Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI25 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/21.2581 Autor: Miroslav Přichystal Datum:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI25 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/21.2581 Autor: Miroslav Přichystal Datum:"— Transkript prezentace:

1 Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI25 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 8.ročník Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor / předmět: Zeměpis Tematický okruh: ročník Téma: Opakování Asie - souhrn I Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

2 Asie opakování

3 Vymezení A) přiřaď regionu správnou barvu Regiony: Střední Asie Východní Asie Severní Asie Jihovýchodní Asie Jižní Asie Jihozápadní Asie

4 Vymezení A) přiřaď regionu správnou barvu Regiony: Střední Asie - fialová Východní Asie - žlutá Severní Asie - modrá Jihovýchodní Asie – tmavě žlutá Jižní Asie - červená Jihozápadní Asie - zelená

5 Vymezení B) V rámci zeměpisných souřadnic zasahuje Asie na různé zemské polokoule 1.Podtrhni správné možnosti: a) severní šířka b) jižní šířka c) západní délka d) východní délka 2.urči zem. šířku a zem. délku označených území:

6 Vymezení B) V rámci zeměpisných souřadnic zasahuje Asie na různé zemské polokoule 1.Podtrhni správné možnosti: a) severní šířka b) jižní šířka c) západní délka d) východní délka 2.urči zem. šířku a zem. délku označených území: s. šířka a v. délka s. šířka a z. délka j. šířka a v. délka

7 Vymezení C) Přiřaď k číslům oceány, moře, zálivy Jihočínské m., Arabské m., Bengálský z., Pacifik, Severní ledový, Perský z., Rudé m., 7

8 Vymezení C) Přiřaď k číslům oceány, moře, zálivy Jihočínské m.=3, Arabské m.=5, Bengálský z.=4, Pacifik=2, Severní ledový=1, Perský z.=7, Rudé m.=6 7

9 Přírodní podmínky A) Pod čísly se skrývají přírodní krajiny (spoj čísla v mapě s názvy krajin) Tajga Tundra Stepi Monzunové lesy Pouště Tropický deštný les

10 Přírodní podmínky A) Pod čísly se skrývají přírodní krajiny (spoj čísla v mapě s názvy krajin) Tajga=4 Tundra=1 Stepi=3 Monzunové lesy=6 Pouště=2 Tropický deštný les=

11 Povrch (vertikální a horizontální členitost) A)Vytvoř dvojice sloučením čísel, na prvním místě uveď vždy číslo ze sloupce a + b (např: 1+3, 3+4 atd.) a 1.Himaláje 2.Ural 3.Bajkal 4.Ghát 5.Krakatoa 6.Taurus 7.Ganga 8.Taklamakan 9.Kaspické j. b 1.Evropa x Asie 2.Posvátná řeka 3.Džomolangma 4.Srážkový stín 5.Tektonická sníženina, Sibiř 6.Přední Indie 7.Největší jezero 8.Velké Sundy 9.Malá Asie Kontrola: 1+3, 2+1, 3+5, 4+6, 5+8, 6+9, 7+2, 8+4, 9+7

12 zdroje ons/6/61/Location-Asia-UNsubregions.png ons/6/61/Location-Asia-UNsubregions.png ain.jpg ain.jpg o-point-equidistant-asia.jpg o-point-equidistant-asia.jpg


Stáhnout ppt "Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI25 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/21.2581 Autor: Miroslav Přichystal Datum:"

Podobné prezentace


Reklamy Google