Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Škola:Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona:III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Škola:Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona:III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 Škola:Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona:III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím ICT Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0940 Autor:Jiřina Fialová Tematická oblast: Latina- mluvnice a slovní zásoba Název DUMu:Zájmena přivlastňovací Kód:VY_32_INOVACE_LA.1.20 Datum:5. 4. 2013 Cílová skupina:Žáci středních škol Klíčová slova:Zájmena přivlastňovací, deklinace zájmen, zájmena zvratná Anotace: Tato prezentace seznamuje se skloňováním zájmen přivlastňovacích, včetně zvratných. V závěru procvičení probrané látky.

2 VY_32_INOVACE_LA.1.202 Zájmena přivlastňovací  Jmenujte přivlastňovací zájmena v češtině V latině: můj: meus,mea, meum tvůj:tuus, tua, tuum náš:noster, nostra, nostrum váš:vester, vestra, vestrum Dokážete říct, jak se tato zájmena skloňují?

3 VY_32_INOVACE_LA.1.203 Zájmena přivlastňovací Překládejte spojení : amīca meadē amīcitiā nostrā magister tuuscum poētīs vestrīs ad locum nostrumsine oppidō meō in epistulīs tuīssigillum tuum medicōs nostrōslīberī vestrī in librum tuumpacta nostra praecepta meadivitiae tuae

4 VY_32_INOVACE_LA.1.204 Zájmena přivlastňovací  Pro 3. osobu se užívá genitiv zájmena „on”: jeho, její: eius jejich: eōrum/ eārum Poznáte, kdy se užívají různé tvary pro plurál  Pozorujte příklady: eius amīcīlibrī eōrum eius amīcaeoppida eōrum eius sigillumpatriae eōrum Tato zájmena se neskloňují.

5 VY_32_INOVACE_LA.1.205 Zájmena zvratná Přeložte tyto věty: Crēdō amīcō meō. Crēdimus amīcīs nostrīs. Crēdit amīcō suō. Crēdunt amīcīs suīs. Čím se liší česká zájmena zvratná?

6 VY_32_INOVACE_LA.1.206 Zájmena zvratná Obměňte vzorové věty v dalších osobách tak, aby měly zvratný smysl. Crēdis…… amīcō tuō. Crēditis…. amīcīs vestrīs. Crēde…. Crēdite….

7 VY_32_INOVACE_LA.1.207 Procvičování Překládejte do češtiny 1.Amicum meum non video. 2.Dea verba nostra audit. 3.Cur magistro tuo non pares? 4.Vir patriam suam amat. 5.Domini servos suos iniuste puniunt. 6.Fabula de historia nostra narrat. 7.Respondete magistrae vestrae! 8.Corrige epistulam tuam! Převeďte věty do opačného čísla.

8 VY_32_INOVACE_LA.1.208 Řešení úkolu 1.Amicos nostros non videmus. 2.Deae verba nostra audiunt. 3.Cur magistro vestro non paretis? 4.Viri patrias suas amant. 5.Dominus servum suum iniuste punit. 6.Fabulae de historia nostra narrant. 7. Responde magistrae tuae! 8.Corrigite epistulam vestram!

9 VY_32_INOVACE_LA.1.209 Použitá literatura Autorská práce Návaznost na učebnici SEINEROVÁ, Vlasta, Latina pro střední školy, především gymnázia, I. část, nakladatelství FORTUNA, Praha 2005, ISBN 80-7168-677-2 Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "Škola:Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona:III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google