Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.59 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.59 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační."— Transkript prezentace:

1 Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.59 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: „Vzdělání pro život“ Registrační číslo projektu: CZ.1.07/3115/21/7.1.4/2011 Číslo a název šablony klíčové aktivity:V/2 – inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Vzdělávací oblast - vzdělávací obor (předmět):Člověk a jeho svět - Zeměpis Tematický okruh - téma:Rozmístění obyvatelstva na Zemi Autor vzdělávacího materiálu/DUM:Mgr. Jaroslava Vorlová Datum vytvoření vzdělávacího materiálu:10.09.2012 Ověření vzdělávacího materiálu Třída: 8. Datum : 19.09.2012 Metodický list/anotace: Na základě svých znalostí ze zeměpisu zapisují při skupinové práci místa na světě s velkou a malou hustotou zalidnění. Určují příčiny hustoty zalidnění a společně si vyměňují názory. Práce s atlasem světa – mapy hustoty zalidnění. VY_52_INOVACE_ZE.8.59

2 Rozmístění obyvatelstva na Zemi • Rozdělte se do dvojic. Každá dvojice má mapu jednoho z kontinentů a vaším úkolem je zakreslit do ní místa, kde žije nejvíce obyvatel kontinentu červeně a kde žije nejméně obyvatel žlutě. • Zdůvodněte, proč jste vybrali zrovna tato místa. Názory zapíšeme společně na tabuli.

3 Malá hustota zalidnění • Severní a střední Asie ( Sibiř) • Arabský poloostrov, severní Afrika ( pouště) • Himaláje ( vysokohorské oblasti) • Amazonie ( tropické deštné lesy) • Polární oblasti ( velmi nízké teploty) • Pokuste se vysvětlit příčiny nízké hustoty zalidnění v těchto zemích:

4 Gronsko0,03 Mongolsko1,6 Austrálie2,6 Island2,9 Botswana3,0

5 Polární oblasti • http://www.metropolislive.cz/images/strucne/antarktida.jpg

6 Tropické deštné lesy • http://www.celysvet.cz/novinky/foto/n428-vladci-pralesa-3.jpg

7 Pouště • http://www.mojeafrika.cz/upl/informace/100060o_Namib.bmp

8 Vysoká hustota osídlení • Příznivé podmínky pro lidskou činnost • Úrodná půda ( nížiny, Čína, Jáva, Indie • Dobré podmínky pro zemědělství • Dobré zásoby nerostných surovin – průmysl • Obchodní a finanční centra • Pokuste se vysvětlit, proč je tak vysoká hustota zalidnění v těchto státech:

9 Monako16 900 Singapur6 186 Malta1 216 Taiwan653 Mauricius609

10 Peking • http://analternativeeducation.com/files/2011/11/beijing-cbd-02.jpg

11 New York • http://www.velkomesta24.cz/wp-content/gallery/new-york/new-york-9.jpg

12 Otázky k opakování • Co je příčinou nerovnoměrného rozmístění obyvatelstva na Zemi? • Ukažte na mapě světa oblasti trvale neobydlené nebo jen velmi řídce osídlené. Uveďte příčiny tohoto stavu. • Kde se rozkládá pás vysoké hustoty zalidnění v Evropě? • Školní atlas světa, SHOCart, spol. s r.o.,2004. ISBN 80-7224-031-5


Stáhnout ppt "Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.8.59 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační."

Podobné prezentace


Reklamy Google