Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Využití Facebooku pro výuku Ing. Martin Adámek Katedra informačních technologií Fakulta Informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové www.adamek.cz/FIM.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Využití Facebooku pro výuku Ing. Martin Adámek Katedra informačních technologií Fakulta Informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové www.adamek.cz/FIM."— Transkript prezentace:

1 Využití Facebooku pro výuku Ing. Martin Adámek Katedra informačních technologií Fakulta Informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové Informatika leden 2011

2 Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku 2 Úvod 1. Studium na FIM UHK –postupně tři neoficiální školní diskuzní fóra na phpBB (provozována odcházejícími studenty) 2. Výuka na FIM UHK 2008/2009 a 2009/2010 –využívání neoficiálního fóra coby oficiálního doplňkového kanálu pro moji komunikaci se studenty 3. Podzim 2010 – facebooková stránka (fanpage) –obecný název „Martin Adámek – výuka“ univerzální, nezávislý na předmětech či škole XII/2010, I/2011 ~95 fanoušků

3 Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku 3 Diskuzní fórum přednáška: upozornění na existenci a využívání fóra = polibek smrti pro sekci předmětu (5.10. založena FB stránka) nasazeny zcela nové zkouškové testy –za cca. 3 hodiny sekce vzkříšena příspěvkem s fotomobilovou kopií jedné verze zadání –za 9 dní 74 stažení 24% ze zainteresovaných studentů (za ak.rok mínus absolventi) 64% ze zainteresovaných studentů (za semestr mínus absolv.)

4 Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku 4 Účel FB stránky Nástupce fóra –organizační info (opraveny testy/projekty; časté chyby; upřesnění požadavků; změny ve výuce; odpovědi na dotazy) –obsahové info (dovysvětlení látky; aktuality, odkazy na zajímavé články / weby / akce) Navíc –interaktivnější práce s odkazy (=> větší aktivita ?) –časté návštěvy FB snadnější přístup výstup na výchozí home stránku –přístupnost z mobilních zařízení –první ročník – uživatelé FB, ne školního fóra + Výstup FB stránky na mém webu (social plugin) –další místo upozorňující na novinky –přístupnost i neuživatelům FB Ověření využitelnosti FB

5 Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku 5 Pojetí výzkumu Analýza obsahu stránky –od začátku ( ) do –86 příspěvků přímo na zdi + jejich komentáře Anketa mezi studenty –anonymní dotazníky (písemně) –při písemných zkouškách termíny 64 nevyřazených respondentů –frekvence obecného (soukromého) používání FB celkem 69 % min. 1x denně (z těch 2/3 několikrát denně) celkem 83 % min. 1x týdně celkem 17 % vůbec FB nepoužívá

6 Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku 6 Analýza obsahu stránky – závěry 1/2 Rozběh stránky vhodné usnadnit vlastními prvními příspěvky FB se jako doplněk k webu osvědčil –na webu důležité trvalé informace –na FB aktuality a zajímavosti

7 Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku 7 Analýza obsahu stránky – závěry 2/2 1. FB vhodný pro zveřejňování organizačních informací –oproti webu výhodou duplexní komunikace (odpovídání na dotazy) –nejčastější příspěvky na FB stránce –nejkomentovanější – “ “ – (i v přepočtu na 1příspěvek) –největší přínos FB stránky 2. FB užitečný i pro sdílení zajímavostí z oboru –vyučujícím i studenty –udržování informovanosti vyučujícího i studentů –udržování zájmu a aktivního přístupu studentů Pro dovysvětlení látky téměř nevyužito (ale lze) –ale s látkou hraničí organizační informace (požadavky; konzultace možnosti použití konkrétní technologie v projektu) –s látkou souvisí i mnohé odkazované zajímavosti (články)

8 Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku 8 Anketa mezi studenty – závěry 1/2 Pravděpodobnost sledování stránky i po absolvování mých předmětů = ? –p ≥ 50 % uvedlo 38 % studentů (18/47) –vs. realita: po zkouškách u mě 67 úspěšných absolventů, nikdo z 96 fanoušků neubyl Kolik neosobních dotazů ohl. studia u mě studenti od září položili jakými cestami? –cca. 58% veřejně na FB stránce (většina zbytku )  usnadnění mé práce (menší opakování dotazů)  lepší informovanost studentů

9 Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku 9 Anketa mezi studenty – závěry 2/2 Pocit celkové míry zodpovězení vlastních dotazů podle studentů: –průměr 80 % při 1. zkouškovém termínu průměr 91 % –66 % studentů uvedlo míru 100 % při 1. zkoušk. termínu míru 100 % uvedlo 86 % stud. –Dotazy v komentářích mohou být přehlédnuty nebo nepochopeny jako dotaz u ových dotazů výskyt absence otazníku, oznamovací věta např. „Ve stredu se budou zapisovat zapocty“ může být „dotaz“ Tabulka zajímavosti a přínosu obsahu dle typu a autora –Veškeré typy obsahu vloženého vyučujícím souhrnně zajímavější i přínosnější než veškeré typy obsahu vloženého studenty =>má smysl aktivní účast vyučujícího –Pořadí zajímavosti i přínosu jednotlivých typů obsahu shodné u příspěvků vyučujícího i studentů

10 Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku 10 Tabulka zajímavosti a přínosu obsahu dle typu a autora Červené hodnoty: průměry za všechny studenty (odpovědělo 41 respondentů)

11 Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku 11 Děkuji za pozornost. FB výstup na webu adamek.cz/fim Stručný závěr: Ve využívání FB pro výuku hodlám pokračovat.


Stáhnout ppt "Využití Facebooku pro výuku Ing. Martin Adámek Katedra informačních technologií Fakulta Informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové www.adamek.cz/FIM."

Podobné prezentace


Reklamy Google