Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Národní program podpory cestovního ruchu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Národní program podpory cestovního ruchu"— Transkript prezentace:

1 Národní program podpory cestovního ruchu
(předběžné informace – září 2016) 1. podprogram - Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury CR V rámci podprogramu budou podporovány: monitoring návštěvnosti, rozvoj navigačních a informačních systémů v destinacích a v rámci atraktivit, rozvoj vybavenosti turistických tras, úprava lyžařských běžkařských tras, ekologicky šetrná doprava návštěvníků (úprava dopravních prostředků), doprovodná infrastruktura CR. Výše dotace: max. 50 % Příjemci dotace Podprogram 1/dotační titul - Podpora nadregionálních aktivit (projekt realizovaný v min. 2 krajích) samosprávné celky (vyjma statutárních měst a městských částí), organizace zřízené samosprávními celky (mimo muzeí zřizovaných krajem), mikroregiony/DSO spravující destinaci přesahující administrativní hranice, oblastní destinační společnosti, geoparky, NNO v CR, případně provozující atraktivity CR. Podprogram 1/dotační titul - Rozvoj základní a doprovodné infrastruktury CR podnikatelské subjekty (podnikající PO a FO) Podprogram 1/dotační titul - Rozvoj veřejné infrastruktury CR samosprávné subjekty (kraje, obce - vyjma statutárních měst a městských částí, organizace zřízené samosprávními celky mimo krajská muzea), provozovatelé TIC, geoparky, NNO provozující atraktivity CR, destinační společnosti, mikroregiony / DSO.

2 Národní program podpory cestovního ruchu –
2. podprogram – Marketingové aktivity v CR Podpora destinačních společností – přímý dopad na všechny subjekty cestovního ruchu bez ohledu na odvětví Podpora marketingových aktivit, tvorby produktů a zavádění inovací V rámci podprogramu budou podporovány: řízení destinace, marketingové výzkumy, tvorba a inovace produktů, branding destinace, distribuce produktů cestovního ruchu, komunikace, marketingové partnerství. Výše dotace: max. 50 %. Příjemci dotace: registrované lokální a oblastní destinační společnosti – v dotačním titulu na úrovni lokální, krajské destinační společnosti, popř. krajské oddělení cestovního ruchu – v dotačním titulu na úrovni krajů

3 Národní program podpory cestovního ruchu –alokace na témata a subjekty
Alokace na roky 2016 a cca 580 mil. Kč Investiční podpora 60% z alokace nadregionální projekty (spojení více krajů, obce, atd.); 10% z alokace podnikatelská sféra; 45 % z alokace veřejná sféra (drobné investice); 45% z alokace Marketingová podpora 40% z alokace Marketing krajských destinačních společností, příp. oddělení CR; 30% z alokace Marketing oblastních destinačních společností; 70% z alokace

4 Národní program podpory cestovního ruchu – základní procesní pravidla
Realizace projektů 1 až 2 roky (pravidlo n+1) Dodavatelský způsob realizace projektů (výběrová řízení na dodavatele) Povinný marketing (propagace výstupů) u projektů realizovaných v rámci podprogramu č. 1 (min. 3 – max. 8 % z celkových uznatelných výdajů) Zajištění publicity poskytovatele dotací – MMR Udržitelnost 3–5 let, předkládání zpráv v rámci udržitelnosti U projektů, kde je možné měřit či sledovat počet návštěvníků (příklad: podpořená expozice, rozhledna, vyznačená cyklostezka) bude vyžadováno poskytnutí zjištěných statistických údajů poskytovateli. Externí hodnocení předložených žádostí (formální náležitosti a přijatelnost, kvalita akcí, soulad se strategiemi krajů) Spolupráce s RSK – u projektů v rámci dotačního titulu (P1) Rozvoj veřejné infrastruktury CR a dotačního titulu (P2) Marketingové aktivity na oblastní a lokální úrovni bude vyžadováno stanovisko Pracovní skupiny RSK k souladu projektu se strategiemi a prioritami v oblasti rozvoje CR v kraji. Příloha žádosti, ve které žadatel vazbu popíše.

5 Národní program podpory cestovního ruchu – alokace na území krajů
Stanovení alokace pro kraj Výše alokace NPPCRR stanovená pro kraj se odvíjí od výše podílu kraje na podpoře CR vynaložené z prostředků krajů za období 3 let. Vypočtený podíl je platný pro výzvy 2017–2018. KRAJ PROCENT. PODÍL Z CELKOVÉ ALOKACE Moravskoslezský kraj 9,1 % Ústecký kraj 9 % Středočeský kraj 8,9 % Karlovarský kraj 8,7 % Kraj Vysočina 8,6 % Jihomoravský kraj Jihočeský kraj Pardubický kraj 8,3 % Olomoucký kraj 7,3 % Královéhradecký kraj 7,2 % Plzeňský kraj 5,4 % Zlínský kraj 4,7 % Liberecký kraj 4,3 % Hlavní město Praha 1,4 %


Stáhnout ppt "Národní program podpory cestovního ruchu"

Podobné prezentace


Reklamy Google