Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Železniční dvojkolí, významný produkt moravsko-slezského regionu doc.Ing. Václav Nétek, CSc. doc.Václav Nétek,CSc 20121.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Železniční dvojkolí, významný produkt moravsko-slezského regionu doc.Ing. Václav Nétek, CSc. doc.Václav Nétek,CSc 20121."— Transkript prezentace:

1 železniční dvojkolí, významný produkt moravsko-slezského regionu doc.Ing. Václav Nétek, CSc. doc.Václav Nétek,CSc 20121

2 1. Historické kořeny – základna znalostí a dovedností 2. Výchozí pozice na světovém trhu 3. Strategie a strategické řízení jako kritická změna 4. Marketing finálního výrobku v technologickém řetězci 5. Kontinuita výzkumu a vývoje, základ Hi-Tech 6. Potenciál dosažení pozice a udržení pozice doc.Václav Nétek,CSc 20122

3  Základy metalurgie a strojírenské výroby byly položeny již ve druhé polovině 19. století s vysokým stupněm kooperace a finalizace výrobků.  Třinecké železárny Železárny Bohumín  doc.Václav Nétek,CSc 20123

4  Kvalita oceli a jedinečné dovednosti pracovníků předávané z generace na generaci jsou základním předpokladem rostoucí úrovně mechanicky a dynamicky namáhaných výrobků, jako jsou kolejnice, ocelová kola, pružiny v celém technologickém řetězci doc.Václav Nétek,CSc 20124

5 5

6  strategické periody Strategie existence oboru Strategie evropského leadera Strategie světového konkurenta doc.Václav Nétek,CSc 20126

7   VŠECHNO BYLO PROTI NÁM Zaostalý technologický park Technické a normativní bariéry trhu EU Německa,Francie aj. Metalurgie pro banky rizikový obor Zastavení a omezení výroby tramvají, lokomotiv a osobní dopravy v ČR Vstup výrobců USA na trh EU litá kola Přesun železniční nákladní přepravy na kamiony Několik výrobců v ČR (NH,Vítkovice) doc.Václav Nétek,CSc 20127

8 METALURGICKÝ VÝZKUM VŠBU TUO JAKO ZÁKLADNA PRO NOVÉ VÝROBKY VLASTNÍ KONSTRUKCE SCHOPNOST RYCHLÉ REAKCE NA ATYPICKÉ POŽADAVKY DO MIMOEVROPSKÝCH ZEMÍ – MEXIKO, ARGENTINA, ČÍNA,JUGOSLAVIE, IRÁN,INDIE,USA SCHOPNOST DODÁVEK NÁHRADNÍCH DÍLŮ PRO VYSOKORYCHLOSTNÍ OSOBNÍ DOPRAVU (KAWASAKI JAPONSKO) VLASTNÍ VÝZKUM VLASTNÍ OBCHODNÍ SÍŤ VLASTNÍ MARKETING C A B D doc.Václav Nétek,CSc 20128

9  PENETRACE TRŽNÍCH TERITORIÍ  PENETRACE VÝROBKOVÉHO PORTFOLIA METRO LONDÝN, TRAMVAJE TURÍN, ŽELEZNICE PEKING- LHASA TIBET 5000m nad mořem, ANDY ARGENTINA-CHILE  PENETRACE VÝZKUMU A VÝVOJE  HLUK-GUMOU ODPRUŽENÁ KOLA, RYCHLOST NAD 300 KM/h, doc.Václav Nétek,CSc 20129

10 Kritické cíle lokomotivy vysoké rychlosti Příměstská doprava- tramvaje doc.Václav Nétek,CSc

11 - začali jsme postupně obsazovat trhy západní Evropy,  ale i USA, Indie, Irán,Japonsko - výrobková inovace nižšího řádu. Výrobky především pro nákladní dopravu a pro  osobní dopravu do rychlosti 200 km/h - podstatný nárůst počtu typu výrobků (o řád) – z desítek na stovky typů doc.Václav Nétek,CSc

12  - postupný nárůst cen vstupů a energií - obava z východní konkurence, především Rusko a Ukrajina v nákladní dopravě - úpadek konkurentů ve střední Evropě. Gliwice-Polsko, Bals-Rumunsko.  Nesmírná výhoda pro závod, kterou využil  AKCE: - v polovině 90.let příprava projektu „nových hal“ pro osobní dopravu - vybudování konstrukce a výpočtového oddělení, především pro osobní dopravu - k otevření investiční akce „nové haly“  Nárůst tržeb ve II. polovině 90. let - dalším obsazováním nových teritorií - využíváním nové investice, rozšiřováním tržeb v osobní dopravě doc.Václav Nétek,CSc

13  Pokud nerostou tržby a ceny vstupů rostou či stagnují, stagnuje či snižuje se přidaná hodnota.  Možné alternativy chování:  Nebudu investovat. Přeruším výzkum vývoj, ušetřím náklady.  Období ořezávání „suchých větví“  Odpisy jsou de facto hotovost na reprodukci investic. Nějakou dobu nemusím investovat a peníze použiji na provoz, mzdy = „tuneluji budoucnost“  Ani jedna alternativa není „na život“. Na světovém trhu jsme odsouzeni k trvalému růstu doc.Václav Nétek,CSc

14  Kola pro vysoké rychlosti  Odhlučněná kola  Kola pro vysoký výkon a namáhání doc.Václav Nétek,CSc

15 doc.Václav Nétek,CSc

16 RŮST PODÍLU VÝROBKŮ DLE VLASTNÍ KONSTRUKCE – MODRÁ doc.Václav Nétek,CSc

17 RŮST PODÍLU TRŽEB PRO FINÁLNÍ VÝROBCE VAGÓNŮ A LOKOMOTIV doc.Václav Nétek,CSc

18 RŮST PODÍLU KILOGRAMOVÉ HODNOTY PRODUKTU doc.Václav Nétek,CSc

19  Bonatrans udržel a posílil pozici největšího výrobce v Evropě a stal se také hlavním dodavatelem pro největšího zákazníka v Evropě  Výpadky ve východní Evropě se dařilo do značné míry kompenzovat prodeji v západní Evropě a ve světě.  V Evropě vyrostla další konkurence, tentokrát skutečně vážná – Čína  Základ tržní pozice je založen na kontinuitě výzkumu a vývoje v rámci celého technologického řetězce přes skutečnost, že jsou ekonomové netrpěliví. (autor) doc.Václav Nétek,CSc

20 Václav Nétek bývalý vedoucí marketingu a strategický ředitel ŽDB,a.s. „Marketér roku“ České republiky doc.Václav Nétek,CSc


Stáhnout ppt "Železniční dvojkolí, významný produkt moravsko-slezského regionu doc.Ing. Václav Nétek, CSc. doc.Václav Nétek,CSc 20121."

Podobné prezentace


Reklamy Google