Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec."— Transkript prezentace:

1 Rozhodování

2 Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec

3 Bariéry racionálního rozhodování jedince Nezasahování nebo odsunutí rozhodnutí Teorie satisfakce - nehledání optimální varianty, aspirační úroveň Neracionální jednání pod tlakem

4 Organizování

5 Struktura procesů Struktura vztahů

6 Dimenze organizační struktury Stupeň formalizace Stupeň centralizace Stupeň složitosti (diferenciace)

7 Dimenze organizační struktury Stupeň formalizace Stupeň centralizace Stupeň složitosti (diferenciace)

8 Dělba práce +/- Tempo Opakovanost Kvalifikace Soustředěnost

9 Týmová práce Delegování pravomocí

10 Funkcionální organizační struktury Procesní organizační struktury Výrobkové organizační struktury Zákaznické organizační struktury Regionální organizační struktury Geografické organizační struktury Smíšené organizační struktury Maticové organizační struktury Organizační struktury nadnárodních spol.

11 Rozpětí řízení Kontakt Specializace Komunikace

12 Dimenze organizační struktury a organizační rozhodování Stupeň formalizace Stupeň centralizace Stupeň složitosti (diferenciace)

13 Teorie Max Weber – byrokratický model Rensis Likert – behavioristický model Kontingenční mdel

14 Reorganizace Analýza současného stavu - vnější faktory Vnitřní faktory:  rozložení pravomocí  dělba práce  tvar organizační pyramidy  využití pracovníků  informační proces  mimořádné situace  sociální kompetence manažerů Reorganizace a podnikové klima  Rizika  Úspěšnost  Spoluúčast  Informace  Mluvčí  Výhody  Šance

15

16 Organizace při vstupu na zahraniční trhy Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Program Organizace

17 Pro vstup Lepší produkty Nižší ceny Vyšší zisk Více zákazníků Snížení závislosti na domácím trhu Vlastní zákazníci vyžadují služby domácí firmy i v zahraničí

18 Rizika Pochopení preferencí zahraničních zákazníků Konkurenceschopnost produktů Náklady na výrobkovou a komunikační adaptaci Zahraniční kultura podnikání Neočekávané výdaje, korupce Odlišné zákony, byrokracie, změna zákonů Technologické pirátství Cla a tarify Devalvace, problém cizí měny, zadluženost Revoluce, nepokoje, změna politické situace, nestabilita vlády

19 Způsob vstupu na trh Nepřímý vývoz Přímý vývoz Licence Společné podnikání Přímá investice

20 Strategie Produkt Propagace NezměněnýPřizpůsobenýNový NezměněnáPřímé rozšířeníAdaptace produktu PřizpůsobenáKomunikační adaptace Dvojí přizpůsobení

21 Cenová strategie Jednotné ceny Tržní ceny pro každou zemi Nákladové ceny pro každou zemi

22 Prostor pro vaše otázky ?

23 Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na http://info.sks.cz/users/jo/http://info.sks.cz/users/jo/ Nebo www.sks.cz stránky zaměstnancůwww.sks.cz © Radka Johnová, 2014


Stáhnout ppt "Rozhodování. Podle typu rozhodovacího problému  za jistoty  za rizika (nejistoty)  za neurčitosti Kdo bude řešit  Skupina  Jednotlivec."

Podobné prezentace


Reklamy Google