Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

IDS Středočeského kraje

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "IDS Středočeského kraje"— Transkript prezentace:

1 IDS Středočeského kraje
Ing. Martin Trpišovský

2 Struktura příspěvku Středočeský kraj Současný stav a vývoj
Požadavky na středočeský IDS

3 1. Středočeský kraj NUTS 3 1 273 094 obyvatel 11 015 km2
Přestože kraj je územně celistvý, uprostřed území je díra pro Prahu.

4

5 Výdaje na DO

6 Podíl na HDP

7 Podíl na1 obyv.

8 Plán dopravní obslužnost
Výhled rozsahu objednávky / na jednotlivých tratích Výhled veřejné linkové dopravy / v jednotlivých okresech Popsán nestandardní stav PID/SID a potřeba jednotného IDS

9 2. Současný stav VLAD, VDD, přívozy

10 Vývoj integrace 1/2 PID 1991 – 2007 / 2009 SID 2005 – 2009 / 2010
2009/2010 žákovské jízdné 2011 razantní omezení VLAD 2011 výpovědi dopravcům Publikace 15 let ROPIDu - 2009 už jen optimalizace Průhonicko – Jesenicko atd. Možná optimální, ale v Praze dynamický vývoj neustále posouvá někam dál Jak těžké se vyznat – linky značené nejsou v IDS

11 Vývoj integrace 2/2 5/2012 zatčení hejtmana MUDr. Davida Ratha
zrušení výpovědí dopravcům opuštění koncepce dvou IDS obnova vztahů s PID Rozšíření PID do Středočeského kraje Už vytlačilo SID

12 Integrace Od roku 2007 poprvé významnější rozvoj PID ve Středočeském kraji Kutná Hora – ŠpKH (13), TOP 09 (2) / 27 Milovice – starosta ODS (2), široká koalice / 15 Poděbrady – PF (7), VpP (6), TOP 09 (3) / 27 Uhlířské Janovice – N 2010 (5), ODS (4) / 15 PF – Poděbradské fórum, VpP – Volba pro Poděbrady,

13 Vývoj po červnu 2012 Deklarována vůle k další integraci do PID
Mělnicko, Praha - Mělník Ustanovena pracovní skupina k analýze dopadů přechodu na PID možné zrušení SID 9/2012 vznik přípravného výboru „Metropolitní integrované dopravy“ odložen 10/2012 volby do zastupitelstva kraje 12/2012 jednání kraje s ROPIDem Robin Povšík Ing. Miloš Petera - statutární zástupce hejtmana a náměstek hejtmana pro oblast dopravy Do ledna měly být výsledky, ale je květen, a pořád nic…

14 3. Požadavky na středočeský IDS
Společný IDS pro Prahu a Středočeský kraj Politický koncensus - společná dopravní politika Páteřní síť tvořená železnicí Tarifní integrace Vhodné rozhraní

15 Společný IDS pro Prahu a Středočeský kraj
Systém k zajištění přepravy cestujících v obou krajích Integrace veškeré VHD v regionu Společná rozhodovací pravomoc obou krajů, příp. dalších subjektů Otázka dálkové do Prahy „Základním účelem je zabezpečování zájmů a potřeb hlavního města Prahy při vytváření, organizování a kontrole funkce systému hromadné přepravy osob v Praze a v jejím spádovém území.“ Zřizovací listina ROPID, čl. II

16 Systémy v okolí evropských hlavních měst
Syndicat des transports d'Île-de-France (Svaz dopravy v Île-de-France) - zástupci regionu a departementů Helsingin seudun liikenne – Helsinská regionální dopravní autorita – zástupci Helsinek a municipalit Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg The Consorcio Regional de Transportes de Madrid – španělská vláda, město Madrid, zastupitelé municipalit  Příklady v okolí velkých, hlavních měst – NUTS 3

17 Brusel - STIB Société des Transports Intercommunaux de Bruxelles
19 communes v oblasti Bruselu 11 communes v okolních oblastech Oblast km² obyvatel Pouze zástupci regionu hlavního města Brusel Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel

18 Požadavky na středočeský IDS
Společný IDS pro Prahu a Středočeský kraj Politický koncensus - společná dopravní politika Páteřní síť tvořená železnicí Tarifní integrace Vhodné rozhraní

19 Politický koncensus - společná dopravní politika
Ochota ke spolupráci Praha – Středočeský kraj 1 cíl – kvalitní VHD Spolupráce k jeho dosažení Stejný přístup k rozvoji VHD Obdobné priority Dosažení stanovených cílů bez ohledu na politickou příslušnost a délku volebního cyklu

20 Požadavky na středočeský IDS
Společný IDS pro Prahu a Středočeský kraj Politický koncensus - společná dopravní politika Páteřní síť tvořená železnicí Tarifní integrace Vhodné rozhraní

21 Páteřní síť - železnice
Páteřní kolejové doprava v místech, kde splňuje kvalitativní požadavky Radiální tratě do Prahy Tangenciální tratě po území regionu Svoz autobusy na vlaky Tvorba P&R Nyní živelný vznik neoficiálních P&R (Řevnice, Kladno, Hněvice,…) Není v SID

22 2002 / 2004 Memorandum o železnici
Memorandum o spolupráci při řešení dopravní obslužnosti a rozvoji železniční infrastruktury v pražském metropolitním regionu a spolupráci při rozvíjení integrovaného dopravního systému pro oblast Středočeského kraje a kraje Hlavní město Praha Petr Bendl, Igor Němec, Pavel Stoulil (MDČR), Dalibor Zelený Petr Bendl, Pavel Bém, Milan Šimonovský, Petr Kousal, Jan Komárek Deklaratorní – část splněna Není v SID

23 Požadavky na středočeský IDS
Společný IDS pro Prahu a Středočeský kraj Politický koncensus - společná dopravní politika Páteřní síť tvořená železnicí Tarifní integrace Vhodné rozhraní

24 Rozhraní tarifní integrace
Pásma kolem Prahy vhodná pouze pro oblast se silnou dojížďkou do Prahy Pražský metropolitní region Dále od Prahy nutnost řešit tangenciální vztahy a spádovost velkých sídel Hampl, M. (2005): Geografická organizace společnosti v České republice: Transformační procesy a jejich obecný kontext, PřF UK, Praha, 148 s.

25 Závěr Společný IDS pro Prahu a Středočeský kraj
Politický koncensus - společná dopravní politika Páteřní síť tvořená železnicí Tarifní integrace Vhodné rozhraní Vůle - Systém opravdu přínosný pro občany regionu Vize systému splňujícího uvedené požadavky Detaily technického řešení, ekonomiky provozu, přepravních podmínek lze dořešit po splnění uvedených požadavků

26 Prostor pro případné dotazy
Ing. Martin Trpišovský Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera Katedra dopravního managementu, marketingu a logistiky Studentská 95, Pardubice, Česká republika tel.: +420 466 036 383 „Příspěvek vznikl v souvislosti s řešením vědeckovýzkumného projektu Univerzity Pardubice č /20/SG Autor děkuje za poskytnutou podporu“. Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "IDS Středočeského kraje"

Podobné prezentace


Reklamy Google