Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO00640824 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0134 Název projektuModerní.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO00640824 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0134 Název projektuModerní."— Transkript prezentace:

1 Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Tematická oblast Psychologie a komunikace Název DUM Porucha chování - autismus Označení DUM VY_32_INOVACE_PSK4.13 Autor PhDr. Lenka Matějčíková Anotace Autismus jako porucha chování, specifické příznaky, psychologický přístup ke klientům s autismem Metodický pokyn Prezentace je určena pro 4. ročník oboru Sociální činnost. Na základě zkušenosti z předmětu Odborná praxe. Metodou brainstormingu žáci popisují autismus, jeho příznaky. Vycházejí z filmu Rain Man. Uvědomují si specifické znaky této poruchy chování. Datum vytvoření

2 Rain Man (1988) „Život egoistického mladého muže změní setkání s nemocným bratrem.“ Zdroj: OutNow! Image Gallery

3  Raymond nedokáže komunikovat s okolím, nechápe své emoce a jakákoli změna zavedených rituálů u něj vyvolává záchvaty paniky.  Na základě filmu uveďte další char a kteristiky  Diagnóza: ……………….

4  jedna z nejzávažnější poruch dětského mentálního vývoje  vrozená porucha některých mozkových funkcí  porucha vzniká na neurobiologickém podkladě  předpokládá se, že určitou roli zde hrají genetické faktory, různá infekční onemocnění a chemické procesy v mozku – přesná příčina – neznámá  syndrom, který se diagnostikuje na základě projevů chování

5  nedobrovolné samotářství („extrémní osamělost“) –“sociální slepota“  nedostatek sociálně emoční vzájemnosti (strach z cizích lidí, narušený sociální kontext…)  chybí spontánní snaha o kontakt, navazování vztahů a zábava s jinými lidmi  malá schopnost neverbální komunikace (pohled z očí do očí, výraz tváře, gesta….)

6  neschopnost hrát dětské hry založené na fantazii nebo kooperaci  hračky užívány neobvykle, se stereotypním soustředěním na detail (kolečka u auta)  nereaguje na své jméno  opožděný vývoj jazyka  nereaguje na pokyny  někdy působí dojmem, že je neslyšící  nemává na rozloučenou  …………………..

7  záchvaty vzteku  hyperaktivita  neschopnost spolupracovat  zabývá se určitými věcmi stále dokolečka  neobvyklá fixace na určité hračky (neustále s sebou nosí nějaký předmět)  řadí věci do řad  reaguje přehnaně na určité materiály či zvuky  zvláštní pohyby

8  speciální pedagogická péče s využitím metodiky kognitivně behaviorální terapie – zmírní se problematické chování (agresivita, sebezraňování, záchvaty vzteku), byl zaznamenán nárůst IQ, zvýšení adaptability a samostatnosti  k úplnému potlačení příznaků autismu v 98% případů nedochází!

9 Zdroj:  VÁGNEROVÁ, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 5., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2012, 870 s. ISBN


Stáhnout ppt "Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO00640824 Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0134 Název projektuModerní."

Podobné prezentace


Reklamy Google