Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Úvod do obsahů j pak stisknutím F5 nebo kliknutím na Prezentace > Od začátku spusťte kurz. Na panelu zpráv klikněte na Povolit úpravy, Pokud se videa kurzu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Úvod do obsahů j pak stisknutím F5 nebo kliknutím na Prezentace > Od začátku spusťte kurz. Na panelu zpráv klikněte na Povolit úpravy, Pokud se videa kurzu."— Transkript prezentace:

1 Úvod do obsahů j pak stisknutím F5 nebo kliknutím na Prezentace > Od začátku spusťte kurz. Na panelu zpráv klikněte na Povolit úpravy, Pokud se videa kurzu nepřehrají, možná bude potřeba stáhnout QuickTime nebo prostě přejít na PowerPoint stáhnout QuickTimepřejít na PowerPoint 2013

2 1234 Shrnutí kurzuNápověda Obsah můžete přidat do dokumentu tak, že ručně napíšete všechny kapitoly a čísla stránek. Nejenom, že to je hodně práce, ale pak nesmíte zapomenout aktualizovat obsah pokaždé, když něco v dokumentu změníte. V tomto videu přeskočíme tuto ruční metodu a soustředíme se na mnohem lepší způsob – automatické obsahy. Funguje to takto: Nejprve projdete dokument a přidáte nadpisy se styly nadpisů všude tam, kde chcete mít položku obsahu. Potom vložíte automatický obsah a automaticky ho aktualizujete při každé změně dokumentu. Řekněme, že obsah má zahrnovat toto resumé. Nejdřív napište nadpis. Potom na kartě Domů otevřete Galerii stylů a vyberte styl Nadpis 1, 2 nebo 3. Jakýkoliv text, u kterého tyto styly použijete, se pak ve výchozím nastavení zobrazí jako položka obsahu. Rozhodnete se, jak se mají tyto tři úrovně nadpisů použít. Můžete třeba použít Nadpis 1 pro hlavní části nebo oddíly, Nadpis 2 pro kapitoly a Nadpis 3 pro podkapitoly. U tohoto dokumentu přiřaďme Nadpis 1 tomuto nadpisu. Můžeme to kdykoliv později změnit. Přidejme nadpisy s patřičnými styly v celém dokumentu. V tomto posledním oddílu použijeme styl Nadpis 2 u těchto pododdílů. Až budeme s touto prací hotoví, klikneme na místo, kam chceme přidat obsah. To je ta snadná část. Přejděte na kartu Odkazy a klikněte na Obsah. Potom vyberte požadovaný styl automatické tabulky a klikněte na něho. Word okamžitě vytvoří obsah z nadpisů, u kterých jste nastavili patřičný styl. Navíc Nadpisy 2 a 3 odsadí. To samo o sobě je skvělé, ale čeká nás další příjemné překvapení. Řekněme, že pokračujete v práci na dokumentu a přidáváte oddíly, různě přesouváte text, odebíráte stránky nebo měníte nadpisy. Když přijde čas na zveřejnění dokumentu ostatním, jediné, co musíte udělat, je kliknout na Aktualizovat tabulku a vybrat, jestli se mají aktualizovat jenom čísla stránek nebo celá tabulka. A to je všechno, co potřebujete vědět k tomu, abyste mohli vložit automatický obsah. Pokud si chcete obsah přizpůsobit, klikněte na Obsah a na Vlastní obsah. Prohlédněte si možnosti a rozhodněte se, co chcete udělat. Můžete třeba zobrazit víc úrovní. Potom klikněte na Možnosti a změňte způsob, jakým se mají propojit styly s úrovněmi obsahu. Můžete také upravit obsah podle toho, jestli se bude tisknout, publikovat na webu nebo obojí. Pokud třeba distribuujete soubor na webu, můžou čtenáři procházet dokumentem klikáním na odkazy a nemusí používat čísla stránek. Obsah si můžete přizpůsobit víc způsoby. Pokud chcete zjistit, jaké jsou další možnosti, podívejte se na odkazy ve shrnutí kurzu. Úvod do obsahů Skryté titulky 1. video z 1 Úvod do obsahů ShrnutíVáš názor Nápověda 2:59 Stisknutím F5 spustíte přehrávání, stisknutím Esc ho zastavíte.

3 Nápověda Shrnutí kurzu Stisknutím F5 spustíte přehrávání, stisknutím Esc ho zastavíte. Shrnutí kurzu – Úvod do obsahů ShrnutíVáš názor Nápověda 1234 Úvod do obsahů 2:59 Vytvoření obsahu 1. Nejdřív na text, co má být v obsahu, použijte styly pro nadpis (např. Nadpis 1 a Nadpis 2). Vyberte text, klikněte na Domů, a posunujte se myší přes různé nadpisy v galerii Styly. Všimněte si, že když se zastavíte nad jednotlivými styly, text se změní, takže vidíte, jak bude ve vašem dokumentu vypadat. Klikněte na styl, který chcete použít. 2. Kliknutím označte místo, kam chcete vložit obsah (obvykle na začátek dokumentu). 3. Klikněte na Reference > Obsah a v galerii stylů vyberte možnost Automatická tabulka. Aktualizace obsahu Pokud chcete aktualizovat obsah vytvořený automaticky ze stylů nadpisů, klikněte na Reference > Aktualizovat tabulku. Vyberte, jestli se mají aktualizovat pouze čísla stránek, nebo celá tabulka, podle toho, jestli chcete aktualizovat čísla stránek nebo i text. Formátování textu Pokud chcete změnit formátování textu v obsahu, změňte styl jednotlivých úrovní v obsahu. 1. Klikněte na Reference > Obsah > Vlastní obsah. 2. V dialogovém okně Obsah klikněte na Změnit. Pokud je tlačítko Změnit zobrazené jako neaktivní, změňte Formáty na Podle šablony. 3. V seznamu Styly klikněte na úroveň, kterou chcete změnit, a pak klikněte na Změnit. 4. V dialogu Úprava stylu nastavte formát, jaký chcete, a pak klikněte na OK. 5. Opakujte kroky 3 a 4 pro všechny úrovně, které chcete zobrazit v obsahu. Word si tyto úpravy bude pamatovat pro každou aktualizaci obsahu (Reference > Aktualizovat tabulku). Další informace Další školicí kurzy Office Compatibility Pack Vytvoření obsahu Změna nebo přidání úrovní v obsahu Formátování nebo úprava obsahu

4 Podívat se na další kurzy Nápověda Shrnutí kurzu Stisknutím F5 spustíte přehrávání, stisknutím Esc ho zastavíte. Hodnocení a komentáře Děkujeme vám za absolvování tohoto kurzu. ShrnutíVáš názor Nápověda 1234 Úvod do obsahů 2:59

5 Nápověda Shrnutí kurzu Stisknutím F5 spustíte přehrávání, stisknutím Esc ho zastavíte. Nápověda ShrnutíVáš názor Nápověda 1234 Úvod do obsahů 2:59


Stáhnout ppt "Úvod do obsahů j pak stisknutím F5 nebo kliknutím na Prezentace > Od začátku spusťte kurz. Na panelu zpráv klikněte na Povolit úpravy, Pokud se videa kurzu."

Podobné prezentace


Reklamy Google