Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Člověk v tísni Jan Kamenický Finanční ředitel společnosti.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Člověk v tísni Jan Kamenický Finanční ředitel společnosti."— Transkript prezentace:

1 Člověk v tísni Jan Kamenický Finanční ředitel společnosti

2 Představení společnosti Člověk v tísni je jednou z nejvýznamnějších neziskových organizací v České republice. Obecně prospěšná společnost Člověk v tísni vznikla jako humanitární organizace s cílem pomáhat v krizových oblastech a podporovat dodržování lidských práv ve světě. Její počátky se datují do května 1992, kdy její zakladatelé realizovali první projekty na pomoc lidem v nouzi ještě pod názvem Nadace Lidových novin. V únoru 1994 se změnil název na Nadaci Člověk v tísni při České televizi, v dubnu 1999 pak byla zaregistrována jako obecně prospěšná společnost. V roce 2010 investoval Člověk v tísni přes půl miliardy korun na pomoc lidem ve 24 zemích světa, včetně několika oblastí České republiky, které zasáhly bleskové povodně.

3 Specifika neziskové organizace Nevytváří zisk, prakticky veškeré peníze pocházejí z veřejných prostředků EU pro čerpání dotací vyžaduje, aby bylo vedeno účetnictví v místě pomoci a v tomto místě také bylo možné provést účetní audit Projektové účetnictví musí ctít jako logiku řízení projektu (realizační strana), tak podmínky dané donorem (zdrojová strana). Mezi oběma systémy musí existovat jednoznačná pro vazba Účetnictví se vede v českých korunách, ale pro potřeby výkaznictví je třeba v každé zemi používat nejméně tři měny: české koruny, primární (lokální) měnu a donorskou měnu Lokální pomoc může znamenat i stovky vystavených dokladů týdně, které příjemci pomoci podepisují třeba otiskem prstu, protože neumí psát

4 Aktivity společnosti  Hlavní programy společnosti  Humanitární a rozvojová pomoc  Informační a vzdělávací programy  Podpora lidských práv  Programy sociální integrace  Marketingové (fundraisingové) aktivity  Kampaň Skutečný dárek  Klub přátel společnosti Člověk v tísni Doplňková činnost

5 Specifika řízení společnosti  Historický vývoj – významně různě veliké sekce společnosti  Systém řízení musí řešit potřeby největší sekce, ale nesmí zahltit menší sekce pro ně zbytečnou administrativou  Minimalizace centrály, maximum svobody pro sekce, centrála zajišťuje zejména servis a kontroling  Projektový cyklus, projektově X službově orientované sekce  Ekonomický pohled – víra v „černou nulu“, vyrovnanost projektu, vyrovnanost sekce, vyrovnanost organizace

6 IT řešení společnosti  Požadavky na řešení  stabilní účetní systém, kde může pracovat více lidí najednou a který nabízí dostatečný počet volitelných účetních dimenzí a je to hlavně tzv. systém s pamětí – tj. poskytuje auditovatelné výsledky  stabilní projektové účtování, schopnost plnit různé požadavky dárců na to, jak má vyúčtování vypadat a schopnost při tom všem sledovat čerpání rozpočtů (na obou stranách) v reálném čase  umožňovat tohle všechno provádět i offline a poskytovat bezproblémovou synchronizaci dat s centrálním systémem i tehdy, kdy se uživatel připojí třeba jen jednou měsíčně, což je běžné pro mise v rozvojových zemích.  Čtvrtý požadavek – donorský SW - vzniká až časem  Zvolené řešení  Microsoft Dynamics NAV  Oborové řešení AC ProFOND společnosti AutoCont CZ – historický vývoj

7 IT řešení společnosti  Přínosy řešení  Stabilizace procesů a snazší řiditelnost celého systému  Speciální modul pro privátní fundraising, díky němuž vznikl Fond rychlé pomoci, který umožňuje Člověku v tísni v případě náhlé přírodní katastrofy vypravit misi okamžitě, ještě dřív, než třeba EU vypíše dotační programy  Člověk v tísni může pomáhat rychleji, efektivněji, na více místech a s menší režií.  Pro více než trojnásobný nárůst zdrojových projektů během pěti let stačil jen poloviční nárůst pracovníků finančního oddělení, pracovníci na misích mohou podstatně lépe kontrolovat čerpání projektových i zdrojových rozpočtů, a to i když jsou týdny offline, a díky vedení účetnictví v místě pomoci může Člověk v tísni získávat i financování od dárců, od kterých to dříve nebylo v takovém rozsahu možné  Z „pohledu lidu“ – vysmívaný „no vision“ přetaven do nezbytného pomocníka Navision. V data (i vypočítávaná) je vkládána plná důvěra Do systému jsou postupně předávány další agendy – kontakty, majetek, projektové sklady…  Ve vývoji je samostatný modul pro oddělení kompletního účetnictví u poboček s plnou registrací (pilotně Slovensko)

8


Stáhnout ppt "Člověk v tísni Jan Kamenický Finanční ředitel společnosti."

Podobné prezentace


Reklamy Google