Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,"— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ AutorMgr. Ing. Alena Chotěborská ČísloVY_32_INOVACE_22 NázevGerundium PředmětAnglický jazyk Ročník/y/ ročník AnotaceMateriál seznamuje s tvorbou a použitím gerundia v anglickém jazyce. Druh učebního materiáluPrezentace s výkladem Časová dotace1 – 2 vyučovací hodiny Datum vytvoření Datum ověření Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

2 Slovesný tvar – ve větě funguje stejně jako české podstatné jméno slovesné /plavání, lyžování, čtení/ Stojí na místě, kde běžně bývá podstatné jméno – na místě podmětu, předmětu či za předložkou Gerundiem není -ing tvar v průběhovém čase - I´m playing Tvoření: SLOVESO + ING read – reading ride - riding sit – sitting learn – learning make – making travel - travelling Záporné gerundium: NOT going Not seeing

3 1/ Jako podmět věty: G se do češtiny překládá podstatným jménem slovesným nebo infinitivem Knowing new countries is very exciting. Poznávání nových zemí je velmi vzrušující. Lerning English isn´t so difficult. Učit se angličtinu není tak těžké. Shopping on the internet is becoming more and more common. Nakupování přes internet se stává stále běžnější.

4 She enjoys cooking for his family. Ráda vaří pro svoji rodinu. I like swimming in the sea. Ráda plavu v moři. You have to give up smoking. Musíš přestat kouřit. Po některých slovesech můžeme použít gerundium nebo infinitiv. Někdy mají tyto vazby stejný význam, jindy je mezi nimi rozdíl. Po slovesech begin, start a continue můžeme použít G nebo to + infinitiv se stejným významem: He began crying/to cry. Začal plakat. He started writting/to write poems. Začal psát verše.

5 Po slovesech like, love, prefer, hate obvykle používáme G,pokud mluvíme o tom, co (ne)máme rádi. To+ inf. je také správně, ale používá se méně často. I like dancing/to dance with you. Rád/a s tebou tančím. Když stojí uvedená slovesa s WOULD – mluvíme, co bychom chtěli či nechtěli dělat, používáme to+infinitiv – podmiň. zp. I would like to dance with her. Rád bych s ní tančil. Rozdílný význam G x to+ infinitiv: He stopped smoking. Přestal kouřit. He stopped to smoke. Zastavil, aby si zakouřil.

6 Po slovesech GO a COME používáme gerundium, pokud mluvíme o sportovních a jiných aktivitách: go cycling, go dancing, go fishing, go jogging, go shopping 3/ Gerundium po předložkách We talked about going on holiday. Mluvili jsme o tom, že pojedeme na dovolenou. He left without saying goodbye. Odešel bez rozloučení. After leaving university he went to work in India for a year. Když opustil univerzitu, odjel na rok pracovat do Indie. I´m not good at playing tennis. Nehraju dobře tenis. She´s crazy about listening to music.

7 Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,"

Podobné prezentace


Reklamy Google