Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1143 Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1143 Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím."— Transkript prezentace:

1 Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1143 Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo DUM:III-2_TV_60-Var Název DUM: Ekosystém Operační systém:Windows XP Professional Autorský software:MS PowerPoint 2007 Autor:Mgr. Blanka Vařeková Škola:ZŠ nám. Svobody 3, Šternberk Vytvořeno:1. červen 2012

2 Poznámky pro výuku: Předmět:Přírodopis Téma:Životní prostředí Název:Ekosystém Třída:ZŠ - II. stupeň, 9. ročník Anotace: Výraz – ekologie, fotosyntéza Potravní řetězec Ekologické katastrofy

3 Ekologie

4 Ekologie – práce ve dvojici Co si představujete pod pojmem ekologie? http://cs.wikipedia.org/wiki/Ekologie Co můžeme řadit mezi ekologické katastrofy? http://www.youtube.com/watch?v=Dqo5rhE1 G8E http://www.youtube.com/watch?v=Dqo5rhE1 G8E

5 Potravní řetězec = potravní závislost potravní řetězec je tvořený těmi druhy organismů, které jsou na sobě postupně závislé výživou Např.: přenos potravy od primárních producentů (zelené rostliny) přes konzumenty (1. řádu – býložravci, 2. řádu – masožravci a všežravci); konečným článkem často bývá člověk bylina - saranče - ještěrka - liška tráva - hraboš - poštolka řasy - perloočky - ryby - dravé ryby - tuleň - člověk řasy - býložravé ryby - dravé ryby - tuleň - lední medvěd - člověk

6 http://www.youtube.com/watch? v=XyByhvI2skg http://www.youtube.com/watch? v=XyByhvI2skg potravní řetězec rozkladný: vede od odumřelé organické hmoty přes četné následné rozkladače až k mikroorganismům; Např. uhynulý zajíc - organismy živící se na mrtvých tělech (hrobaříci, bakterie) potravní řetězec parazitický: zdrojem potravy je hostitel, dále parazit a vrcholovým konzumentem je jeho hyperparazit; tělo se zmenšuje a početnost se zvyšuje člověk - klíště obecné

7 Fotosyntéza http://www.youtube.com/watch?v=W-PzF9z7_ic Fotosyntéza je složitá biochemická reakce, při níž v zelených rostlinách – za přítomnosti chlorofylu a působením světla – vznikají z vody a oxidu uhličitého ústrojné (organické) látky a kyslík.

8 Zjednodušené schéma koloběhu dusíku

9 Použitá literatura a zdroje: aplikace PowerPoint 2010 ČERNÍK, Vladimír; MARTINEC, Zdeněk; VÍTEK, Jan. Přírodopis 4 pro 9. ročník ZŠ, Mineralogie a geologie. Praha: SPN, 1998, ISBN 80-7235-044-7. Obrázky: KARELJ. http://cs.wikipedia.org/ [online]. [cit. 1.6.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:%C5%BDof%C3%ADnsk%C3%BD_prales_1.jpg VBHUBENY. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 1.6.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Biochemical_cycle_flowchart_czech.png http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Biochemical_cycle_flowchart_czech.png EISMCSQUARE. http://cs.wikipedia.org [online]. [cit. 1.6.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Male_lion_on_savanna.jpg MAŇAS, Michal. http://cs.wikipedia.org/ [online]. [cit. 1.6.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nitrogen_cycle_cs.svg


Stáhnout ppt "Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1143 Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím."

Podobné prezentace


Reklamy Google