Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

CANISTERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "CANISTERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 CANISTERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. VY_52_INOVACE_220222 17. února 2014

2 C ANISTERAPIE ANEB TERAPIE ZA POMOCI PSŮ  Léčebný kontakt psa a člověka  Metoda pozitivního psychosociálního a fyziorehabilitačního působení na potřebné osoby, prostřednictvím speciálně vedeného a cvičeného psa nebo feny  Účinné rozptýlení pro lidi trpící psychickými poruchami, depresemi nebo pro ty, kteří se cítí opuštěně  Ústavy pro mentálně a fyzicky postižené – součást rehabilitace  2 formy- individuální nebo kolektivní

3  Canisasistent – proškolený laik - první stupeň (základní minimum); může činnost provozovat jen s lidmi, jejichž chování je normální a předvídatelné  Canisasistent – profesionál – odborníci (vzdělaní v sociálních, zdravotnických nebo pedagogických oborech), kteří chtějí zařadit činnost do své praxe; mají znalosti diagnózy nebo anamnézy K VALIFIKACE V CANISTERAPII

4  Canisterapeut - lidé, kteří splnili všechny podmínky stupně canisasistent a mají dlouhodobou praxi  Mentor - canisasistent nebo canisterapeut s dlouhodobou praxí, který je ochoten zaučovat nováčky; předává své bohaté zkušenosti K VALIFIKACE V CANISTERAPII

5  Vliv na psychologickou stránku člověka  Dvojí vliv- psychosociální nebo fyziorehabilitační  Možná aktivace myšlení, paměti, komunikace, učení se (mluvenou řeč, neverbální projevy atd.), motoriku, má velký vliv na psychiku, přispívá k duševní rovnováze a motivaci L ÉČEBNÉ ÚČINKY

6  Využití pro tělesně postižené, mentálně postižené, rehabilitaci a jinak nemocné  U autistů působením může pes plnit roli prostředníka mezi jejich světem a okolím  Klienti mohou být také lidé zdraví, kteří se například ocitli v nepříznivé životní situaci (canisterapie se zde využívá především k odbourání stresu) L ÉČEBNÉ ÚČINKY

7  Zaměření na rozvoj citových schopností -> hlazení, mazlení, komunikace se psem  Zaměření na rozvoj rozumových schopností -> cílená hra, rozšiřování slovní zásoby  Zaměření na rozvoj pohybových schopností -> jemná a hrubá motorika, hlazení míčků  Zaměření na relaxaci -> vliv na psychiku a duševní rovnováhu klienta Z AMĚŘENÍ PRÁCE PŘI CANISTERAPII

8 P OLOHOVÁNÍ  Nejznámější canisterapeutická metoda  Když se postižený klient nemůže hýbat, hýbe s ním terapeut  Slouží k zabránění vzniku proleženin, blokaci  Procvičení svalů

9 P OLOHOVÁNÍ  Pes v polohování nahrazuje polštáře, díky své teplotě působí na klienta příjemně, jeho dýchání většinou zklidní i dech postiženého  Největší výsledky jsou vidět u lidí trpících svalovými křečemi nebo třesem  Dvě techniky- relaxační a rehabilitační – v obou technikách jsou k psovi přikládány (pokud možno) odhalené části klientova těla, aby si je uvědomil

10 PRAMENY  Canisterapie.cz [online]. [cit. 2014-02-17]. Dostupné z: http://www.canisterapie.cz/cz/  JAMBOROVÁ, Hana. Alternativní metody speciální pedagogiky: hiporehabilitace a canisterapie. Brno, 2000. Diplomová práce. Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity - katedra psychologie.


Stáhnout ppt "CANISTERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google