Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vytvoření první databáze v Accessu 2013 j Na panelu zpráv klikněte na Povolit úpravy, Pokud se videa kurzu nepřehrají, možná bude potřeba stáhnout QuickTime.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vytvoření první databáze v Accessu 2013 j Na panelu zpráv klikněte na Povolit úpravy, Pokud se videa kurzu nepřehrají, možná bude potřeba stáhnout QuickTime."— Transkript prezentace:

1 Vytvoření první databáze v Accessu 2013 j Na panelu zpráv klikněte na Povolit úpravy, Pokud se videa kurzu nepřehrají, možná bude potřeba stáhnout QuickTime nebo prostě přejít na PowerPoint stáhnout QuickTimepřejít na PowerPoint 2013

2 Shrnutí kurzuNápověda Vytvoření první databáze v Accessu 2013 Skryté titulky 1. ze 2 videí ShrnutíVáš názor Nápověda PlochaCloudová aplikace 2:042: Pokud nemáte s Accessem žádné zkušenosti a nevíte, jak navrhnout nebo vytvořit databázi, stačí, když použijete nějakou šablonu. Spusťte Access a šablony se zobrazí automaticky. Nebo, pokud už máte Access spuštěný, klikněte na Soubor a potom na Nový. Tady můžete kliknout na šablonu, která se hodí pro data, která potřebujete uložit. Pokud například potřebujete evidovat údaje o majetku, klikněte na šablonu Sledování majetku. Dejte databázi nějaký název, zvolte její umístění a klikněte na Vytvořit. Jakmile se šablona otevře, klikněte tady na Povolit obsah. Tím databázi umožníte využívat všechny funkce. A stačí to udělat jenom jednou. Některé šablony vám pomůžou s prvotním seznámením. Pokud potřebujete další nápovědu, prohlédněte si videa nebo klikněte na odkazy. Tady jenom zadejte data a pak se stisknutím klávesy Tab, kláves se šipkami nebo pomocí myši přesuňte na další pole. Při přesunutí na jiné pole se data uloží. Vůbec je nemusíte ukládat sami. To je všechno. Nepotřebujete znát návrh databáze ani cokoli měnit, ale tuto možnost samozřejmě máte. Třeba tenhle seznam možná není to, co potřebujete. Text je hodně obecný. Pokud ho chcete změnit, klikněte do buňky. Ne do záhlaví, ale do samotné buňky, pak klikněte pravým tlačítkem a klikněte na Upravit položky seznamu. Zadejte požadovaný text a klikněte na OK. Teď už kategorie dávají smysl. Tomuhle typu databáze se říká desktopová databáze, protože běží jenom v počítači. Pokud potřebujete databázi, která běží na webu, vytvoříte aplikaci pro Access. Postup vám ukážu v dalším videu. Stiskněte klávesu F5 pro spuštění nebo Esc pro zastavení.

3 Shrnutí kurzuNápověda Vytvoření první databáze v Accessu 2013 Skryté titulky 2. ze 2 videí ShrnutíVáš názor Nápověda PlochaCloudová aplikace 2:042: Pokud potřebujete, aby nějakou databázi používalo současně několik lidí, vytvořte aplikaci pro Access. Aplikace pro Access jsou webové databáze, které běží v cloudu ve většině prohlížečů, takže uživatelé můžou tuto databázi používat, pokud jsou připojení k Internetu nebo k firemní síti. Nejjednodušší způsob, jak to udělat, je použít šablonu, kterou můžete vybrat při spuštění Accessu nebo po kliknutí na Soubor, Nová. Šablonu aplikace poznáte podle ikony glóbusu. Klikněte na požadovanou šablonu, zadejte název a v tomhle seznamu vyberte server nebo sem zadejte název serveru. Pamatujte si, že je potřeba použít servery SharePointu 2013 nebo Office 365. Access šablonu stáhne a otevře. Aby začala fungovat, klikněte na Spustit aplikaci. Databáze se spustí v prohlížeči, takže můžete zadávat data. Nezapomeňte ale, že v aplikaci musíte data ukládat kliknutím na Uložit. Taky byste si měli zapamatovat, že aplikace se používají v prohlížeči, ale k jejich vytvoření a změně se používá Access. Stačí kliknout na Upravit v Accessu a potom na Otevřít a soubor se otevře v Accessu. Můžete si všimnout, že pás karet je menší než obvykle. Jsou dostupné jenom nástroje, které potřebujete pro práci s aplikacemi. Otevřu tento formulář pro úpravy (tomuto se říká zobrazení rozložení) a udělám menší změnu. Stiskněte Ctrl, klikněte na popisky, změňte jejich barvu a zarovnejte je doprava. Klikněte na Uložit, takže se změny publikují na server. Teď klikněte na Domů a Spustit aplikaci. Hotovo, dvě databáze za pár minut, a pokud nechcete, nemusíte nic měnit. Ve shrnutí kurzu najdete odkazy na další informace o použití a přizpůsobení šablon. Stiskněte klávesu F5 pro spuštění nebo Esc pro zastavení.

4 Nápověda Shrnutí kurzu Stiskněte klávesu F5 pro spuštění nebo Esc pro zastavení. Shrnutí kurzu – vytvoření první databáze v Accessu 2013 ShrnutíVáš názor Nápověda Použití desktopové šablony 1. Spusťte Access a klikněte na některou desktopovou šablonu (bez ikony glóbusu). Pokud máte Access otevřený, klikněte na Soubor > Nový. 2. Zadejte název, zvolte případně jiné umístění databáze a klikněte na Vytvořit. 3. Na žlutém panelu zpráv klikněte na Povolit obsah. 4. Pokud šablona obsahuje videa, podívejte se na ně, nebo toto okno zavřete. 5. Zadejte data. 6. Stisknutím klávesy TAB, kláves se šipkami nebo pomocí myši se přesuňte na jiné pole. Při přesunutí se data uloží. Změna šablony Pokud chcete změnit rozevírací seznam, klikněte pravým tlačítkem na některé pole v tomto seznamu (ne na záhlaví), klikněte na Upravit položky seznamu, zadejte nové položky a klikněte na OK. Použití šablony aplikace pro Access 1. Spusťte Access a klikněte na některou šablonu aplikace (s ikonou glóbusu). Pokud máte Access otevřený, klikněte na Soubor > Nový. 2. Zadejte název, zvolte server ze seznamu nebo zadejte název serveru a klikněte na Vytvořit. 3. Klikněte na Domů > Spustit aplikaci. Aplikace se otevře v prohlížeči. 4. Zadejte data a po dokončení klikněte na Uložit. Změna aplikace pro Access 1. V SharePointu 2013 nebo ve službách Office 365 klikněte na Nastavení > Upravit v Accessu > Otevřít. Databáze se otevře v Accessu a na pásu karet se zobrazí jenom nástroje, které potřebujete. 2. Udělejte úpravy databáze a uložte tyto změny. Tím se změny publikují na server. 3. Klikněte na Domů > Spustit aplikaci a pokračujte v používání databáze. Viz také Vytvoření accessové databáze ze šablony Základní úlohy pro desktopovou databázi Accessu 2013Základní úlohy pro desktopovou databázi Accessu 2013 Vytvoření aplikace pro Access ze šablony Základní úlohy aplikace pro Access Úprava aplikace pro Access Další školicí kurzy Office Compatibility Pack PlochaCloudová aplikace 2:042:29

5 Nápověda Shrnutí kurzu Stiskněte klávesu F5 pro spuštění nebo Esc pro zastavení. Hodnocení a komentáře Děkujeme vám za absolvování tohoto kurzu. ShrnutíVáš názor Nápověda Podívat se na více kurzů PlochaCloudová aplikace 2:292:04

6 Nápověda Shrnutí kurzu Stiskněte klávesu F5 pro spuštění nebo Esc pro zastavení. Nápověda ShrnutíVáš názor Nápověda PlochaCloudová aplikace 2:292:04


Stáhnout ppt "Vytvoření první databáze v Accessu 2013 j Na panelu zpráv klikněte na Povolit úpravy, Pokud se videa kurzu nepřehrají, možná bude potřeba stáhnout QuickTime."

Podobné prezentace


Reklamy Google