Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zkušenosti Linky důvěry Dětského krizového centra s limity pro klienty na chatu Mgr. Anna Rollová 7. 12. 2015.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zkušenosti Linky důvěry Dětského krizového centra s limity pro klienty na chatu Mgr. Anna Rollová 7. 12. 2015."— Transkript prezentace:

1

2 Zkušenosti Linky důvěry Dětského krizového centra s limity pro klienty na chatu Mgr. Anna Rollová

3 pro děti i dospělé nepřetržitě dostupná odborná pomoc v krizových či závažných situacích zaměřena na problematiku syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (syndrom CAN), významně přispívá k detekci ohrožených dětí Linka důvěry DKC

4 nonstop telefonní linka důvěry , skype v době: po-čt 14-22, pá-ne ld_dkc internetové poradenství - do 3 pracovních dnů chat v době: po, pá, so, ne so Služby LD DKC

5 Obsah příspěvku - stanovování hranic a limitů v rámci chatu, vycházející ze zavedené praxe na LD DKC - interní pravidla x co se dozvídá klient - kazuistiky

6 - Maximální délka jednoho chatu s klientem za jeden den je 90 min., a to i při opakovaných vstupech v průběhu jednoho dne. - Čas klienta na chatu je dále omezen chatovacími hodinami LD DKC… Čas provozní doby chatu LD DKC nelze prodlužovat. - Pokud se klient na chatu LD DKC 10 minut nehlásí, pracovník se s ním s vysvětlením rozloučí a odchází z místnosti. Klient má možnost místnost znovu v tento den navštívit. CHAT – interní předpisy

7 -Maximální počet devadesátiminutových chatových kontaktů s jedním klientem za rok je 7. Následné kontakty jsou již omezeny časem - 30 min. (klientovi je tento postup vysvětlen při 7. chatu). Pokud se situace klienta mění, klient spolupracuje a potřebuje pro změnu své situace více času, není třeba trvat na 7 kontaktech za rok. Toto pravidlo je posuzováno individuálně. -K omezení kontaktu může dojít pouze po společné dohodě týmu. Týmová dohoda musí být respektována všemi pracovníky LD DKC. Limit platí po dobu 1 kalendářního roku, tzn., že s každým novým rokem se limity ruší a klienti mají opět možnost být na chatu 90 min. Zrušení limitu se klientům vysvětlí při jejich první návštěvě v novém roce.

8 Pravidla v rámci Iporadny viz 1. Chat Linky důvěry Dětského krizového centra mohou využívat děti i dospělí klienti. 2. Maximální délka jednoho chatu s klientem za jeden den je 90 min. 3. Čas jednoho klienta i při více vstupech do místnosti chatu LD DKC je stále jen 90 minut za jeden den. 4. Čas klienta na chatu je dále omezen chatovacími hodinami LD DKC... Čas pracovní doby chatu LD DKC nelze prodlužovat. CHAT – co se dozvídá klient

9 5. Maximální počet devadesátiminutových chatových kontaktů s jedním klientem za rok je 7. Osmý kontakt je již omezen časem - pouze 30 min. (klientovi je tento postup vysvětlen při 7. chatu). Pokud se situace klienta mění, klient spolupracuje a potřebuje pro změnu své situace více času, není třeba trvat na 7 kontaktech za rok. Toto pravidlo je posuzováno individuálně. 6. Pokud se nám klient na chatu LD DKC 10 minut nehlásí, s vysvětlením se s ním loučíme a odcházíme z místnosti.

10 7. Pracovníci respektují přání klienta týkající se oslovování klienta, u adolescentů pak tykání či vykání. Dospělým klientům (od 18 let) pracovníci LD DKC vždy vykají, i když tito klienti preferují tykání, zjistí-li pracovník LD DKC dospělost klienta až v průběhu chatu, omluví se klientovi za dosavadní tykání a dále již klientovi bez výjimky vyká s vysvětlením interních pravidel LD DKC. 8. Po skončení chatu s klientem je z proběhlého rozhovoru proveden krátký zápis. Pokud klient využije služeb chatu LD DKC víckrát, může se na tento zápis odkázat, aby nemusel svou situaci znovu vysvětlovat. 9. Po skončení chatu může klient využít i dalších nabízených služeb LD DKC…

11 CHAT - kazuistiky Slečna S.: F, 19 let – dlouhodobé úzkosti, v péči psychiatra a psychologa letos 8 chatových kontaktů ventiluje aktuální obavy vznikající na pozadí dlouhodobých psychických obtíží teď a tady, momentální podpora Limit udělen – neakutní stav; dlouhodobé psychické obtíže, navázání na jiné formy pomoci

12 Paní M: Dospělá žena – nejprve partnerská tematika, posléze téma vztahu s matkou a ohrožení od expřítele letos 25 chatových kontaktů zpočátku silně ventilující, chce chodit denně a radit se o svých rozhodnutích, vyžaduje názory konzultantů později více aktuálním ohrožení naposledy F po chatu využila volání na telefon Limit udělen – ohraničení naší služby, nevytváření terapeutického prostoru, tlak na hledání vhodnějších forem pomoci, ochrana kapacit konzultantů

13 Chlapec L.: M, 13 let – nevhodné prostředí doma, CAN letos 8 chatových kontaktů pocity osamělosti, viny, nízké sebevědomí podpora, vyvinování, dodávání odvahy k dalšímu jednání zatím se ho nedaří navázat dále Limit neudělen – dítě v krizové situaci, zatím nenavázán na podporu v okolí ani jinou službu

14 Slečna s tematikou sexuálního zneužívání, sebepoškozování: F, pravděpodobně adolescentní věk mění si nicky, propojujeme orientačně na základě podobnosti tématu a stylu komunikace typicky přichází v poloze adolescentní dívky s tématy zneužití v minulosti, sebepoškozování na genitáliích, negativními emocemi vůči okolí nebo v poloze děvčete ve věku cca 7 – 12 let, které je aktuálně vystaveno intenzivnímu sexuálnímu zneužívání letos pravděpodobně kolem 40 chatových kontaktů několikrát volala i na Skype

15 Limit nelze udělit – sledujeme kontinuitu příchodů, oslovujeme podobnost příběhu, nabízíme možnost navazovat Potřeba propojovat klientku – pro klientku: návaznost, možnost větší autenticity a hloubky pro linku: vzájemná podpora, sdílení a konzultace - náročnost komunikace, intenzita témat, opakovaná schémata

16 Prostor pro diskuzi

17 Děkuji za pozornost Mgr. Anna Rollová


Stáhnout ppt "Zkušenosti Linky důvěry Dětského krizového centra s limity pro klienty na chatu Mgr. Anna Rollová 7. 12. 2015."

Podobné prezentace


Reklamy Google