Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09."— Transkript prezentace:

1 Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09

2

3  ministerstva – mají grantový systém a pravidelně (ročně) vyhlašují soutěž, kde se mohou organizace ucházet o dotace  státní fondy  krajské úřady a obce – fondy zastupitelstev  např. poskytování sociálních služeb, rozvoj sportu a tělovýchovy, rozvoj kultury a záchrana kulturního dědictví  evropské fondy

4  v ČR jsou prostředníkem pro získávání prostředků pro organizaci nebo pro vlastní činnost  smyslem nadací je alokování peněžních prostředků formou darů na veřejně prospěšné účely, v této době nazývané jako granty  náplň jedné třetiny nadací a několika procent nadačních fondů

5 = firemní dárcovství  některé či velké firmy mají svůj grantový systém - WALMARK fond pro Třinecko (4. rok)  požádat o dotaci znamená napsat písemnou žádost s popisem projektu, rozpočtem a informacemi o organizaci  u malých firem – osobní jednání  nežádat jen o peníze, ale i o služby(kopírování, reklama), výrobky (nábytek, počítač, tašky na střechu,...)

6  členové organizace  dobrovolníci  příbuzní cílových skupin  předplatitelé časopisu organizace  členské příspěvky, zápisné  jsou základním příjmovým zdrojem občanských sdružení  u majetných organizací je to cca 5%  u nemajetných až 100%

7  nejznámější a nejpoužívanější druh  až 60 % příjmů u řady občanských sdružení  prodej vlastních výrobků  burzy  plesy  aukce  loterie,...

8  dopisy jednotlivcům, firmám  projekty u českých či zahraničních nadací  osobní návštěvy firemních dárců  benefiční akce  fundrasingové akce  prodej zboží  např. pohlednic  on-line dárcovství  zvláštní akce pro dárce  veřejné sbírky na místních akcích, v médiích  vládní granty  písemná žádost  telefonní kontakt  textové zprávy  dárcovské sms  inzerce ve sdělovacích prostředcích

9  ŠVARCOVÁ, Jena a kol. Ekonomie stručný přehled. Zlín: CEED, 2012, ISBN  NOVÁČEK, Pavel. Forfaiting-odkup pohledáek [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: pohledavek.html  Archiv autora


Stáhnout ppt "Ekonomika Zdroje finančních prostředků pro neziskové organizace 3. Ing. Miroslava Farmačková VY_62_INOVACE_FAR_EK.3_1_09."

Podobné prezentace


Reklamy Google