Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Stop rasové nenávisti a extremismu. Základní charakteristika •Projekt je zaměřený na boj proti rasové nenávisti a extremismu mezi středoškoláky •Cíl:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Stop rasové nenávisti a extremismu. Základní charakteristika •Projekt je zaměřený na boj proti rasové nenávisti a extremismu mezi středoškoláky •Cíl:"— Transkript prezentace:

1 Stop rasové nenávisti a extremismu

2 Základní charakteristika •Projekt je zaměřený na boj proti rasové nenávisti a extremismu mezi středoškoláky •Cíl: Podpořit rozvoj občanské společnosti •Doba trvání: Každý školní rok počínaje rokem 2008 – 2009 •Zajišťují členové týmu výchovných poradců ve spolupráci s vyučujícími všeobecně vzdělávacích předmětů, vedoucí p.p. Jan Šmíd •Cílová skupina: Žáci druhých a třetích ročníků školy Plánované akceAkce, které proběhly Zpět

3 Co se nám podařilo Osvětim Krajský úřad Polná Romská problematika Holocaust Zpět TřešťTerezín-Lidice Film

4 Osvětim •Cíl: Návštěvou jednoho z největších vyhlazovacích táborů z 2. světové války zapůsobit citově na uvažování mladé generace v době, kdy se nebezpečně šíří rasová nenávist a extremismus. Rozšířily se vědomosti žáků o rasové nenávisti. Konkrétní úkoly a samostatná práce budou využity v další činnosti. •Úkoly: Žáci si vytvořili před odjezdem malé týmy, každý tým dostal konkrétní úkol. Hlavní forma - prezentace s využitím fotografií a videa, sběr informací. •Zadání: Původní tábor - jeho historie, Osvětim 2, Český dům v Osvětimi 1, Plynové komory a krematorium Osvětim 1, Rampa v Osvětimi 2, Tzv. Kanada •Využití akce: Ve spolupráci s vyučujícími českého jazyka vypracují žáci slohové práce ( zaměřeno na citové prožitky žáků ). Prezentace budou využity v hodinách občanské nauky a dějepisu. Prezentace předvedou žáci v hodinách občanské nauky žákům prvních ročníků. Zpět Další fotografie

5 Zpět

6 Po stopách dávného zločinu • Některé zločiny zůstávají po desetiletí zahaleny tajemstvím, pachatel není odhalen. Přesto mohou zájemcům poskytnout poučení. To je případ vraždy A. Hrůzové, který svého času vzbudil vlnu emocí. Hlavně záporných, protože převládl surový antisemitismus. • Na loňskou návštěvu Osvětimi navázali tematicky studenti druhého ročníku přírodovědného lycea putováním po stopách polenského zločinu. Vyzbrojeni základními informacemi začali sbírat informace v obnovené synagoze. Velmi poučný byl úvodní výklad paní průvodkyně. Pak následovalo sbírání dalších poznatků z výstavních panelů. • Ze synagogy studenti prošli původně židovskou čtvrtí, kolem bývalého bydliště L. Hilsnera, dále pak za město směrem do Věžničky – na místo činu. • Shromážděný materiál včetně fotografií studenti zpracovali a vzniklé prezentace použijí ve výuce. Cílem je ukázat na velkou a nebezpečnou sílu rasových předsudků. Zpět Další fotografie

7 Zpět

8 Seminář o extremismu •18. listopadu 2009 proběhl ve vzdělávacím centru Krajského úřadu v Jihlavě seminář zaměřený na boj s extremismem. Studenti oboru přírodovědné lyceum využili svých poznatků z návštěvy Osvětimi a vystoupili s doplňkovým pořadem, v kterém formou prezentace s vlastní komentářem ukázali, jak lze účinně působit na své vrstevníky. Pro seminář studenti připravili i působivou výstavu fotografií s touto tématikou. Zpět Další fotografie

9 Zpět

10 Přednáška s besedou o holocaustu •4. října 2010 proběhla pro studenty školy přednáška o holocaustu, kterou zajišťovalo Centrum vzdělávání a dialogu a Židovské muzeum v Praze •Zúčastnili se studenti třetích ročníků oborů přírodovědné lyceum, kadeřník a fotograf. Zpět

11 Historie a specifika romského etnika •Přednáška s besedou ve spolupráci s Multikulturním centrem v Jihlavě v červnu 2009 •Zúčastnili se žáci druhých ročníků studijních oborů – A, AP, PL, akce byla bez finančních nákladů. •Poznatky byly a budou využity v hodinách občanské nauky. Zpět

12 Připravujeme •Návštěvu Prahy zaměřenou na Staré Město a zdejší židovské památky •Exkurzi do Terezína a Lidic •Výpravu po stopách zaniklých obcí na pomezí Vysočiny a Rakouska •Exkurzi do Třeště zaměřenou na události z května 1945 Zpět

13 Žáci prvních až třetích ročníků zhlédli filmové představení Nickyho rodina. Cílem akce bylo připomenout naši minulost a hlavně uctít osobnost pana N.Wintona. Na tuto akci navázala beseda s režisérem filmu panem Matějem Mináčem, který navštívil naší školu. Zpět

14 Znalost vlastní historie, znalosti z kontextu světových dějin – základ národního povědomí. Nejlepší metodou poznávání je osobní zkušenost. Vidět památná místa, poklonit se památníkům, které připomínají historii. Proto navštívili studenti čtvrtých ročníků za vydatné finanční pomoci školy Národní památník Terezín a pietní místa v Lidicích. Dopolední program byl věnován prohlídce Malé pevnosti V Terezíně a židovského muzea. V odpoledních hodinách všichni prošli místa, kde stávala obec Lidice, prohlédli si působivé muzeum, kde řada exponátů velmi citově zasáhla všechny návštěvníky. Shromážděný materiál se stane zdrojem pro další práci ve škole, objeví se ve slohových pracích i v prezentacích, které poslouží ve výuce. Další fotografie

15 Zpět

16 Začátkem listopadu 2011 zažili studenti 3AAP netradiční hodinu občanské nauky. Lépe řečeno hodin několik. Přímo na místě historických událostí si připomněli tragické události v Třešti v roce Zastavili se na místě největších bojů místních obyvatel s fašisty, navštívili hřbitov, kde mohli vidět, jak lidská msta a nenávist poznamenala celé rodiny. Nejpůsobivějším místem ale bylo nádvoří dnešního městského úřadu, kde byla popravena řada místních občanů a kde je dnes pietní místo. Na exkurzi navázala druhý den ve škole diskuze o motivech pomsty a viny s využitím filmového materiálu České televize. Další fotografie

17 Zpět


Stáhnout ppt "Stop rasové nenávisti a extremismu. Základní charakteristika •Projekt je zaměřený na boj proti rasové nenávisti a extremismu mezi středoškoláky •Cíl:"

Podobné prezentace


Reklamy Google