Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„NEBOJME SE ZMĚNY – www.skolalipa.cz“ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa: 1. Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.1 Zvyšování.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„NEBOJME SE ZMĚNY – www.skolalipa.cz“ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa: 1. Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.1 Zvyšování."— Transkript prezentace:

1 „NEBOJME SE ZMĚNY – Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa: 1. Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.1 Zvyšování kvality ve zdělávání „ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky“

2 2 Obsah:  Projektové dny  Powerpoint  Interaktivní tabule  Inovativní metody výuky  Osvědčení dovedností žáků učebních oborů Jen malá zmínka…:  Současný stav plnění závazných ukazatelů  Publicita  Připomínky k monitorovacím zprávám

3 3 I. Projektové dny  8 kusů…......konečný termín červen 2011  Práce v týmu: - více tříd různých oborů…..počet - spolupráce pedagogů různých předmětů - délka trvání „projektového dne“  Počet hodin na tým… 40 hodin  Vedoucí týmu a jeho „ náplň práce“

4 4 Projektový den „ Vaříme společně“  Rozpracováno, termín dokončení jaro 2010  Obory: kuchař, MSZ  Vedoucí týmu: Elen Fabiánová  Harmonogram a stručný obsah… zde zde

5 5 Příklad rozpracovaného projektového dne – 1. část – obor kuchař PV - Žáci: získání informací, fotodokumentacefotodokumentace první zpracování informací (text a nástěnka )nástěnka - Pedagog: vedení žáků, pomoc s archivací, spolupráce na popisu metodiky s vedoucí týmu, fotodokumentace, prezenční listiny…fotodokumentace - Vedoucí týmu: administrativní zpracování údajů Harmonogram průběhu přípravy projektového dne zdezde Metodika projektového dne zdezde Zápisy z jednání zdezde Sumarizace všech podkladů ( 2 kusy + CD )

6 6 Příklad rozpracovaného projektového dne – 2. část – obor kuchař TV 2. část - Žáci: zpracování fotodokumentace, příprava textů, komentářů….výstupem je pow.prezentace ( zde )zde - Pedagog: vedení žáků, pomoc s archivací, spolupráce na popisu metodiky s vedoucí týmu, fotodokumentace, prezenční listinyfotodokumentace, - Vedoucí týmu: administrativní zpracování údajů - Harmonogram průběhu přípravy projektového dne -Metodika projektového dne zdezde - Zápisy z jednání

7 7 Příklad rozpracovaného projektového dne – 3. část – obor MSZ – 4.ročník - TV 3. část - Žáci: výstupy: a) uloženy vybrané recepty v NJ na web web - b) přeložené do ČJ a graficky upravenédo ČJ - Pedagog: vedení žáků, pomoc s archivací, spolupráce na popisu metodiky s vedoucí týmu, fotodokumentace, prezenční listiny - Vedoucí týmu: administrativní zpracování údajů - Harmonogram průběhu přípravy projektového dne -Metodika projektového dne zdezde

8 8 Návrhy dalších projektových dnů  Obsah  Zapojené třídy ( různé obory a různé ročníky)  Vyučovací předměty  Přehled….zdezde  Připomínky k 3.MZ…. zdezde

9 9 II. Powerpoint ( 50 kusů + cca 20 kusů )  Změna v náplni práce  Přehled plnění závazných ukazatelů..zdezde  Pořízení dvou mobilních datových projektorů  Problémy, překážky….

10 10 III. Interaktivní tabule ( 40 kusů)  Kde je uložen program ke stažení … „Tento počítač“ …. disk“O“ …….SMART „Tento počítač“ …. disk“O“ …….SMART  Pozor!  Příklady …. NEJ….ČJ…..SPŠ…..disk „O“NEJČJSPŠ  Příklad, jak je archivována vyuč.hodina INT  další školení, metodik ???  Především je cílem vůbec začít používat při výuce interaktivní tabuli…

11 11 III. Interaktivní tabule ( 40 kusů)  Kde je uložen program ke stažení  Kde je uložen program ke stažení … „Tento počítač“ …. disk“O“ …….SMART Nebo na DVD ( k dispozici u ZŘ) Jsou zde i příklady zpracovaných vyuč hodin ( matematiky, ekonomika, fyzika a příklady ze základních škol a další podklady….)  Pozor! Je třeba nastavit četnost provádění automatických aktualizací!! viz.dále

12 12 Nápověda- Zjistit aktualizace

13 13 III. Interaktivní tabule ( 40 kusů) Zaškrtnout - Stahovat aktualizace a Vybrat počet dní

14 14 III. Interaktivní tabule ( 40 kusů)  Změna v náplni práce… není nutné uvádět jméno a příjmení, stačí pouze číslo ( uvedené na prac.smlouvě )  Kde je uložen program ke stažení … „Tento počítač“ …. disk“O“ …….SMART  Pozor!  Příklady …. NEJ….ČJ…..SPŠ…..disk „O“NEJČJSPŠ  Příklad, jak je archivována vyuč.hodina INT  další školení, metodik ???  Především je cílem vůbec začít používat při výuce interaktivní tabuli…

15 15 IV. Inovace 22 ŠVP Úsek praktic. vyuč. Osvědčení dovedností žáků učeb. oborů Týmová práce Pracovní vzor osvědčení zde zde Podklady do Bakaláře zde zde Text do ŠVP příklad zde zde Využití v praxi zde zde Úsek teoret. vyuč. Inovativní metody výuky… Disk „O“: Školení „Kritické myšlení“.. zde zde Odborná literatura… zde zde Koordinátor..L.Brychová Text do ŠVP…obdoba PV

16 16 Inovativní metody výuky Osnova metodiky ( v powerpointu ) I. Úvodní část  Přípravná fáze (počet vyučovacích hodin,komentář na úvod )  Pomůcky  Úkoly pro žáky  Použité vyučovací metody  Cíle hodin  Použitá literatura II. Vlastní popis vyučovacích hodin  Popis toho, jak probíhala výuka + fotodokumentace III. Závěr  Postřehy  Shrnutí  Doporučení

17 17 Inovativní metody výuky Možné metody výuky  Vennovy diagramy  Skupinová práce  Brainstorming  Sebereflexe  Pětilístek  Vyhledávání textu na internetu  Interpretace textu  Hraní rolí  Lovci informací  Analýza textu ve skupině  Prezentace výsledků práce Další

18 18 Inovativní metody výuky konkrétní příklady  Umělecké směry… zdezde  Občanská nauka….zdezde  Anglický jazyk …zdezde Více na „Tento počítač“….. disku „O“ Jaké typy hodin jsou „vítány“ „vítány

19 19 Co je již splněno

20 Podpora zájmu žáků o studium technických oborů a řemesel  Zcela nově pojatá odborná praxe ve firmě Protool s.r.o.  Organizace „Dne řemesel…“  Spolupráce s čtyřmi ZŠ na propagaci řemesel…. Protool s.r.o. Úřad práce v CL Město CL

21 21 Protool s.r.o

22 22

23 23

24 24 Město CL a spolupráce se ZŠ

25 25

26 26 Co ještě zbývá splnit  Setkání pedagogů středních škol a) humanitní předměty (L.Brychová) b) cizí jazyky c) přírodovědné obory  DVD filmy – technologické postupy truhlář, zámečník, instalatér, automechanik, obráběč kovů, elektrikář

27 27 Co ještě zbývá splnit  Dvoudenní prac.setkání pedagogů aktuální stav  Autoevaluace projektu

28 28 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "„NEBOJME SE ZMĚNY – www.skolalipa.cz“ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa: 1. Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.1 Zvyšování."

Podobné prezentace


Reklamy Google