Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Didaktika přírodopisu 2 1. seminář Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Didaktika přírodopisu 2 1. seminář Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU."— Transkript prezentace:

1 Didaktika přírodopisu 2 1. seminář Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU

2 Po absolvování semináře bude student schopen: 1.Zhodnotit učebnici přírodopisu z hlediska didaktické vybavenosti 2.Určit metodu výuky použitou v hodině přírodopisu 3.Využít v hodině přírodopisu různé metody výuky 4.Charakterizovat jednotlivé typy testových úloh 5.Určit typ testové úlohy 6.Zhodnotit výhody a nevýhody použití konkrétní úlohy v testu 7.Vlastními slovy vysvětlit rozdíl mezi baterií učebních úloh a pracovním listem 8.Sestavit baterii učebních úloh 9.Shrnout zásady použití učebních úloh v pracovním listu. 10.Shrnout zásady použití učebních úloh v didaktickém testu. 11. Navrhnout a ohodnotit didaktický test 12. Navrhnout aktivizační metodu výuky vhodnou pro hodinu přírodopisu

3 Organizace semináře z didaktiky přírodopisu 2  Časová dotace: 1 h  Počet kreditů: 1  Absence: 1 tolerovaná  Ukončení: zápočet  Výuka: 3 seminární skupiny (max 8 studentů)  Náplň: vytváření materiálů do výuky (procvičení teorie z přednášky)  Pondělí 8:25-9:10, 11:10 – 11:55, 12:05 – 12:50  Je třeba navštěvovat svou seminární skupinu

4 Podmínky udělení zápočtu I. docházka – tolerovaná je 1 absence II. Receptář začínajícího učitele - obsahuje 6 dílčích úloh - k účasti na testu z didaktiky přírodopisu 2 (přednáška) je třeba je mít uznané! III. mikrovýstup (pedagogická etuda) – demonstrace výukové metody na tématu vybrané rostlinné čeledi

5 II. Receptář začínajícího učitele (2.část) Samostatně vypracované úkoly 1)Zhodnocení přírodopisné učebnice 2)Typologie učebních úloh s příklady 3)Baterie učebních úloh 4)Test na zopakování tématu (s různými typy učebních úloh) 5)Pracovní list 6)Návrh aktivizační metody pro konkrétního hodinu přírodopisu

6 III. Mikrovýstup (pedagogická etuda) demonstrace výukové metody na tématu vybrané čeledi vyprávění vysvětlování výklad instruktáž práce s prac. listem rozhovor vyvozovací pozorování pokus Demonstrace a další Klasické metody brainstroming snowballing návštěvníci I.N.S.E-R.T. pětilístek kolečka kartičková metoda didaktická hra  AZ-kvíz  Riskuj  Kufr a další Aktivizující metody

7  pojem HETEROSTYLIE Např. prvosenkovité - vysvětlování Zdroj: Zdroj:

8  Odlišení prvosenky jarní a prvosenky vyšší Např. prvosenkovité - pozorování

9  popis modelové rostliny  vysvětlování principu tvorby květního vzorce/diagramu (sestavení květního vzorce/diagramu)  pozorování zástupců čeledi  Atd. Náměty na další metody na příkladu čeledi prvosenkovité  Každý mikrovýstup by měl být na min  Vaši kolegové budou představovat žáky  Je třeba zajistit materiál na mikrovýstup  Mikrovýstupy budou nahrávány na kameru a následně rozebírány v semináři z didaktiky přírodopisu

10 Předběžné rozvržení seminářů od do  – úvodní seminář  – hodnocení didaktické vybavenosti přírodopisné učebnice  7.3. – výsledky hodnocení didaktické vybavenosti přírodopisné učebnice  – učební úlohy – definice, zásady použití  učební úlohy – tvorba baterie učebních úloh  4.4. – učební úlohy – tvorba pracovního listu  – Didaktický test jeho tvorba a hodnocení  – aktivizační metoda  – aktivizační metoda  2.5. – mikrovýstupy – 2 studenti/tky  9.5. – mikrovýstupy – 3 studenti/tky  – mikrovýstupy – 3 studenti/tky

11 o lyon.fr/ressources/Biodiversite/Documents/la-plante-du- mois/la-primevere-une-des-premieres-fleurs-du- printemps/images/Primevere_officinale- fleurs_longistylee_et_brevistylee.jpg?lang=fr  kompakt/bestaeubung/1438 kompakt/bestaeubung/1438  Použité zdroje


Stáhnout ppt "Didaktika přírodopisu 2 1. seminář Mgr. Libuše VODOVÁ, Ph.D. Katedra biologie PdF MU."

Podobné prezentace


Reklamy Google