Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Autor prezentace : Jan Syrový, I1.A Odborný poradce: Ing. K. Vondrák (auto) Mgr. M. Tunturovová (IT) Spuštění tl. F5.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Autor prezentace : Jan Syrový, I1.A Odborný poradce: Ing. K. Vondrák (auto) Mgr. M. Tunturovová (IT) Spuštění tl. F5."— Transkript prezentace:

1 Autor prezentace : Jan Syrový, I1.A Odborný poradce: Ing. K. Vondrák (auto) Mgr. M. Tunturovová (IT) Spuštění tl. F5

2 Obsah Konec

3 Pojistkový box Pojistkový box je umístěn v levé části panelu přístrojů Pojistkový box Pojistkový box je umístěn v levé části panelu přístrojů Relé Reléový držák zahrnuje tyto prvky: -Termopojistka sedadla s pamětí řidiče -Relé odstřikovače světlometů -Relé palivového čerpadla Relé Reléový držák zahrnuje tyto prvky: -Termopojistka sedadla s pamětí řidiče -Relé odstřikovače světlometů -Relé palivového čerpadla

4 E-box Z důvodu nárůstu počtu elektronických prvků, lepší přístupnosti a v neposlední řadě také ke zlepšení vlastní diagnostiky bylo nutné rozšířit množství pojistek a relé. E-box Z důvodu nárůstu počtu elektronických prvků, lepší přístupnosti a v neposlední řadě také ke zlepšení vlastní diagnostiky bylo nutné rozšířit množství pojistek a relé. V závislosti na výbavě obsahuje E-box mimo pojistek následující relé: -Relé napájecího napětí J329(svorka 15) -Relé napájecího napětí J682(svorka 50) -Relé palivového čerpadla J17 -Relé žhavicích svíček J52 -Relé napájecího napětí J317(svorka 30) V závislosti na výbavě obsahuje E-box mimo pojistek následující relé: -Relé napájecího napětí J329(svorka 15) -Relé napájecího napětí J682(svorka 50) -Relé palivového čerpadla J17 -Relé žhavicích svíček J52 -Relé napájecího napětí J317(svorka 30)

5 CAN - Kombi a CAN - Diagnose Přenosová rychlost 500 kbit/s Barva vodičů Can - Kombi Can H - oranžovo/fialová Can L - oranžovo/hnědá Can - Diagnose Can H - oranžovo/černá Can L - oranžovo/hnědá CAN - Kombi a CAN - Diagnose Přenosová rychlost 500 kbit/s Barva vodičů Can - Kombi Can H - oranžovo/fialová Can L - oranžovo/hnědá Can - Diagnose Can H - oranžovo/černá Can L - oranžovo/hnědá

6 CAN - Info Přenosová rychlost 100 kbit/s Barva vodičů Can H - oranžovo/fialová Can L - oranžovo/hnědá CAN - Info Přenosová rychlost 100 kbit/s Barva vodičů Can H - oranžovo/fialová Can L - oranžovo/hnědá

7 Funkce řídicí jednotky gateway je v principu stejná jako u předchozího modelu. Převádí informace mezi jednotlivými datovýmí sběrnicemi CAN, panelem přístrojů a diagnostickým přístrojem. Funkce řídicí jednotky gateway je v principu stejná jako u předchozího modelu. Převádí informace mezi jednotlivými datovýmí sběrnicemi CAN, panelem přístrojů a diagnostickým přístrojem.

8

9 -High-verze pro vozidla s mlhovými světly a personalizací -Medium-verze pro všechny ostatní vozidla -Jednotlivé verze se liší pouze indexy. -High-verze pro vozidla s mlhovými světly a personalizací -Medium-verze pro všechny ostatní vozidla -Jednotlivé verze se liší pouze indexy. Řízení spotřeby elektrické energie Vnitřní a vnější osvětlení Zpětná světla Kontrola žárovek Palivové čerpadlo (předběh) Kontrola žárovek Ostřikovače, stěrače Zvuková houkačka Uvolnění pro vyhřívání sedadel a ovládání střešního okna Vyhřívání zadního skla Řízení svorek 15, 75X, 50 Řízení spotřeby elektrické energie Vnitřní a vnější osvětlení Zpětná světla Kontrola žárovek Palivové čerpadlo (předběh) Kontrola žárovek Ostřikovače, stěrače Zvuková houkačka Uvolnění pro vyhřívání sedadel a ovládání střešního okna Vyhřívání zadního skla Řízení svorek 15, 75X, 50 Hl. funkce:

10 V panelu přístrojů jsou integrovány následující součásti: - řídicí jednotka panelu přístrojů J285 -řídicí jenotka imobilizér J362 - rychloměr - otáčkoměr - ukazatel stavu paliva - ukazatel teploty chladicí kapaliny - kontrolky - vícefunkční ukazatel V panelu přístrojů jsou integrovány následující součásti: - řídicí jednotka panelu přístrojů J285 -řídicí jenotka imobilizér J362 - rychloměr - otáčkoměr - ukazatel stavu paliva - ukazatel teploty chladicí kapaliny - kontrolky - vícefunkční ukazatel Všechny kontrolky jsou opatřeny světelnými diodami (LED). Panel přístrojů lze snadno vymontovat. S jeho opravami se se nepočítá a v případě potřeby je nutno jej vyměnit jen jako celek. Všechny kontrolky jsou opatřeny světelnými diodami (LED). Panel přístrojů lze snadno vymontovat. S jeho opravami se se nepočítá a v případě potřeby je nutno jej vyměnit jen jako celek.

11 Podvolantový modul shromažďuje všechny signály z ovládacích prvků na sloupku řízení a předává je dál jednotlivým systémům vozidla k dalšímu zpracování. Zároveň zpracovává signály z vozidla pro tyto ovládací prvky. Směrem do volantu modul komunikuje po sběrnici LIN, směrem do vozu po sběrnici CAN komfort a CAN hnacího ústrojí. Podvolantový modul shromažďuje všechny signály z ovládacích prvků na sloupku řízení a předává je dál jednotlivým systémům vozidla k dalšímu zpracování. Zároveň zpracovává signály z vozidla pro tyto ovládací prvky. Směrem do volantu modul komunikuje po sběrnici LIN, směrem do vozu po sběrnici CAN komfort a CAN hnacího ústrojí.

12 1. spínací skříňka - spínač zapalování - spínací skříňka přenáší pohyb od vložky zámku ke spínači zapalování, zamyká tyč řízení - spínač zapalování spíná signály pro palubní síť vozu 2. propojovací vedení - slouží k propojení řídicí jednotky podvolantového modulu se spínačem zapalování a elektronickým blokováním klíče u automatické převodovky (není součástí podvolantového modulu) 3. nosič 4. páčka směrových světel - ovládá směrová světla, světelnou houkačku, dálková světla, parkovací světlo a tempomat 5. páčka stíračů - ovládá přední stírače a ostřikovače, zadní stírač a ostřikovač 6. snímač natočení volantu - snímá hodnoty úhlu natočení volantu pro posilovač řízení případně i pro ESP 1. spínací skříňka - spínač zapalování - spínací skříňka přenáší pohyb od vložky zámku ke spínači zapalování, zamyká tyč řízení - spínač zapalování spíná signály pro palubní síť vozu 2. propojovací vedení - slouží k propojení řídicí jednotky podvolantového modulu se spínačem zapalování a elektronickým blokováním klíče u automatické převodovky (není součástí podvolantového modulu) 3. nosič 4. páčka směrových světel - ovládá směrová světla, světelnou houkačku, dálková světla, parkovací světlo a tempomat 5. páčka stíračů - ovládá přední stírače a ostřikovače, zadní stírač a ostřikovač 6. snímač natočení volantu - snímá hodnoty úhlu natočení volantu pro posilovač řízení případně i pro ESP 7. kontaktní kroužek - přenáší signály mezi volantem, houkačkou, multifunkčním volantem a airbagem 8. Řídicí jednotka podvolantového modulu (J527) - vyhodnocuje signály od jednotlivých komponentů a komunikuje se zbytkem vozu 7. kontaktní kroužek - přenáší signály mezi volantem, houkačkou, multifunkčním volantem a airbagem 8. Řídicí jednotka podvolantového modulu (J527) - vyhodnocuje signály od jednotlivých komponentů a komunikuje se zbytkem vozu

13 Světlomet s dioptricko-eliptickým prvkem Světlomet s dioptricko-eliptickým prvkem Dvoukomorový světlomet Dvoukomorový světlomet Světlomet je jeden celek a je rozčleněn do tří reflexních ploch: - dálkové světlo - potkávací světlo - obrysové a směrové světlo Světlomet je jeden celek a je rozčleněn do tří reflexních ploch: - dálkové světlo - potkávací světlo - obrysové a směrové světlo

14 Zadní skupinová svítilna Zadní skupinová svítilna Boční směrová světla Boční směrová světla Jsou umístěna ve vnějších zpětných zrcátkách. Tato světla jsou tvořena třemi diodami LED. Jsou umístěna ve vnějších zpětných zrcátkách. Tato světla jsou tvořena třemi diodami LED. Zadní skupinová svítilna je zkonstruována tak, že zadní obrysové světlo svítí po celém vnějším obvodu svítilny a vytváří tak tzv. C-efekt. Zadní skupinová svítilna je zkonstruována tak, že zadní obrysové světlo svítí po celém vnějším obvodu svítilny a vytváří tak tzv. C-efekt.

15

16 Kontrola tlaku v pneumatikách je softwareový modul, který je součástí řídicí jednotky ABS a může rozpoznat ztrátu tlaku v pneumatice. Kontrola tlaku v pneumatikách je softwareový modul, který je součástí řídicí jednotky ABS a může rozpoznat ztrátu tlaku v pneumatice. Obvod běhounu pneumatiky je závislý na tlaku v pneumatice. Pokud dojde ke změně hodnoty tlaku, změní se i obvod běhounu pneumatiky. Při rozpoznané ztrátě tlaku v pneumatice varuje řidiče rozsvícená kontrolka na panelu přístrojů, doprovázená krátkým akustickým signálem. Varování se vypne teprve tehdy, když řidič provede novou kalibraci. Obvod běhounu pneumatiky je závislý na tlaku v pneumatice. Pokud dojde ke změně hodnoty tlaku, změní se i obvod běhounu pneumatiky. Při rozpoznané ztrátě tlaku v pneumatice varuje řidiče rozsvícená kontrolka na panelu přístrojů, doprovázená krátkým akustickým signálem. Varování se vypne teprve tehdy, když řidič provede novou kalibraci.

17 - Rozpozná připojení tažného zařízení. - Řídí a kontroluje rozsvěcení světel přívěsu. - Indikuje vadné žárovky ve skupinové svítilně přívěsu (koncová, brzdová a směrová světla). Zpětné a mlhové světlo indikovat nelze. - Zajišťuje automatické odpojení mlhového světla na voze v případě připojení přívěsu. - Rozpozná připojení tažného zařízení. - Řídí a kontroluje rozsvěcení světel přívěsu. - Indikuje vadné žárovky ve skupinové svítilně přívěsu (koncová, brzdová a směrová světla). Zpětné a mlhové světlo indikovat nelze. - Zajišťuje automatické odpojení mlhového světla na voze v případě připojení přívěsu. Funkce Funkce

18 Výměna dat potřebných pro vlastní diagnostiku mezi diagnostickým přístrojem VAS 5051 nebo diagnostickým přístrojem VAS 5052 probíhá přes diagnostické rozhraní pro datové sběrnice. Přenos dat do diagnostického přístroje VAS 5051 je možný pouze přes diagnostická vedení VAS 5051/5A nebo VAS 5051/6A. Při použití diagnostického přístroje VAS 5052 se využívá diagnostického vedení VAS 5052/3. Tato diagnostická vedení jsou vhodná pro přenos dat po datové sběrnici diagnostiky. Dosavadní K-vedení se používá k vlastní diagnostice řídicí jednotky motoru a řídicí jednotky převodovky. Výměna dat potřebných pro vlastní diagnostiku mezi diagnostickým přístrojem VAS 5051 nebo diagnostickým přístrojem VAS 5052 probíhá přes diagnostické rozhraní pro datové sběrnice. Přenos dat do diagnostického přístroje VAS 5051 je možný pouze přes diagnostická vedení VAS 5051/5A nebo VAS 5051/6A. Při použití diagnostického přístroje VAS 5052 se využívá diagnostického vedení VAS 5052/3. Tato diagnostická vedení jsou vhodná pro přenos dat po datové sběrnici diagnostiky. Dosavadní K-vedení se používá k vlastní diagnostice řídicí jednotky motoru a řídicí jednotky převodovky.

19

20


Stáhnout ppt "Autor prezentace : Jan Syrový, I1.A Odborný poradce: Ing. K. Vondrák (auto) Mgr. M. Tunturovová (IT) Spuštění tl. F5."

Podobné prezentace


Reklamy Google