Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jako jedna z částí úkolu Podpora gramotnosti, který řeší VÚP v Praze. Matematická gramotnost RNDr. Eva Zelendová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jako jedna z částí úkolu Podpora gramotnosti, který řeší VÚP v Praze. Matematická gramotnost RNDr. Eva Zelendová."— Transkript prezentace:

1 jako jedna z částí úkolu Podpora gramotnosti, který řeší VÚP v Praze. Matematická gramotnost RNDr. Eva Zelendová

2 Resortní úkol MŠMT: Podpora gramotnosti

3 Matematický panel Josef Molnár Přírodovědecká fakulta UP Naďa Stehlíková P edagogická fakulta UK Filip Roubíček AV ČR Věra Olšáková základní škola Antonín Blomann základní škola a gymnázium Jana Vaňková gymnázium Lubomír Martinec ÚIV Vladislav Tomášek ÚIV

4 Vymezení pojmu matematická gramotnost „ Matematická gramotnost je schopnost jedince poznat a pochopit roli, kterou hraje matematika ve světě, dělat dobře podložené úsudky a proniknout do matematiky tak, aby splňovala jeho životní potřeby jako tvořivého, zainteresovaného a přemýšlivého občana.“

5 Rozbor úloh mezinárodních výzkumů Na obrázku je mapa Antarktidy. Užitím měřítka mapy odhadni rozlohu. Zapiš postup a vysvětli, jak odhad provádíš. (Pokud ti to pomůže při tvém odhadu, můžeš na mapu kreslit.)

6

7 Zjištěné metody odhadu Rozdělení na čtverce a obdélníky43 Rámování do čtverce nebo do obdélníku28 Kreslení čtvercové sítě23 Nahrazení kruhem23 Rozdělení na trojúhelníky a čtyřúhelníky20 Doplnění na čtverec nebo obdélník (přesouvání)10 Dláždění (pokrytí plochy jednotkovými čtverci) 7 Ostatní15

8

9

10

11

12

13

14 Zvolí stranu opsaného čtverce.16 Zvolí stranu opsaného obdélníku.10 Vypočte obsah zvoleného obrazce.26 Vypočtený obsah označí jako výsledek.11 Od vypočteného obsahu odečte obsah určité části plochy, který zhruba odhadne. 8 Od vypočteného obsahu odečte obsah určité části plochy, kterou odhadne pomocí obsahu dalších útvarů. 5 Má dobře rozmyšlený postup, ale neprovedl žádný výpočet. 2 Rozbor postupu řešení úlohy. Žák:

15 Zjištěné chyby při výpočtu: Odpověď je správná – odhad je v rozmezí km 2 až km 2. 9 Odpověď je pod nebo nad správným odhadem (v důsledku nevhodné volby délky strany rámu nebo špatným odhadem obsahu, který je potřeba odečíst). 5 Počet nul není správně.2 Nebyly správně převedeny délky pro výpočet obsahu v km 2. 6 Odpověď není správná v důsledku numerické chyby.1 Není uveden výpočet nebo odpověď chybí.5

16 Nový pohled na vymezení matematické gramotnosti Může podrobnější vymezení pojmu MG pozitivně ovlivnit práci učitelů?

17 Děkuji vám za pozornost.


Stáhnout ppt "Jako jedna z částí úkolu Podpora gramotnosti, který řeší VÚP v Praze. Matematická gramotnost RNDr. Eva Zelendová."

Podobné prezentace


Reklamy Google