Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

VÝZVY IROP č. 38 a 39 Rozvoj infrastruktury komunitních center a Rozvoj infrastruktury komunitních center v sociálně vyloučených lokalitách Seminář pro.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "VÝZVY IROP č. 38 a 39 Rozvoj infrastruktury komunitních center a Rozvoj infrastruktury komunitních center v sociálně vyloučených lokalitách Seminář pro."— Transkript prezentace:

1 VÝZVY IROP č. 38 a 39 Rozvoj infrastruktury komunitních center a Rozvoj infrastruktury komunitních center v sociálně vyloučených lokalitách Seminář pro žadatele 8. 9. 2016 Pardubice Ing. Markéta Kupcová Centrum pro regionální rozvoj České republiky

2 Vyhlášení výzvy: 11. 7. 2016Kolová výzva Příjem žádostí: od 18. 7. 2016 do 31. 10. 2016 Datum zahájení realizace projektu: od 1. 1. 2014 Datum ukončení realizace projektu: do 31. 12. 2019 Výše CZV na 1 projekt: min. 500 000 Kč, max. 20 000 000 Kč. Obecné informace o výzvách 2

3 Rozdíl mezi výzvami č. 38 a 39  Výzva č. 38 Rozvoj infrastruktury komunitních center: Evropský fond pro regionální rozvoj – 120 000 000 Kč Státní rozpočet – 21 176 471 Kč Obce s rozšířenou působností, na jejichž území se nenachází sociálně vyloučené lokality, mimo hl. m. Prahu  Výzva č. 39 Rozvoj infrastruktury komunitních center v sociálně vyloučených lokalitách: Evropský fond pro regionální rozvoj – 280 000 000 Kč Státní rozpočet – 49 411 765 Kč Z toho alokace pro projekty realizované v rámci Koordinovaného přístupu k sociálně vyloučeným lokalitám (KPSVL): 174 073 000 Kč (EFRR + státní rozpočet). Obce s rozšířenou působností, na jejichž území se nachází sociálně vyloučené lokality, mimo hl. m. Prahu 3

4 4

5 kraje a jimi zřizované a zakládané organizace, obce a jimi zřizované a zakládané organizace, dobrovolné svazky obcí a jimi zřizované a zakládané organizace, nestátní neziskové organizace, církve, církevní organizace. Nestátní neziskové organizace, církve a církevní organizace, organizace zakládané kraji, obcemi, dobrovolnými svazky obcí, vykonávají činnost v jedné z oblastí: podpora nebo ochrana osob se zdravotním postižením a znevýhodněných osob, sociální služby či aktivity sociálního začleňování. Činnost organizace ve výše uvedených oblastech bude kontrolována skrze stanovy organizace a výroční zprávy. Oprávnění žadatelé 5

6 1.Kraje, obce, dobrovolné svazky obcí a jimi zřizované organizace EFRR85 % z celkových způsobilých výdajů, státní rozpočet 5 % z celkových způsobilých výdajů, příjemce10 % z celkových způsobilých výdajů. 2.Organizace zakládané kraji, obcemi, dobrovolnými svazky obcí, NNO, církve a církevní organizace, jejichž hlavním účelem není vytváření zisku a současně vykonávají veřejně prospěšnou činnost v oblasti sociálních služeb a aktivit sociálního začleňování EFRR85 % z celkových způsobilých výdajů, státní rozpočet10 % z celkových způsobilých výdajů, příjemce5 % z celkových způsobilých výdajů. Míra spolufinancování 6

7 Podpora vzniku komunitních center: = veřejná víceúčelová zařízení, ve kterých se setkávají členové komunity za účelem realizace sociálních, vzdělávacích, kulturních a rekreačních aktivit s cílem zlepšit sociální situaci jednotlivců a komunity jako celku. Komunitní centrum poskytuje kombinaci komunitních a veřejných služeb, minimálního základního sociálního poradenství, popřípadě sociální služby v ambulantní a terénní formě se zaměřením na řešení nepříznivé sociální situace a sociálního začleňování členů komunity. V době udržitelnosti projektu má žadatel povinnost zajistit minimálně jednoho pracovníka se vzděláním podle zákona o sociálních službách, který bude působit v rámci komunitního centra. Komunitní centrum může také poskytovat sociální službu podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Poskytování registrované služby je volitelné, ale počet sociálních služeb je bodově zvýhodněn ve věcném hodnocení žádosti o podporu. Podporované aktivity 7

8 Komunitní centrum slouží k provozování aktivit, které vedou k setkávání obyvatel komunity (lokality). Komunitní centrum realizuje volnočasové aktivity, kulturní a zájmové akce, které vyplývají z tradic a zvyků komunity či krajové oblasti a jsou přístupné všem obyvatelům lokality. Členové komunity se aktivně účastní fungování komunitního centra a rozhodování o jeho podobě formou veřejného projednávání. Upozornění: Žadatel ve studii proveditelnosti popisuje aktivní zapojení veřejnosti do nastavování fungování komunitního centra, náplně provozu a vyhodnocování funkčnosti komunitního centra. Žadatel popisuje způsob realizace jednotlivých aktivit komunitního centra. Cílem výzvy není budování kulturních center nebo prostor pro masovou zábavu. Podporované aktivity 8

9 Na hlavní aktivity projektu musí být vynaloženo minimálně 85 % celkových způsobilých výdajů projektu. stavby a stavební práce spojené s výstavbou infrastruktury komunitního centra včetně vybudování přípojky pro přivedení inženýrských sítí rekonstrukce a stavební úpravy existujícího objektu a zázemí pro poskytování aktivit komunitních center včetně sociálních služeb, budou-li v projektu poskytovány nákup budov pořízení nezbytného vybavení pro zajištění provozu zařízení s odůvodněnou vazbou na poskytování služeb komunitního centra Pořízení vybavení bude podporováno, budou-li součástí projektu další opatření (výstavba, rekonstrukce a úpravy objektu, či zázemí pro poskytování aktivit komunitních center). Pořízení vybavení nemůže být samostatným projektem. Potřebnost pořízení vybavení musí být žadatelem odůvodněna ve studii proveditelnosti. Hlavní aktivity 9

10 Na vedlejší aktivity projektu může být vynaloženo maximálně 15 % celkových způsobilých výdajů projektu. nákup pozemků pro výstavbu nové budovy nebo přístavbu stávající budovy (do 10 % celkových způsobilých výdajů projektu) demolice související s realizací projektu úpravy venkovního prostranství (přístupové cesty v areálu, zeleň, hřiště a herní prvky) zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor) projektová dokumentace stavby, EIA studie proveditelnosti pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, studie proveditelnosti) povinná publicita (dle kap. 13 Obecných pravidel) nákup služeb, které tvoří součást pořízení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku, nejsou-li tyto služby součástí pořizovací ceny vybavení (např. školení na ovládání pořízeného vybavení, není-li tato služba součástí pořizovací ceny vybavení). Vedlejší podporované aktivity 10

11 Způsobilé výdaje na hlavní aktivity min. 85% CZV Stavba stavby, přístavby, nástavby, stavební úpravy a rekonstrukce budov sloužící komunitnímu centru, vytvoření zázemí pro poskytování služeb komunitního centra, budování a modernizace související inženýrské sítě (vodovod, kanalizace, plyn, elektrické vedení) v rámci stavby, která je součástí projektu a projektové dokumentace stavby (způsobilým výdajem je přípojka realizovaná i mimo pozemek hlavní stavby, pokud je tato přípojka součástí projektové dokumentace a souvisí s realizovaným projektem). Nákup staveb nákup budovy (celé nebo její části), která bude sloužit komunitnímu centru, včetně pozemku na kterém budova stojí. Pořízení vybavení budov a zázemí pořízení vybavení pro zajištění provozu zařízení s odůvodněnou vazbou na poskytování služeb komunitního centra. 11

12 Způsobilé výdaje na vedlejší aktivity max. 15% CZV  nákup pozemků do 10 % celkových způsobilých výdajů projektu,  demolice původního objektu na místě realizace projektu,  zabezpečení výstavby (technický dozor investora, BOZP, autorský dozor),  projektová dokumentace stavby, EIA,  studie proveditelnosti,  pořízení služeb bezprostředně souvisejících s realizací projektu (příprava a realizace zadávacích a výběrových řízení, studie proveditelnosti),  povinná publicita (viz kap. 13 Obecných pravidel),  nákup služeb, které tvoří součást pořízení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku, nejsou-li tyto služby součástí pořizovací ceny vybavení. 12

13 Nezpůsobilé výdaje:  výdaje bez přímého vztahu k projektu, výdaje na vedlejší aktivity projektu nad 15 % celkových způsobilých výdajů, výdaj, který nesouvisí s cíli projektu nebo který není možno doložit písemnými doklady,  výdaje na nákup nemovitostí nad stanovený limit či cenu zjištěnou znaleckým posudkem,  nákup budov určených k demolici,  výdaje na uzavření kupní smlouvy, popř. smlouvy o smlouvě budoucí kupní, k nákupu nemovitosti,  výdaje nesplňující principy hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti,  náklady na mzdy, platy, náhrady mezd a platů, ostatní osobní náklady, povinné pojistné hrazené zaměstnavatelem,  cestovní náhrady, provozní a režijní výdaje,  výdaje na nepovinnou publicitu, výdaje spojené s řízením a administrací projektu,  rezervy na budoucí ztráty a dluhy, provize, celní, správní a ostatní poplatky,  výdaje na právní spory vzniklé v souvislosti s projektem, např. výdaje na uhrazení soudního poplatku, na pořízení důkazů, na právní zastoupení v případě sporu,  výdaje, které jsou součástí likvidace společnosti, nedobytné pohledávky, 13

14 Nezpůsobilé výdaje:  výdaje na doplňující průzkumy, posudky a analýzy nesouvisející s vypracováním projektové dokumentace nebo studie proveditelnosti,  výdaje na uzavření kupní smlouvy, popř. smlouvy o smlouvě budoucí kupní, k nákupu nemovitosti, výdaje na vyhotovení znaleckého posudku, poplatky za zápis do katastru nemovitostí,  DPH s nárokem na odpočet nebo její část, pokud žadatel má nárok na odpočet DPH ve smyslu zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty,  jiné daně, úroky z úvěrů, půjček, splátky úvěrů a půjček, pokuty, manka a škody,  výdaje vzniklé nad rámec Rozhodnutí/Stanovení výdajů,  výdaje na bankovní záruky, pojištění, bankovní poplatky, splátky půjček a úvěrů, sankce a penále, odpisy dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku,  výdaje odpovídající svým vymezením účetní kategorii mimořádných nákladů, výdaje na audit projektu,  výdaje, u kterých nejsou dodrženy podmínky pro způsobilost výdajů uvedené v těchto Pravidlech. 14 Nezpůsobilé výdaje jsou vždy hrazeny ze zdrojů příjemce. Mohou být součástí projektu, ale je nutné je popsat/označit/ocenit, aby byly jasně a jednoznačně vymezené a oddělené od způsobilých výdajů.

15 Indikátory: Indikátor výsledku 6 75 10 Kapacita služeb a sociální práce Povinný pro všechny projekty. Žadatel uvede výchozí hodnotu platnou k datu zahájení realizace projektu a cílovou hodnotu indikátoru k datu ukončení realizace projektu. Indikátory výstupu 5 54 01 Počet podpořených zázemí pro služby a sociální práci Povinný pro všechny projekty. Žadatel uvede cílovou hodnotu indikátoru k datu ukončení realizace projektu. 5 54 02 Počet poskytovaných druhů sociálních služeb - nepovinný Indikátor je povinný pro projekty komunitních center, ve kterých bude po ukončení realizace poskytována alespoň jedna sociální služba dle zákona č. 108/2006 Sb. Žadatel uvede cílovou hodnotu indikátoru k datu do 6 měsíců od ukončení realizace projektu. Podrobné informace vykazování a výpočtu obsahují metodické listy indikátorů (příloha č. 2 Specifických pravidel). 15

16 Komunitní centra, poskytující sociální služby, musí být pověřena k výkonu služby obecného hospodářského zájmu v souladu s Rozhodnutím Komise ze dne 20.prosince 2011 o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby, udělené určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu (2012/21/EU), při výběru režimu podpory „Rozhodnutí Komise o SOHZ (2012/21/EU)“. Z důvodu neovlivňování obchodu a kumulace s jinými vyrovnávacími platbami za stejnou službu obecného hospodářského zájmu nesmí být podpora kumulována s podporou de minimis, udílenou za poskytování služby obecného hospodářského zájmu. Registrace sociální služby Pokud projektem vznikne zázemí pro novou sociální službu, musí být doložena registrace této služby nejpozději do 6 měsíců od ukončení realizace projektu. Veřejná podpora – komunitní centra POSKYTUJÍCÍ sociální služby 16

17 Pověřovací akt musí obsahovat tyto údaje (čl. 4 Rozhodnutí 2012/21/EU): a)náplň a trvání závazku veřejné služby b)identifikace podniku, případně, o které území se jedná c)povahu jakýchkoliv výhradních nebo zvláštních práv d)popis kompenzačního mechanismu a parametrů pro výpočet, kontrolu a přezkoumání vyrovnávací platby e)opatření k zamezení a vrácení jakékoli nadměrné vyrovnávací platby f)odkaz na Rozhodnutí 2012/21/EU (uvedením jeho plného názvu v textu pověření). Pokud nebyl pověřovací akt k výkonu služby obecného hospodářského zájmu ke dni podání žádosti vydán, musí žadatel předložit vyjádření pověřovatele o úmyslu pověřovací akt k výkonu služby obecného hospodářského zájmu vydat. Vyjádření pověřovatele musí obsahovat stejné údaje podle čl. 4 Rozhodnutí 2012/21/EU. Poskytovatel služby musí být pověřen k výkonu SOHZ nejpozději do 12 měsíců od ukončení realizace projektu. Poskytovatel služby může být pověřen několika akty, které na sebe musí navazovat, aby bylo zajištěno kontinuální poskytování služby. Veřejná podpora – Pověřovací akt 17

18 V případě, že pověřovací akt je přílohou či dodatkem jiného právního dokumentu, je nutné jej doložit spolu s pověřovacím aktem. Z pověřovacího aktu či z jiného právního dokumentu, jehož přílohou či dodatkem je pověřovací akt, musí být patrno, že je žadatel pověřen k výkonu SOHZ, k jejímuž zkvalitnění slouží podpora z IROP. Subjekt pověřený k výkonu sociální služby může být odlišný od žadatele, ale tento vztah musí být popsán ve studii proveditelnosti a musí být zachován po celou dobu udržitelnosti. Pověřovací akty žadateli vydá subjekt, který má zájem na provozování činnosti v kvalitě a kvantitě v dané lokalitě.. Doporučená délka pověření je pod dobu odepisování pořízené investice. Pokud bude doba pověření kratší, než je doba životnosti investice, bude zůstatková hodnota investice započtena do výpočtu kompenzace jako příjem poskytovatele SOHZ v posledním roce trvání pověření. Veřejná podpora – Pověřovací akt 18

19 Podpořeny budou projekty nezakládající veřejnou podporu ve smyslu článku 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie. Při poskytování podpory v této výzvě nedochází k naplnění čtvrtého definičního znaku veřejné podpory „ovlivnění obchodu mezi členskými státy“. V případě komunitních center není předpoklad, že by kapacity byly využívány mimo spádovou oblast či reálnou dojezdovou vzdálenost, je omezeno využívání zařízení osobami ze zahraniční především kvůli jazykové bariéře. Aktivity budou mít lokální dopad, nebudou mít vliv na trh a spotřebitele v sousedních členských státech. Žadatel nebude zatrhávat checkbox „Veřejná podpora“ na záložce „Projekt“. Záložka „Veřejná podpora“ mu zůstane skryta pro vyplnění. Veřejná podpora – komunitní centra NEPOSKYTUJÍCÍ sociální služby 19

20 Žadatel zajistí, aby užívání nabízených aktivit centra bylo poskytováno bezúplatně, popřípadě úhrada za poskytované aktivity nepřesáhne náklady spojené s poskytnutí dané aktivity. Komunitní centra poskytující sociální služby jsou vyloučeny z aplikace ustanovení čl. 61 a čl. 65 týkající se zohlednění příjmů. Jedná se o slučitelnou veřejnou podporu, u které musí být provedeno individuální ověření potřeb financování (CBA s VP). Žadatel v modulu CBA zakládá: 1 samostatný výpočet CBA s veřejnou podporou (CZV nižší než 5 mil. Kč), příp. 2 samostatné výpočty CBA s VP (zaškrtávací pole) a standardní CBA (CZV vyšší než 5 mil. Kč ) Komunitní centra neposkytující sociální služby nemohou vytvářet příjmy podle čl. 61 Obecného nařízení (z titulu max. ZV 20 mil Kč), mohou vytvářet, v souladu s čl. 65, odstavcem 8 Obecného nařízení, příjmy mimo čl. 61 Obecného Nařízení, tzv. jiné peněžní příjmy (např. příjmy z prodeje vyřazeného zařízení) Žadatel v modulu CBA zakládá: 1 samostatný výpočet standartní (CZV vyšší než 5 mil. Kč), žádný výpočet CBA (CZV nižší než 5 mil. Kč) Příjmy, CBA 20

21 1.Plná moc 2.Doklad o právní subjektivitě 3.Výpis z rejstříku trestů 4.Dokumentace k zadávacím a výběrovým řízením 5.Studie proveditelnosti 6.Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu 7.Územní rozhodnutí nebo územní souhlas nebo veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení 8.Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení s nabytím právní moci nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo účinná veřejnoprávní smlouva nahrazující stavební povolení 9.Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby 10.Položkový rozpočet stavby 11.Souhlasné stanovisko kraje o souladu s jeho krajským střednědobým plánem rozvoje sociálních služeb 12.Pověřovací akt 13.Seznam objednávek – přímých nákupů Přílohy žádosti o podporu 21

22 Upozornění: Žadatel povinně dodržuje osnovu přílohy č. 5 „Studie proveditelnosti“ dle Přílohy č. 3 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce. Záložka Dokumenty V MS2014+ obsahuje seznam příloh předkládaných k žádosti. V případě zadání nových příloh žadatel vkládá přes tlačítko Nový záznam. Dokumentaci k zadávacím a výběrovým řízením, která žadatel provedl před podáním žádosti, vkládá žadatel v souladu s kap. 5 Obecných pravidel. Pro žadatele, kteří v zařízení nebudou poskytovat sociální služby, je příloha č. 12 „Pověřovací akt“ nerelevantní a žadatel nahraje jako přílohu dokument, ve kterém uvede zdůvodnění nedoložení povinné přílohy. Obdobně žadatel postupuje i u dalších povinných příloh, které jsou pro něj a jeho žádost o podporu nerelevantní. Jednotlivé přílohy se elektronickým podpisem nepodepisují, podepisuje se celá žádost na záložce Podpis žádosti. Přílohy žádosti o podporu 22

23 Plánované výzvy v SC 2.1 Integrované nástroje rok 2016: Komunitně vedený místní rozvoj - sociální infrastruktura, výzva č. 62 10/2016, průběžná výzva Sociální infrastruktura (ITI), výzva č. 58, 10/2016, průběžná výzva Sociální infrastruktura (IPRÚ), výzva č. 59, 10/2016, průběžná výzva Individuální projekty rok 2017: Komunitní centra, výzvy č. 74/75, datum vyhlášení 2/2017 Rozvoj sociálních služeb, výzvy č. 77/78, datum vyhlášení 3/2017 Sociální bydlení, výzvy č. 80/81, datum vyhlášení 4/2017 Polyfunkční komunitní centra, výzva č. 82, datum vyhlášení 4/2017 23

24 Hodnocení žádostí o podporu ve výzvách č. 38 a 39

25 Hodnocení žádostí 25

26 Provedena do 29 pracovních dnů od ukončení příjmu žádostí o podporu. Probíhá elektronicky v MS2014+, kontrolu provádí Centrum. Eliminační kritéria (vždy odpověď „ANO“ x „NE“) Rozdělení kritérií na NAPRAVITELNÁ x NENAPRAVITELNÁ Rozdělení kritérií je stanoveno Specifickými pravidly pro žadatele a příjemce. Kritéria formálních náležitostí – vždy napravitelná. Hodnocení probíhá v blocích o Pokud žádost o podporu nesplní byť jedno nenapravitelné kritérium přijatelnosti, je vyřazena z procesu hodnocení a napravitelná kritéria se již nehodnotí. o Pokud žadatel nesplnil napravitelné kritérium je možné žadatele vyzvat k doplnění (max. dvakrát), na doložení je stanovena lhůta 5 pracovních dnů. o Výzvy k doplnění jsou žadateli zasílány formou depeší v MS2014+. Kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí 26

27 Blok I: Nenapravitelná kritéria (obecná kritéria přijatelnosti) 1) Žadatel splňuje definici oprávněného příjemce - je oprávněným příjemcem dle výzvy. Tedy: kraje, obce, dobrovolné svazky a jimi zřizované a zakládané, NNO, církve, církevní organizace. 2) Projekt je v souladu s pravidly veřejné podpory Kontrola přijatelnosti a formálních náležitostí 27 3) Statutární zástupce žadatele je trestně bezúhonný – pro obce, kraje, jimi zřizované organizace – souhlas s čestným prohlášením. Ostatní žadatelé - souhlas s čestným prohlášením + výpis z rejstříku trestů všech statutárních zástupců uvedených na záložce subjekty projektu.

28 Blok I: Nenapravitelná kritéria (specifická kritéria přijatelnosti) Projekt není cílen na poskytování sociálních služeb seniorům jako výhradní, nebo jediné cílové skupině. Žadatel ve studii proveditelnosti popíše cílové skupiny projektu, přičemž z popisu musí být zřejmé, že projekt nebude zacílen na poskytování sociálních služeb seniorům, jako výhradní nebo jediné cílové skupině. 28

29 Kritéria formálních náležitostí: Žádost je podána v předepsané formě Přes MS2014+. Informace uvedené v žádosti o podporu musí být v souladu s informacemi uvedenými v přílohách. Ve finančním plánu projektu musí být nastaveny etapy projektu v minimální délce 3 měsíců. Žádost je podepsána oprávněným zástupcem žadatele Statutární zástupce. Pověřená osoba na základě plné moci, popř. jím pověřená osoba na základě usnesení z jednání zastupitelstva. Doporučený vzor plné moci je přílohou č. 11 Obecných pravidel. Jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují požadované náležitosti 1. Plná moc - v případě přenesení pravomocí na jinou osobu, např. při podpisu žádosti. Plné moci jsou uloženy v elektronické podobě v MS2014+. Blok II. Napravitelná kritéria 29

30 Jsou doloženy všechny povinné přílohy a obsahově splňují požadované náležitosti 2. Doklady o právní subjektivitě žadatele - nedokládají kraje a obce a jimi zřizované organizace, OSS a jejich PO. Ostatní dokládají: 30 Oprávněný žadatelDoklad o právní subjektivitě Povinnost doložit veřejně prospěšnou činnost v oblasti sociálních služeb, sociálního začleňování, podpora nebo ochrana osob se ZP Doklad o prokázání, že hlavním účelem činnosti není vytváření zisku. Nestátní neziskové organizace zakladatelská smlouva, zakládací či zřizovací listina, jiný dokument o založení ANO Církvevýpis z Rejstříku církví a náboženských společnostíANONE Církevní organizace zakladatelská smlouva, zakládací či zřizovací listina nebo jiný dokument o založení ANO Dobrovolné svazky obcízakládací smlouvaANONE Organizace zřizované či zakládané dobrovolným svazkem obcí zřizovací či zakládací listina nebo jiný dokument o založení ANO Organizace zakládané obcemi nebo kraji zakládací listina nebo jiný dokument o založeníANO

31 3. Výpis z rejstříku trestů - všichni statutární zástupci organizací zakládaných krajem, obcí nebo dobrovolným svazkem obcí, NNO, církví a církevních organizací.V době podání žádosti nesmí být starší 3 měsíců. 4. Dokumentace k zadávacím a výběrovým řízením - ukončeným, v souladu s kap. 5 Obecných pravidel. Doložená dokumentace musí obsahovat smlouvu s dodavatelem. 5. Studie proveditelnosti - osnova je přílohou č. 3 Specifických pravidel pro žadatele a příjemce. Slouží k posouzení realizovatelnosti a potřebnosti projektu. 6. Doklad o prokázání právních vztahů k majetku, který je předmětem projektu - výpisy z katastru nemovitostí, týkajících se projektu (ne starší 3 měsíců k datu podání žádosti). Není-li žadatel zapsán v KN jako vlastník nebo subjekt s právem hospodaření dokládá listiny, které osvědčují jiné právo k uvedenému majetku: nájemní smlouvu, smlouvu o výpůjčce, smlouvu o smlouvě budoucí či jiný právní úkon nebo právní akt opravňující žadatele k užívání nemovitosti, která bude předmětem projektu. Upozornění: „Povede-li projekt k technickému zhodnocení pronajatého majetku, je nutné, aby možnost provádět technické zhodnocení na cizím majetku byla uvedena v nájemní smlouvě či ve smlouvě o výpůjčce majetku, a to s podmínkou zachování výstupů minimálně po dobu udržitelnosti projektu. Majetek lze pronajmout pouze od subjektů, které splňují podmínky oprávněných žadatelů.“ 31

32 7. Územní rozhodnutí s nabytím právní moci nebo územní souhlas nebo účinná veřejnoprávní smlouva nahrazující územní řízení – ÚR pokud se projekt týká stavby. Územní souhlas či účinnou veřejnoprávní smlouvu nahrazující územní řízení – pokud stavba nevyžaduje územní rozhodnutí. 8. Žádost o stavební povolení nebo ohlášení, případně stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouvu nahrazující stavební povolení Stavební povolení nebo souhlas s provedením ohlášeného stavebního záměru nebo veřejnoprávní smlouvu nahrazující stavební povolení. Pokud žadatel nebude mít ke dni podání žádosti o podporu k dispozici tyto dokumenty, dokládá: žádost o stavební povolení nebo ohlášení potvrzené stavebním úřadem a přílohy. Žadatel je povinen průběh stavebního řízení popsat v kap. 10 Studie proveditelnosti. Upozornění: „V případě doložení žádosti o stavební povolení nebo ohlášení, musí být nejpozději do vydání Rozhodnutí/Stanovení výdajů, doloženo stavební povolení nebo ohlášení a to formou žádosti o změnu projektu“. 9. Projektová dokumentace pro vydání stavebního povolení nebo pro ohlášení stavby - v podrobnosti pro vydání stavebního povolení. V podrobnosti pro ohlášení stavby, pokud stavba nevyžaduje stavební povolení. Projektová dokumentace pro provádění stavby, v případě, že již byla zpracována. 32

33 10. Položkový rozpočet stavby Položkový rozpočet stavby podepsaný autorizovaným projektantem členěný podle jednotného ceníku stavebních prací v cenové úrovni ne starší než k r. 2014 ve formě oceněného soupisu prací. Položkový rozpočet stavby musí být doložen v elektronickém formátu *XML (otevřený elektronický formát, který umožňuje transfery dat a jejich zpracování různými softwarovými programy) a musí splňovat požadavky Vyhlášky č. 230/2012 Sb. U položek charakteru soubor, komplet nebo vlastních položek musí být uvedena jejich specifikace a způsob jejich ocenění (výstupem je dokument opatřený podpisem autorizovaného projektanta) V případě, že proběhlo zadávací řízení na zhotovitele stavby, předkládá žadatel také vysoutěžený a naceněný rozpočet vybraného uchazeče v elektronické podobě *.XML. nebo *.xls. 11. Souhlasné stanovisko kraje o souladu s jeho krajským střednědobým plánem rozvoje sociálních služeb Pro projekty poskytující sociální službu. Souhlasné stanovisko musí být vydáno na jméno žadatele a na konkrétní projekt. 33

34 12. Pověřovací akt (PA) – Relevantní pro Komunitní centra poskytující sociální službu Žadatel musí být jasně pověřen k výkonu služby obecného hospodářského zájmu, Žadatel doloží existenci závazku veřejné služby na základě pověření, které musí obsahovat náležitosti dle čl. 4 Rozhodnutí 2012/21/EU. V případě, že žadatel ke dni podání žádosti o podporu není pověřen v souladu s Rozhodnutím 2012/21/EU, doloží vyjádření objednatele služeb o úmyslu žadatele pověřit výkonem služby obecného hospodářského zájmu. Žadatel musí být v tomto případě pověřen k výkonu SOHZ nejpozději do 12 měsíců od ukončení realizace projektu, tzn. od nastavení centrálního stavu „Projekt finančně ukončen ze strany ŘO“, to znamená, že PA doloží nejpozději s první zprávou o udržitelnosti projektu. V případě nedoložení PA k výkonu SOHZ se příjemce vystavuje riziku navrácení celé dotace. Žadatel nemusí být pověřen jedním PA, ale několika akty, které na sebe musí navazovat, aby bylo zajištěno kontinuální poskytování sociální služby. 13. Seznam objednávek – přímých nákupů Pokud byly k datu podání žádosti o podporu uskutečněny objednávky – přímé nákupy ve výši od 100 tis. Kč bez DPH, které se vztahují k projektu, žadatel je uvede do formuláře, který je přílohou č. 10 Obecných pravidel. 34

35 Kritéria přijatelnosti (obecná): Projekt je svým zaměřením v souladu s cíli a podporovanými aktivitami výzvy Projekt je v souladu s podmínkami výzvy - správné zařazení do výzvy, zahájení ukončení realizace, cílové skupiny, míra podpory, územní dopad,... Projekt respektuje minimální a maximální hranici celkových způsobilých výdajů - min.500 000 Kč, max. 20 000 000 Kč Projekt respektuje limity způsobilých výdajů (max. 15 % CZV vedlejší aktivity, nákup pozemku max. ve výši 10 % CZV) Výsledky projektu jsou udržitelné - administrativní, finanční, provozní udržitelnost (min. 5 let od ukončení financování) Projekt nemá negativní vliv na žádnou z horizontálních priorit IROP (udržitelný rozvoj, rovné příležitosti a zákaz diskriminace, rovnost mužů a žen) Projekt musí mít pozitivní nebo neutrální vliv na horizontální priority, dle přílohy č. 1 SP. Potřebnost realizace projektu je odůvodněná – zdůvodnit ve studii proveditelnosti kap. 6 potřebnost realizace projektu ve vztahu k cílovým skupinám. 35 Blok II. Napravitelná kritéria

36 Kritéria přijatelnosti (specifická): Žadatel má zajištěnou administrativní, finanční a provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu. - do Studii proveditelnosti kap. 7 Management projektu a řízení lidských zdrojů popsat administrativní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu. V kap. 11 Připravenost projektu k realizaci/kap. 16 Závěrečné hodnocení efektivity a udržitelnosti projektu popíše finanční kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu. V kap. 8 Technické a technologické řešení projektu/kap. 9 Dlouhodobý a oběžný majetek, pojištění popíše provozní kapacitu k realizaci a udržitelnosti projektu. Projekt je v souladu s krajským střednědobým plánem rozvoje sociálních služeb - doložené Souhlasného stanovisko musí být vydáno na jméno a adresu žadatele a vztahovat se konkrétnímu projektu. V době udržitelnosti projektu má žadatel zajištěného minimálně jednoho pracovníka se vzděláním dle zákona o sociálních službách- do SP popsat, jakým způsobem bude zajištěn sociální pracovník se vzděláním dle Zákona č. 108/2006 Sb. a zdůvodní rozsah jeho úvazku v době udržitelnosti. 36

37 Výdaje na hlavní aktivity v rozpočtu projektu odpovídají tržním cenám - povinnost doložit způsob stanovení cen do rozpočtu projektu k hlavním aktivitám projektu, vyjma stavebních prací, které jsou součástí položkového rozpočtu stavby za účelem zjištění předpokládané výše způsobilých výdajů. Ceny do rozpočtu se dokládají k :  Nezahájeným zakázkám: způsob stanovení cen do rozpočtu nebo způsob stanovené předpokládané hodnoty VZ  Zahájeným zakázkám: způsob stanovení předpokládané hodnoty VZ  Ukončeným zakázkám: způsob stanovení předpokládané hodnoty VZ a smlouva na plnění zakázky  Přímým nákupům od 100 tis. Kč Stanovení cen do rozpočtu musí být rozděleno do samostatných celků odpovídajících předmětům plnění VZ. Zdrojová data nesmí být starší 6 měsíců před datem podání žádosti o podporu. Žadatel k žádosti o podporu nedokládá podklady, ze kterých vycházel při stanovení ceny do rozpočtu, musí je mít však k dispozici a na případnou výzvu tyto doklady doložit. 37

38 Minimálně 85 % způsobilých výdajů projektu je zaměřeno na hlavní aktivity projektu - v kap. 18 studie proveditelnosti uvést podrobný položkový rozpočet způsobilých výdajů projektu s rozdělením na hlavní či vedlejší aktivitu. Projekt s vazbou na schválenou strategii Koordinovaného přístupu k sociálně vyloučeným lokalitám je v souladu s cíli této strategie- relevantní pro projekty realizované na území se schválenou strategií KP SVL uvedeným v příloze č. 6 Specifických pravidel, výzva č. 39. Žadatel ve SP kap. 4 popíše vazbu projektu na strategii KP SVL včetně odkazů na konkrétní kapitoly a uvede v čem je projekt v souladu s cíli dané strategie. Cílové hodnoty indikátorů odpovídají cílům projektu - ve studii proveditelnosti kap. 10 Výstupy projektu uvést indikátory projektu, jejich hodnoty a způsob jejich výpočtu v souladu s přílohou č. 2 Specifických pravidel V hodnocení eCBA/finanční analýze projekt dosáhne minimálně stanovené hodnoty ukazatelů – v případě, že celkové způsobilé výdaje projektu budou vyšší než 5 mil. Kč. Kritérium: čistá současná hodnota projektu v rámci finanční analýzy (FNPV) je nižší než 0. 38

39 Věcné hodnocení 39 Minimální počet bodů, kterých musí projekt dosáhnout je 30 (z maximálních 50 bodů).

40 Centrum pro regionální rozvoj České republikyU Nákladového nádraží 3144/4, 130 00 Praha 3tel.: +420 225 855 321 www.crr.cz Děkuji Vám za pozornost 40 Ing. Markéta Kupcová Specialista pro absorpční kapacitu Oddělení pro Pardubický kraj e-mail: marketa.kupcova@crr.cz telefon: +420 735 157 810


Stáhnout ppt "VÝZVY IROP č. 38 a 39 Rozvoj infrastruktury komunitních center a Rozvoj infrastruktury komunitních center v sociálně vyloučených lokalitách Seminář pro."

Podobné prezentace


Reklamy Google