Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VY_32_INOVACE_LA.1.151 Škola:Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona:III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VY_32_INOVACE_LA.1.151 Škola:Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona:III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace."— Transkript prezentace:

1 VY_32_INOVACE_LA.1.151 Škola:Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona:III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím ICT Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0940 Autor:Jiřina Fialová Tematická oblast: Latina - mluvnice a slovní zásoba Název DUMu:Adverbia od adjektiv 1. a 2. deklinace Kód:VY_32_INOVACE_LA.1.15 Datum:3. 2. 2013 Cílová skupina:Žáci středních škol Klíčová slova:Adverbia, 1. a 2. deklinace Anotace: S touto prezentací si žáci připomenou známá adverbia, naučí se tvořit adverbia od adjektiv 1. a 2. deklinace a překládat je ve větách.

2 VY_32_INOVACE_LA.1.152 ADVERBIA  Co znamená slovo adverbium?  Uveďte příklady adverbií v češtině.  Jak se často adverbia tvoří?  Znáte už nějaká latinská adverbia? iam, diū, saepe, semper, numquam, bene, male

3 VY_32_INOVACE_LA.1.153 Další samostatná adverbia Nunc linguam Latinam discimus. nyní, teď Sī sērō venīs, castīgāris. pozdě Discipulus industrius multum labōrat, itaque laudātur. hodně Sī parum labōrātis, ā magistrō monēminī. málo Puerī industriī citō in schōlam properant. rychle

4 VY_32_INOVACE_LA.1.154 Adverbia tvořená od adjektiv 1. a 2. deklinace •industrius •longus •pulcher •perītus •clārus •humānus •industriē •longē •pulchrē •perītē •clārē •humānē Příklad: doctus, a, um  gen.sg. doctī  kmen doct-  +ē : doctē Jak se tvoří adjektiva od dalších známých adjektiv?

5 VY_32_INOVACE_LA.1.155 Překládejte věty 1.Servī miserē vīvunt. 2.Industriē labōrāmus. 3.Nōn novum, sed novē. 4.Puellae Rōmānae pulchrē cantant. 5.Clārē interrogāre debēs. 6.Citō respondē! 7.Linguam Latīnam in schōlā discimus. 8.Puellae saepe in agrō cantant.

6 VY_32_INOVACE_LA.1.156 Odhadněte význam stupňovaných adverbií Spojte: 1.benea/ peiusA/ minimē 2.maleb/ minusB/ maximē 3.multumc/ meliusC/ optimē 4.parum d/ plūsD/ pessimē Správné řešení: 1cC 2aD 3dB 4bA

7 VY_32_INOVACE_LA.1.157 Použitá literatura Autorská práce Návaznost na učebnici SEINEROVÁ, Vlasta, Latina pro střední školy, především gymnázia, I. část, nakladatelství FORTUNA, Praha 2005, ISBN 80-7168-677-2 Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu.


Stáhnout ppt "VY_32_INOVACE_LA.1.151 Škola:Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona:III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace."

Podobné prezentace


Reklamy Google