Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Proces zajištění výuky na ČVUT FBMI (školení )

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Proces zajištění výuky na ČVUT FBMI (školení )"— Transkript prezentace:

1 Proces zajištění výuky na ČVUT FBMI (školení 5.2.2014)
doc. Ing. Jiří Hozman, Ph.D. proděkan pro pedagogickou činnost

2 Osnova školení proces zajištění výuky, druhy studia, aktéři, význam,
struktura ČVUT a FBMI, úloha kateder (předměty, obory garance, akreditace, …), studijní předpisy ČVUT a FBMI, organizace akademického roku, studijní plány (bílá kniha) – ČVUT a FBMI, informační systém ČVUT, komponenty IS, KOS přijímací řízení, státní závěrečné zkoušky (SZZ), ROZVRH, pedagogická konference FBMI, ankety studentů, různé (laboratoře, rozpočet a výkony, DOD, …) a dotazy.

3 Proces zajištění výuky, druhy studia, aktéři, význam
výuka, výzkum, další tvůrčí činnost,… podle toho rozpočet, metodika FBMI, uchazeči, studenti, absolventi, vyučující, vedoucí pracovníci (management), administrativa, IT, správa budov, orgány ČVUT… studijní programy a obory (akreditace, kódy, …), prezenční (PFS) a kombinovaná forma studia (KFS), studium v cizích jazycích,

4 Struktura ČVUT a FBMI statut ČVUT a organizační řád ČVUT,
rektorát ČVUT, fakulty (celkem 8), další součásti, statut a organizační řád FBMI (novela), děkanát, katedry, společné pracoviště, orgány FBMI, vedoucí pracovníci, funkce, …

5 Úloha kateder (předměty, obory garance, akreditace, …)
vedoucí pracovníci, garanti oborů, zástupci, rozvrháři, sekretariáty, akreditace, reakreditace, předměty a související úkony, přijímací řízení, SZZ, promoce,

6 Studijní předpisy ČVUT a FBMI, organizace akademického roku
VŠ zákon č. 111/1998 Sb. v platném znění, Studijní a zkušební řád ČVUT, Směrnice děkana …, Příkazy děkana…, Metodické pokyny…, harmonogram AR ČVUT, časový plán AR FBMI,

7 Studijní plány (bílá kniha) – ČVUT a FBMI
souvislosti a akreditací, reakreditací, bílá kniha ČVUT viz bílá kniha FBMI viz návaznosti na IS (KOS), navázané procesy (vyučující, rozvrh),

8 Informační systém ČVUT, komponenty IS (KOS)
IS ČVUT – heterogenní, komponenty, KOS – komponenta studium, provozovatel VIC ČVUT, úloha lidí v procesu, přístupová práva,

9 IS ČVUT a jeho komponenty (KOS)
KOS neboli KOmponenta Studium, systém pro evidenci údajů o studentech, předmětech a jejich studijních výsledcích včetně přijímacího řízení a SZZ, uživatelské role na všech úrovních, 3 instance KOSu – znakový (terminálový) KOS, www KOS (KOSI), iKOS (grafické formuláře) postupně nahrazuje znakový KOS.

10 Znakový (terminálový) KOS

11 Znakový (terminálový) KOS

12 WWW KOS (KOSI)

13 WWW KOS (KOSI)

14 iKOS (grafické formuláře)

15 iKOS (grafické formuláře)

16 iKOS (grafické formuláře)

17 Hlášení problémů it@fbmi.cvut.cz
Helpdesk ČVUT –

18 Noví uživatelé automaticky získávají roli učitel (pouze akademický pracovník + doktorand), všechny ostatní případy prostřednictvím aplikace IDM ČVUT ( )

19 Noví uživatelé - pracovníci
seznámení se strukturou FBMI, seznámení s procesy na FBMI, seznámení s vedoucími pracovníky či odpovědnými vyučujícími za předmět (relevantní k novému pracovníkovi), BOZP, začlenění do jednotlivých činností (podrobně s GO či ZGO či VK či ZVK či TK), povinnosti vyučujícího (viz předpisy), hodnocení výkonů pracovníka, zajištění zázemí + IT přístupů, možnosti benefitů pro zaměstnance FBMI, další …

20 Nejčastější problémy neúplný záznam učitele,
více záznamů učitele – chaos v přiřazení k předmětu, učitelé z jiných fakult ČVUT, učitelé externisté – DPP, DPČ, záznamy o zápočtech a zkouškách, údaje o předmětech, a další …

21 Přijímací řízení (PŘ - PZ)
plně v kompetenci proděkana pro PČ, organizace a koordinace – studijní oddělení, podmínky přijímacího řízení (proces schvalování, zveřejnění, propagace, realizace…), příprava testů pro přijímací zkoušky (PZ), případná tzv. druhá kola, resp. nově akreditované obory – zpracovaný postup pro katedry.

22 Státní závěrečné zkoušky (SZZ)
viz časový plán AR, organizace a koordinace – studijní oddělení, vlastní SZZ – katedry – viz postup (změna 2014), souvislost se zadáváním prací, aplikace PROJECTS, odevzdávání prací !, posudky prací, vedoucí a oponenti,

23 Aplikace PROJECTS pro zadávání a odevzdávání všech prací studentů na FBMI, kontrola plagiátorství, podpora DPP, posudky, významná úloha kateder – sekretariátů, metodicky řídí proděkan pro pedagogickou činnost, správce a programátor - Mgr. Slávka Vítečková, pomoc – , podrobněji na a na

24 Aplikace PROJECTS

25 Rozvrh – průběh + výkony
v kompetenci proděkana pro PČ, fakultní rozvrhář – Mgr. Radim Krupička, katederní rozvrháři (kooperace se sekretariáty), www stránky rozvrhů, nebo přes záložku pro Studenty, (aplikace ROZVRHy) příprava rozvrhu (aplikace DOTAZNÍK) -

26 Aplikace ROZVRH

27 Aplikace DOTAZNÍK

28 Pedagogická konference FBMI
snaha o sjednocení postupů, výklad problematických pasáží předpisů, náměty na zlepšení výuky, IT technologie ve výuce, specializované okruhy problémů – testování, další…

29 Ankety studentů https://anketa.cvut.cz/ - aplikace ČVUT,
výhradně zajišťují studenti na FBMI, vždy za ZS a LS zpětně, vyhodnocení na setkání vedení fakulty se studenty + setkání s garanty oborů, hodnocení fakulty z hlediska infrastruktury pro studium (studijní + katedry) + hodnocení vyučujících.

30 Různé www stránky předmětů (https://predmety.fbmi.cvut.cz/ ),
IT služby, pracovníci, … zahraniční studijní pobyty, povinné odborné praxe studentů, laboratoře, rozpočet x výkony kateder, propagace a marketing, dny otevřených dveří – DOD, výroční zprávy ČVUT a FBMI, knihovna, …

31 Dotazy ? vlastní výuka ?, koordinace s ostatními pracovišti ?,
problémy k řešení ?, náměty na zlepšení ?,


Stáhnout ppt "Proces zajištění výuky na ČVUT FBMI (školení )"

Podobné prezentace


Reklamy Google