Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0068 Šablona: IV/2 Sada: 1 Číslo: VY_42_INOVACE_28.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0068 Šablona: IV/2 Sada: 1 Číslo: VY_42_INOVACE_28."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Sada: 1 Číslo: VY_42_INOVACE_28 SM4 DK 1

2 Lineární rovnice – slovní úlohy II Předmět: Seminář matematiky Ročník: 4 (4/4G, 6/6G) Anotace: Lineární rovnice – slovní úlohy II Klíčová slova: Slovní úlohy na směsi, na společnou práci, na soustavu 2 rovnic o 2 neznámých. Jméno autora: Mgr. Dagmar Kolářová Škola: Gymnázium Hranice, Zborovská 293, Hranice 2

3 3 Zemědělec má 2 různé traktory. Menším z nich zorá pole za 30 hodin, výkonnějším za 24 hodin. Za jak dlouho bude pole zoráno, budou-li pracovat oba traktory současně? Počet hodin Práce za 1 hodinu Práce za x hodin Zkouška T. malý30 T. velký24 oba x 1 X=40/3 Výsledky [2] [2]

4 4 První ze 3 mlýnských strojů semele za 2 hodiny 300 kg obilí, druhý za 3 hodiny 400 kg obilí a třetí za pět hodin 800 kg obilí. Za jak dlouho tyto stroje semelou 13,3 t obilí, budou-li pracovat společně. Mletí kg za 1hMletí kg za x hZkouška Stroj 1 Stroj 2 Stroj 3 Celkem kg X = 30h Výsledky [2] [2]

5 5  Prvním kombajnem lze sklidit obilí za 24 hodin, druhým za 16 hodin. Za kolik hodin bude sklizeno obilí z tohoto lánu, jestliže sklízely současně oba kombajny, ale druhý začal pracovat o 4 hodiny později než první kombajn?  Vodní nádrž by se naplnila prvním přítokem za 36minut, druhým za 45 minut. Za jak dlouho se nádrž naplní, přitéká-li voda nejprve 9 minut prvním přítokem a pak oběma současně? 12 hodin Výsledky 24 minut [1] [1] [1] [1] Výsledky

6 6 Na dvoře pobíhali psi, slepice a 2 kočky, celkem 14 zvířat. Všechna zvířata ze dvora měly dohromady 36 noh. Kolik bylo na dvoře psů a kolik slepic? [2] [2]

7 7  Denní produkce mléka 630 litrů byla slita do 22 konví, z nichž některé byly po 25 litrech a jiné po 35 litrech. Všechny konve byly plné. Kolik bylo jednotlivých konví?  V internátu je v 48 pokojích ubytováno celkem 173 žáků. Pokoje jsou třílůžkové a čtyřlůžkové. Určete kolik je jednotlivých pokojů, jestliže jsou všechny plně obsazeny.  Žáci řešili slovní úlohy. Za každou správně vyřešenou úlohu dostali 3 body. Za každou neřešenou úlohu nebo vyřešenou špatně jim byly čtyři body strženy. Tomáš řešil celkem 15 úloh a získal celkem 24 bodů. Kolik úloh vyřešil správně? Kolika procentní měl úspešnost? 14 konví po 25 l 8 konví po 35 l Výsledky 19 třílůžkových 29 čtyřlůžkových [1] [1] [1] [1] Výsledky 12 úloh, 80 % [2] [2] Výsledky

8 8  V balírnách mají připravit směs kávy tak, aby 1 kilogram stál 240 Kč. Na skladě mají dva druhy kávy v ceně 220 Kč za 1 kg a 300 Kč za 1 kg. Kolik kg každého druhu je třeba smíchat abychom připravili 50 kg požadované směsi?  Kolik gramů 60% roztoku a 35% roztoku je třeba smíchat na vytvoření 100g 40% roztoku? 37,5 kg levnější 12,5 kg dražší Výsledky 20g 60% a 80g 35% [1] [1] [1] [1] Výsledky

9 9  V pravoúhlém trojúhelníku má jedna odvěsna délku 12 cm. Přepona je o 4 cm delší než druhá odvěsna. Určete délku přepony.  V tenisovém oddílu byla třetina dívek. Pak osm chlapců odešlo a tři dívky přibyly a je jich teď 52%. Kolik má teď oddíl členů.  Škodovka dojela za 60 minut trabanta, který měl náskok 40 km. Pokud by rychlost škodovky byla o 25% větší, dohnala by trabanta za 40 minut. Jakou rychlostí jel trabant. 20 cm Výsledky 25 [3] [3] [3] [3] Výsledky 40 km/h Výsledky [3][3]

10 10  Pan učitel přinesl 460 bonbónů a rozdělil je mezi studenty. Protože 3 studenti byli nemocní, dostal každý přítomný o 3 bonbóny více, než měl dostat původně. Kolik bonbónů dostal každý student?  Mariana jela autem z A do B 8 hodin. Zpátky byla její průměrná rychlost o 20 km/h vyšší, takže zvládla cestu za 6 hodin. Mariana si říká, že kdyby byla její průměrná rychlost o 40 km/h vyšší, trvala by jí cesta jen 4 hodiny. Je tato Mariina úvaha správná? Načrtněte graf závislosti doby cesty na průměrné rychlosti. Výsledky Jde o nepřímou úměru, Cesta by trval 4,8 hod [3] [3] [3] [3] Výsledky

11 11  Uklízečka Gabriela uklidí školu o 30 minut dříve než uklízečka Michaela, protože je o10 % výkonnější. Jak dlouho uklízí školu uklízečka Michaela?  Po zahřátí tělesa se jeho objem zvětšil o 2 cm 3 a hustota klesla o 1procento. Určete objem tělesa před zahřátím.  V pravoúhlém trojúhelníku je první odvěsna o 2 cm delší než druhá. Když kratší odvěsnu zvětšíme o 2 cm a delší o 3 cm budou původní a nový trojúhelník podobné. Určete obsah původního trojúhelníku. Výsledky 198 cm 3 [3] [3] [3] [3] Výsledky S= 12 cm 2 Výsledky [3] [3]

12 Příklady:   zkousky/zkusebni-ulohy-a-temata/podklady-pro- pripravu/ zkousky/zkusebni-ulohy-a-temata/podklady-pro- pripravu/ 12

13 13 Knihy: 1.Běloun, František. Sbírka úloh z matematiky pro základní školy. Praha : Prometheus, ISBN Šarounová, Alena. Matematika 8. Praha: Prometheus, ISBN Hruška, Miroslav. Státní maturita z matematiky v testových úlohách včetně řešení. Olomouc: Rubico, ISBN Web: 1.Mgr. Roman Hesteric. Matematika - příklady.eu. [Online] [Citace: ] 2.Matematika - podklady pro přípravu. educhem.cz. [Online] [Citace: ] content/uploads/2012/01/%C4%8C%C3%ADseln%C3%A9- mno%C5%BEiny.pdf.


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0068 Šablona: IV/2 Sada: 1 Číslo: VY_42_INOVACE_28."

Podobné prezentace


Reklamy Google