Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Asociace ředitelů gymnázií ČR

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Asociace ředitelů gymnázií ČR"— Transkript prezentace:

1 Asociace ředitelů gymnázií ČR
Absolventi středních škol jako zájemci o učitelskou praxi Pavel Doulík UJEP

2 Obsah příspěvku Statistický přehled uchazečů a zapsaných dle krajů.
Statistický přehled uchazečů a zapsaných dle typu střední školy. Akreditace učitelských studií po novele zákona o vysokých školách.

3 Statistická analýza Na UJEP v Ústí nad Labem je příprava budoucích učitelů realizována na třech fakultách: PF – MŠ, 1. stupeň ZŠ, Aj, Čj, Hv, Vv, Tv pro 2. st. ŽS a SŠ (x Aj jen pro ZŠ) FF – Hi, ZSV, Nj pro 2. st. ZŠ a SŠ PřF – Ma, F, Bi, Ch, Geo pro 2. st. ZŠ a SŠ (?Inf) V roce 2005 transformace PF, 2007 poprvé strukturovaná studia, ? Zahrnuty obory zaměřené na přípravu učitelů a dalších pedagogických pracovníků (socped, specped apod.) – PF + FF + (PřF)

4 Všichni přihlášení/zapsaní do studia, mezi lety 2012 – 2016

5 Všichni přihlášení/zapsaní do studia po jednotlivých letech

6 Všichni přihlášení/zapsaní do studia podle krajů pro roky 2012-2016

7 Všichni přihlášení/zapsaní do studia pro rok 2012

8 Všichni přihlášení/zapsaní do studia pro rok 2013

9 Všichni přihlášení/zapsaní do studia pro rok 2014

10 Všichni přihlášení/zapsaní do studia pro rok 2015

11 Všichni přihlášení/zapsaní do studia pro rok 2016

12 Přihlášení ke studiu

13 Zapsaní ke studiu

14 Kraj Přihlášení Zapsaní Rozdíl
Hl. m. Praha 528 178 350 Jihočeský 102 19 83 Jihomoravský 56 18 38 Karlovarský 895 279 616 Královéhradecký 232 42 190 Liberecký (3.) 1041 379 662 Moravskoslezský 12 30 Olomoucký 37 13 24 Pardubický 117 75 Plzeňský 139 33 106 Středočeský (2.) 1734 537 1197 Ústecký (1.) 8980 3234 5746 Vysočina 137 36 101 Zlínský 27 7 20 Zahraničí 136 103

15 Hl. m. Praha Rok Přihlášení Zapsaní 2012 96 40 2013 74 25 2014 100 42
2015 141 32 2016 117 39

16 Jihočeský Rok Přihlášení Zapsaní 2012 19 5 2013 15 3 2014 2 2015 28 6
2016 25

17 Jihomoravský Rok Přihlášení Zapsaní 2012 9 1 2013 10 5 2014 6 3 2015
2016 16 4

18 Karlovarský Rok Přihlášení Zapsaní 2012 225 71 2013 165 49 2014 137 50
2015 212 63 2016 156 46

19 Královéhradecký Rok Přihlášení Zapsaní 2012 42 9 2013 14 2014 43 6
2015 67 7 2016 38

20 Liberecký Rok Přihlášení Zapsaní 2012 206 81 2013 197 72 2014 190 77
2015 252 83 2016 196 66

21 Moravskoslezský Rok Přihlášení Zapsaní 2012 10 3 2013 5 1 2014 7 2015
11 2016 9 2

22 Olomoucký Rok Přihlášení Zapsaní 2012 7 2 2013 8 1 2014 6 3 2015 2016

23 Pardubický Rok Přihlášení Zapsaní 2012 32 14 2013 20 10 2014 13 6 2015
28 8 2016 24 4

24 Plzeňský Rok Přihlášení Zapsaní 2012 20 5 2013 18 4 2014 25 6 2015 44
10 2016 32 8

25 Středočeský Rok Přihlášení Zapsaní 2012 335 112 2013 316 101 2014 266
89 2015 439 117 2016 378 118

26 Ústecký Rok Přihlášení Zapsaní 2012 1942 727 2013 1791 644 2014 1554
647 2015 2076 660 2016 1617 556

27 Vysočina Rok Přihlášení Zapsaní 2012 24 8 2013 21 7 2014 23 2015 35
2016 34 6

28 Zlínský Rok Přihlášení Zapsaní 2012 9 4 2013 6 2 2014 3 2015 2016 7 1

29 Zahraničí Rok Přihlášení Zapsaní 2012 34 14 2013 29 8 2014 27 2 2015
28 7 2016 18

30 Uchazeči z gymnázií a ostatních škol
Z celkového počtu uchazečů v průběhu let až 2016 je 5120 uchazečů (36,05 %) z gymnázií a uchazečů (63,95 %) z ostatních středních škol V roce 2012 se do studia přihlásilo 3010 uchazečů, z toho celku bylo 1100 gymnazistů a 1910 uchazečů z ostatních středních škol. Přijato bylo v tomto roce 1096 studentů, z tohoto celku bylo přijato 367 gymnazistů a 729 studentů z ostatních středních škol V roce 2013 se do studia přihlásilo 2717 uchazečů, z toho celku bylo 904 gymnazistů a 1813 uchazečů z ostatních středních škol. Přijato bylo v tomto roce 946 studentů , z tohoto celku bylo přijato 320 gymnazistů a 626 studentů z ostatních středních škol

31 Poměr uchazečů z gymnázií a ostatních škol
V roce 2014 se do studia přihlásilo 2415 uchazečů, z toho celku bylo 935 gymnazistů a 1480 uchazečů z ostatních středních škol. Přijato bylo v tomto roce 944 studentů , z tohoto celku bylo přijato 357 gymnazistů a 587 studentů z ostatních středních škol V roce 2015 se do studia přihlásilo 3386 uchazečů, z toho celku bylo 1175 gymnazistů a 2211 uchazečů z ostatních středních škol. Přijato bylo v tomto roce 1011 studentů , z tohoto celku bylo přijato 372 gymnazistů a 639 studentů z ostatních středních škol

32 Poměr uchazečů z gymnázií a ostatních škol
V roce 2016 se do studia přihlásilo 2675 uchazečů, z toho celku bylo 1006 gymnazistů a 1869 uchazečů z ostatních středních škol. Přijato bylo v tomto roce 865 studentů , z tohoto celku bylo přijato 320 gymnazistů a 545 studentů z ostatních středních škol

33 Všichni přihlášení do studia mezi lety 2012 – 2016

34 Uchazeči z gymnázií a ostatních škol
2012 2013 2014 2015 2016 Gymnázia (Přihlášení) 1100 904 935 1175 1006 Gymnázia (Zapsaní) 367 (33,3 %) 320 (35,4 %) 357 (38,2 %) 372 (31,6 %) (31,8 %) Ostatní SŠ (Přihlášení) 1910 1813 1480 2211 1669 Ostatní SŠ (Zapsaní) 729 626 (34,5 %) 587 (39,7 %) 639 (28,9 %) 545 (32,6 %)

35 Uchazeči v průběhu let – gymnázia proti ostatním

36 Zapsaní v průběhu let – gymnázia proti ostatním

37 Uchazeči a Zapsaní, gymnazisti/ostatní sš mezi roky 2012 – 2016

38 Uchazeči v průběhu let – gymnázia proti ostatním sš

39 Zapsaní v průběhu let – gymnázia proti ostatním sš

40 Uchazeči a Zapsaní z gymnázií

41 Uchazeči a Zapsaní z ostatních sš

42 Novela zákona č. 111/1998 Sb. Platná od 1. 9. 2016
Akreditační komise byla nahrazena Národním akreditačním úřadem pro vysoké školství – nezávislý na MŠMT. Zrušení dělení studijních programů na studijní obory – akreditace studijních programů, nebo akreditace institucionální dle oblastí vzdělávání (37). Učitelství se nově stává regulovanou profesí – nutný souhlas uznávacího orgánu (MŠMT). Učitelství pro MŠ a 1. st. ZŠ beze změny x učitelství pro 2. st. ZŠ a SŠ (zejména „dvouoborové“) – nový model.

43 Bakalářský stupeň – 2 modely
Příklad: bakalářský studijní program Fyzika pro vzdělávání (na středních školách) náležející do oblasti Učitelství – studijní program pro sdružené studium se studijními plány maior a minor. Možné je i to, že by tento studijní program byl kombinovaným studijním programem náležejícím do oblastí Fyzika a Učitelství. Příklad: bakalářský studijní program Specializace v pedagogice (pro střední školy) náležející do oblasti Učitelství, se třemi specializacemi: dějepis-anglický jazyk, dějepis-český jazyk, anglický jazyk-český jazyk. (V žádosti o akreditaci postačí místo studijních plánů všech specializací uvést „studijní plány“ jednotlivých aprobací.).

44 Navazující mgr. stupeň – 3 modely
Příklad: navazující magisterský studijní program Učitelství pro střední školy náležející do oblasti Učitelství, se třemi specializacemi: dějepis-anglický jazyk, dějepis- český jazyk, anglický jazyk-český jazyk. Příklad: navazující magisterský studijní program Učitelství fyziky pro střední školy náležející do oblasti Učitelství – studijní program pro sdružené studium se studijními plány maior a minor. Možné je i to, že by tento studijní program byl kombinovaným studijním programem náležejícími do oblastí vzdělávání Učitelství a Fyzika. Příklad: navazující magisterský studijní program Učitelství pro střední školy chemie-biologie náležející do oblasti Učitelství.

45 Děkuji za pozornost…


Stáhnout ppt "Asociace ředitelů gymnázií ČR"

Podobné prezentace


Reklamy Google