Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

>> 1 Ing. Zdeněk Vejvoda Technologická podpora liberalizace Bratislava 1.7.2003.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: ">> 1 Ing. Zdeněk Vejvoda Technologická podpora liberalizace Bratislava 1.7.2003."— Transkript prezentace:

1 >> 1 Ing. Zdeněk Vejvoda zdenek.vejvoda@ness-europe.com Technologická podpora liberalizace Bratislava 1.7.2003

2 >> 2 Agenda Liberalizace –Přečíslování –NP, CS, CPS –ADSL Možnosti komerčního využití –Telekomunikační sektor –Mezioborové využití

3 >> 3 Kroky liberalizace Propojení telekomunikačních sítí Výběr operátora individuální volbou Výběr operátora nastavením předvolby Přenositelnost čísla Zpřístupnění dalších služeb (ADSL) Zpřístupnění místní smyčky

4 >> 4 CS, CPS & NP - podmínky Digitalizace sítě Přečíslování –Nový formát čísla ve všech systémech a databázích –Prověření funkčnosti rozhraní –Přečíslování mimo Telca –Úsilí v člověkoletech

5 >> 5 CPS & NP – realizace Specifikace procesu CPS a NP služeb v APVTS Vytvoření národní referenční databáze pro přenositelnost čísel Propojení informačních systémů –předávání zpráv vztahujících se k vyřízení objednávky

6 >> 6 Služba CPS - architektura Objednávky CPS jsou zasílány pouze Českému Telecomu

7 >> 7 Služba NP - architektura Objednávky NP si operátoři předávají vzájemně

8 >> 8 Mechanismus předávání objednávek 4 typy dávek (objednávky, validace, výsledek, potvrzení dávky) Pouze jedna dávka každého typu denně XML formát zpráv Bezpečnost –Webové služby –Kódování pomocí http/s protokolu

9 >> 9 Služba ADSL Umožňuje –Ověření telefonního čísla –Přijetí objednávky služby –Změnu služby –Zrušení služby Požadavky jsou zasílány webovými službami Notifikace o zpracování objednávky jsou přijímány e-mailem

10 >> 10 Služba ADSL - architektura V budoucnu mohou poskytovat službu ADSL i další operátoři, nemusí však používat stejnou technologii (WS x e-mail)

11 >> 11 Služba ADSL - mechanismus Služby jsou k dispozici on-line 24x7 Objednávky jsou předávány jednotlivě Notifikace o zpracování objednávek přichází jednotlivě e-mailem XML formát objednávek a zpráv Bezpečnost –Webové služby –Kódování pomocí http/s protokolu

12 >> 12 Objednávkový systém Mezičlánek mezi interními IS a externími objednávkovými systémy Možnosti propojení: –Bez přímé vazby na interní IS – objednávky se vyřizují ručně –Aplikace je propojena s interními IS

13 >> 13 Neintegrované systémy Přímé propojení  Intern í syst é my  Objedn á vkový syst é m Objedn á vkový syst é m CRM Provisioning Billing

14 >> 14 Integrovaná architektura Propojení pomocí integrační vrstvy

15 >> 15 Výsledky integrace + další možnosti Propojení informačních systémů přineslo: - Definovaný procesní a datový model komunikace mezi operátory - Definované rozhraní a způsob komunikace - Integrace s interními systémy operátorů - Bezpečnost a transparentnost procesů komunikace Propojení informačních systémů bylo zpočátku vynuceno Dalším krokem bude patrně využití pro zpřístupnění místní smyčky Dnes se začíná pohybovat v komerční oblasti Bude komerční využití pokračovat?

16 >> 16 Collaborative commerce Cesta mezipodnikové integrace elektronicky podporující procesy plánování, prodej, distribuci, nákup, podporu jiných produktů či služby daného segmentu Enabler Poskytovatelé Partners DodavateléZákazník Partneři Proces komunikace Produkty Prodávající Poskytovatel prostředí Kupující

17 >> 17 Komerční využití – příklad 1 Integrace informací Network management system Foreign or Local operator, bank, etc. PORTALS Foreign or Local operator, bank, etc. PORTALS Systémy telekomunikačního operátora PORTÁLY partnerů COLLABORATIVE SPACE Service provisioning system Configuration management Performance management system Network management system atd. Zákazník

18 >> 18 Komerční využití – příklad 2 Network management system Service provisioning system Configuration management system Customer Care and Billing Portál BANKA E-CHANNEL SPACE finanční služby + nabídka telekomunikačních služeb WAP TV CALL CENTRUM Integrace informací atd. Banking system Customer Care and Billing ATM Systémy telekomunikačního operátora Zákazník Zákazníci banky

19 >> 19 Kontakt Zdeněk Vejvoda E-mail: zdenek.vejvoda@ness-europe.com www.ness.com www.ness-europe.com www.ness-cee.com

20 >> 20 Kdo jsme ?  $10 mil  cca 200 zaměstnanců  SK, CZ $ 300 mil cca 3800 zaměstnanců NESS Technologies SK, CZ, UK, CH, NL, IL, IN CA, US, AU, JP, SG, MY APP Group NESS Slovakia APP Slovakia APP Czech NESS Czech NESS CEE

21 >> 21 NESS CEE, zdenek.vejvoda@ness-europe.com We mean busiNESS www.ness-cee.com 1.7.2003


Stáhnout ppt ">> 1 Ing. Zdeněk Vejvoda Technologická podpora liberalizace Bratislava 1.7.2003."

Podobné prezentace


Reklamy Google