Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dotazník k ESU • Celkem respondentů: 170 • Zpracovali: Eliška Eclerová, Lukáš Hušek.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dotazník k ESU • Celkem respondentů: 170 • Zpracovali: Eliška Eclerová, Lukáš Hušek."— Transkript prezentace:

1 Dotazník k ESU • Celkem respondentů: 170 • Zpracovali: Eliška Eclerová, Lukáš Hušek

2

3

4 Které moduly v ESU využíváte? • Účetnictví (57x) • Dotace • Daňová evidence • Členové • Akce • Formuláře • Cestovní náklady • Majetek • Stav základny • Kniha jízd • Schůzky • Žádné (2x)

5

6

7 Pokud ANO, tak jaký? • Tabulkový program Excel – 12x • Tichý Ježek – 4x • Pohoda – 3x • Pohoda Money 3S – 2x • Účto – 3x • STEREO • Schuster • Jsem zvyklá na papírovou formu • jednoduché účetnictví • Premier systém • Žádný • Kolega mi kdysi udělal PD a používám jej dodnes. • Na míru pro účetní,upravený pro turistický oddíl. • V našem hospodaření nám zatím vyhovuje ručně psaný peněžní deník dříve vydaný Asociací. • Aktuálně uvažuji o využívání programu ESO. • Naše účetní má svůj, nevím jaký, ale vyhovuje. • Máme tradiční pokladnu s elektronickým peněžním deníkem, běžný, ale transparentní účet a materiálovou Zelenou kartu. Vše odkontrolováno Čistým Tomíkem.

8

9 Pokud jste v předchozí otázce zaškrtli NE, uveďte důvod. • Ještě nebyl čas se tím zabývat,snad někdy příště. • Nefungovalo to. • Nevím. Poslal jsem na ústředí elektronický seznam členů oddílu a Ondra Šejtka to za nás udělal a převedl do elektronické evidence členů. • Nešlo mi to  • Nefungovalo to - nedostatečné znalosti práce s výpočetní technikou. • Jsme staronový oddíl. • Nevím co je webové rozhraní. Jsem zvyklá na psanou podobu evidence. • Vyhovuje papírová forma. • Naše činnost byla zahájena před 1 rokem, jsme malý oddíl a teprve se učím vést oddíl. • Nepodařilo se nám správně napsat heslo. • Přihlásili jsme je pouze elektronicky. • Nedokázala jsem se přihlásit. • Jako vždycky jsem po roce nevěděla, kam jsem si zapsala hesla a přihlašovací údaje atd. Seznam členů mám trvale jako doc. Soubor v počítači, upravit je záležitostí cca 5 min. • Poslal jsem na ústředí elektronický seznam členů oddílu a Ondra Šejtka to za nás udělal a převedl do elektronické evidence členů. • Jsem zvyklá na písemnou podobu. • Neučení na papírovou formu. • Přihlásíme na rok • Není to moc uživatelsky příjemné. • V letošním roce mám problémy s počítačem.

10

11 Máte jinou poznámku k ESU? • Veškerou evidenci činnosti, docházku i ekonomiku děláme v ESU. S funkčností jsem maximálně spokojený. • Základní verzi jsem v úvodu zaplatil, ale nikdy nepoužil. • ESO jsem si pořídil už před lety, ale nešlo mi spustit. Přesto bych ho uvítal. • Chceme od roku 2014, zavést kompletní účetní agendu se vším všudy. Bohužel administrativa narostla do té míry, že to bude zřejmě nezbytně nutné!! Zřejmě využijeme právě ESA. ideální by bylo, abychom účto založili v agendě, ve které můžeme dělat naprosto všechny účetní operace. Nevím, co po nás do budoucna vlastně budou chtít. Už chtějí rozvahy, bilance, výkazy zisku a ztrát....apod. Kdysi jsem jezdil s děckama, "čundroval" a byl v pohodě...Dnes pořád něco řeším, podobně jako vy všichni!! • ESO mi vyhovuje tak jak je. Zpracovávám v něm téměř celou agendu oddílu, za vylepšení by stály dokumenty. Kupř. hlavičkový papír je dobrý, ale vzor je zastaralý (třeba logo KČT s překlepem). Super by byla možnost rovnou v ESO do hlav. papíru zapisovat a tisknout rovnou celý dokument. • pro člověka, který je zvyklý na "normální" účetnictví je ESO tragédie. Ostatní funkce byly celkem v poho, ale nebyl důvod jej používat. Jena aplikace na účetnictví, webově evidovat a ještě ESO? • Nezkoušel jsem to, nějak nás to minulo... • už jsem dotazník posílala • Zatím jsem se naučila jen nejnutnější věci z účetnictví, ale předpokládám, že zvládnu víc funkcí. (Citace dotazovaných, úprava pouze vážně hrubých chyb.)

12 • Kompaktibilita s operačním systémem windows 7 a víš. • Exporty a tisky dělají problémy s novými verzemi programů - např. sada office, příliš nefunkční sladění s bankovními výpisy. • Nemám, protože jsem se ještě nedostal k tomu si program ošahat. • ESO mi vyhovuje tak jak je. Zpracovávám v něm téměř celou agendu oddílu, za vylepšení by stály dokumenty. Kupř. hlavičkový papír je dobrý, ale vzor je zastaralý (třeba logo KČT s překlepem). Super by byla možnost rovnou v ESO do hlav. papíru zapisovat a tisknout rovnou celý dokument. • URČITĚ BYCHOM PŘIVÍTALI AKTUALIZACI ESA, VELMI BYCHOM UVÍTALI JEDNODUŠŠÍ TVORBU VLASTNÍCH FORMULÁŘŮ (NAPŘ. NĚCO VE STYLU GOOGLE+, KTERÝ JE VELMI UŽIVATELSKY PŘÍVĚTIVÝ. • Nejdříve jsme vše vedli a ESO nám nechybělo, což je zřejmě minulostí! Chceme se tedy zapojit nebo zcela jinak začít dělat oddílové účto. Bohužel školení ve Svitávách jsem se z jiných důvodů (rodinných) nemohl zúčastnit. Počkáme na další nebo si zajistíme jinak.Ano, chci vše nastavit tak, abych dospěl k úspoře času a měl vše pohromadě, tak jako tomu je u programů Gordic, SAS atd. Již ladíme naše webovky tak, aby se kluci a holky přihlásili na akci a zároveň bychom z toho uměli vygenerovat přímo seznam, který je totožný s Elektonickou evidencí na asociačním webu.Totéž chceme udělat s účetnictvím, majetkovou evidencí apod. Nutí nás k tomu všechny ty výmysly úředníků, kteří po nás začali chtít ke každé dotační pobídce Výkaz zisku a ztrát, Rozvahu organizace atd.

13 • Veškerou evidenci činnosti, docházku i ekonomiku děláme v ESU. S funkčností jsem maximálně spokojený. • Nebylo by špatné pořádat kurz k práci s tímto programem.Já s počítačem ve své profesi nepracuji proto to neumím. • Účetní uzávěrka. • Program neznám. • Kde a jak se dá pořídit? • Eso jsem začal používat, pak mi zkolaboval totálně comp. Při pořízení nového compu jsem to znova nenaistaloval, ani nevím proč. Dělám to ručně. • Účetnictví si nechávám zpracovávat placenou účetní. • Pokud by bylo nutné přejít na podvojné účetnictví, určitě bysme ESO využili, v současné době mi daňová evidence v Pohodě vyhovuje víc. Agendu oddílu vedeme v Excelu a dotace se dají snadno vyplnit ve Wordu. • Strašlivě zastaralé, některé ovládací prvky jsou velmi špatně použitelné (např. vkládání položky typu datum: zkuste třeba přepsat na – budete rejdit kursorem tam a zpět jako…diví. Dlouhý vývojový cyklus, žádné novinky, pomalá nebo spíše žádná reakce na připomínky. „Aktuální“ (skoro je mi trapné to slovo použít) verze je snad z roku Testované pouze v jediném prostředí –např. má problémy, když je spuštěno na systému v jiném jazyce než českém, nepoužívá Unicode apod. Nefunguje dobře pod Linuxem, sice lze rozběhnout ve Wine, ale konfigurace je velmi bolestivá a např. díky závislosti na system locale (natvrdo očekává české nastavení formátů) se velice špatně nastavuje. Používání Dotací je neintuitivní, spolu se systémem desátků zasílaných A-TOMu je málo přehledné přechodem na webové rozhraní se usability ještě více zhorší (jako je tomu typicky v případě přechodu ze standalone GUI na web GUI)

14 • Prestoze jsem mela s Esem problemy, tak se mi zda v porovnani s jinymi ucetnimi programy, ktere jsem zkousela, dobre zvladnutelny. • Provést změny v souladu s účetními předpisy a především připomínkami revizní komise. • ESO zatím nepoužívám jsme malý oddíl fungujeme rok a já se teprve seznamuji s chodem oddílu a celé organizace. Zpočátku ne. Poslala jsem vyplněný list. Až další členy jsem doregistrovala přes el.evidenci. • Nepoužívám (zatím) žádný účetní program, je pro mě pohodlnější vše účtovat „propiskou“ do účetní knihy. Možná ale, že žačnu…někdy. • Pracuji v jiném účetním programu, učit se další je pro mne obtížné a vzhledem k frekvenci použití (obvykle dělám na začátku roku evidenci, během roku (tj. obvykle 2x) dotace a cca v dubnu najednou účetnictví za loňský rok) nepraktické, páč v něm nemám praxi, vždycky za tu dobu půlku zapomenu a nemám ho „v ruce“, tudíž práce v něm je obtížná a pomalá.- Vyhovuje Vám? (Ano/Ne) Viděla jsem ho kdysi na začátku (2005?), tenkrát byl (nebo alespoň účetní část mnohem obtížnější a méně „vychytaný“ než mnou používaný software. Dnešní verze neznám, tudíž sek nim nemohu vyjádřit. • Vedeme pouze jednoduché účetnictví (a je to pro nás „nejjednodušší“). • Doposud nepoužíváme, se současnou verzí ESA nejsme spokojeni. Když jsme zkoušeli využívat ESO před pár lety, narazili jsme na pár drobností, které nás odradily. Jde zejména o možnost síťové práce více uživatelů. Jeden člen oddílu zodpovědný za Majetek, druhý za účetnictví. • Hodilo by se spíše školení na tento program. • nedovedu si to představit v praxi, autoři úplně plně nepronikli do práce a hospodaření oddílů, takže je to běh na dlouhou trať.

15 • Zpracovávám pouze jednoduché účetnictví a jsem zvyklý dělat to dlouhá léta ve vlastních excelovských tabulkách.- Vyhovuje Vám? (Ano/Ne) Nikdy jsem ho neviděl, ale mám představu o jiných účetních programech (Money S3, Pohoda, MRP Slušovice, …), takže předpokládám, že je tam spousta věcí, které bych nevyužil. Něco jiného by samozřejmě bylo, kdybych zpracovával podvojné účetnictví, využíval účtové osnovy, vystavoval větší množství faktur, apod. To bych se o něj určitě více zajímal. ESO v novém - nedokáži odpovědět, ale pokud už se bude něco nového tvořit, mělo by to být přínosem i pro ústředí, tedy data co tam povinně oddíly uloží aby jste byli schopni sami v programu zpracovat. Pokud to bude jen dobrovolná volba oddílu a někdo Vám to bude dávat v ESU, jiný v pohodě a jiný v excelu, a vy to budete muset opět vyzobávat a plnit do dalších a dalších přehledových tabulek, tak mi to přijde jako mrhání penězi i časem. Takže rozhodující pro nový systém bude opravdu procento oddílů, které je využívají. Pokud už budete něco nového zadávat, mělo by to opravdu být dostupné na webu, pokud možné bez instalace do konkrétního PC a plně propojené s dosavadní elektronickou registraci s možnosti vlastních tiskových výstupu dle potřeb oddílu. • Vyhovuje nám již dvacet let jednoduchý způsob vedení oddílového účetnictví v námi používané dosavadní formě.Účetnictví vedeme po staru. Hlavně si myslíme, že elektronické účetnictví by bylo pro naši hospodářku časově daleko náročnější a nechtěla by nám ho dělat. • Po vzniku ESA jsme krátce program využívali, ale jelikož nám nejpoužívanější (evidence, třídění…) nevyhovovalo zůstali jsme u databáze Excelu, kde většinu agendy vedeme. • Podpora UTF – 8. • Přitítám systém webové aplikace.

16 • Dnes už to bez ESA neumíme dělat, trochu moc jsme si na něj zvykli. uvítali bychom ještě obdobný modul jako jsou akce, ale s evidencí docházky na schůzky. Vím, že to jde teoreticky udělat i přes akce, ale pak se to motá, Není to však něco na čem naše spokojenost stojí. Také by se nám hodilo mít možnost k instruktorům a vedoucím připojit sken jejich osvědčení o kvalifikaci, bylo by to po ruce. Taky by se hodilo, kdyby k dotacím bylo možno připojit doklady z více let a tudíž by se mělo nějak dát přetáhnout dotaci do jiného roku. Dotace nadací jsou často na více let, nebo od listopadu do června a bylo by fajn mít možnost sledovat čerpání po celou dobu. Nám, ale to budeme asi výjimka, by se hodila i mzdová agenda. No a hlavně zamýšlené propojení s evidencí a dotacemi ústředí a možnost přístupu online je super. Hospodář by třeba měl možnost vkládat, ale na data a sestavy by se mohli dívat i jiní vedoucí. To by bylo supr. Tak ať odpovědi slouží. • Uvítali bychom "v novém programu" ESO možnost v programu obhospodařovat téměř veškerou agendu oddílu s možností zasílání informací a dotací přímo z ústředí. A také bychom uvítaly možnost přímého tisku pokladních příjmových a výdajových dokladů ve formátu A6. Při letošní revizi oddílu nám bylo doporučeno přejít od roku 2013 na klasický peněžní deník – zjednodušené účetnictví. Důvodem byly nesrovnalosti (finanční rozdíly) ročních účetních formulářích, přestože se domnívám, že jednotlivé položky účtuji správně. Uvítal bych radu či pomoc s odstraněním tohoto problému. • Jednotnou šablonu, návod, jaké účetní kódy používat pro jaké typy akcí. Např. Jedeme na výlet na Hrad. Jak rozdělit cestovní náklady, vstupné, občerstvení, jiné drobné náklady spojené s výletem, doporučení banky, typu účtu, kde účet organizace není zatížený vysokými poplatky za vedení účtu, výběry, atd. • používal bych ho, třeba když by přišla povinná "podvojka„. • dosud nevyužívám, z důvodu pracovního vytížení.

17 • Do jisté míry ano, výstupy k daňovému přiznání jsou téměř jediné, které využívám. Ostatní agendu si vedu většinou v Excelu, protože ESO vyžaduje opravdu precizní zadávání všech záznamů, jednotlivé moduly nejsou propojené a při pokusu doinstalovat propojení banky a pokladny se mi vymazaly všechny původní data. Při pokusu zaznamenat vše k jedné akci tak, aby správně vyšel rozpočet, jsem dospěla k jednodušší zaběhané variantě v Excelu.


Stáhnout ppt "Dotazník k ESU • Celkem respondentů: 170 • Zpracovali: Eliška Eclerová, Lukáš Hušek."

Podobné prezentace


Reklamy Google