP II Podnikové informační systémy Základní funkcionalita ERP II Prof. Ing. Josef Basl, CSc."

Podobné prezentace


Reklamy Google