Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

STEM/MARK REGIONÁLNÍ PŘÍLEŽITOSTI V CESTOVNÍM RUCHU Prezentace z výzkumu pro CzechTourism / Ředitel společnosti: Jan Tuček / STEM/MARK, a.s. Mapování nápadů.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "STEM/MARK REGIONÁLNÍ PŘÍLEŽITOSTI V CESTOVNÍM RUCHU Prezentace z výzkumu pro CzechTourism / Ředitel společnosti: Jan Tuček / STEM/MARK, a.s. Mapování nápadů."— Transkript prezentace:

1 STEM/MARK REGIONÁLNÍ PŘÍLEŽITOSTI V CESTOVNÍM RUCHU Prezentace z výzkumu pro CzechTourism / Ředitel společnosti: Jan Tuček / STEM/MARK, a.s. Mapování nápadů na zkvalitnění nabídky cestovního ruchu

2 Východiska a parametry projektu Modul B: Podnikatelé Celkem: n= Modul C: Samospráva Celkem: n= 578 Modul A: Občané Celkem: n= Zmapovat náměty na zkvalitnění nabídky cestovního ruchu ve vybraných regionech Metodologie projektu Semistrukturovaný dotazník (60 % otevřených otázek)  F2F, prostřednictvím CzT a jednotlivých OCR  Veřejnost prostřednictvím webových stránek Cílové skupiny: Občané (rezidenti) Podnikatelé/zaměst. v oblasti CR Samospráva

3 Hlavní zjištění  Při hodnocení dostatečnosti turistické nabídky v regionu panují rozdílné názory. Občané jsou s nabídkou spíše spokojeni 70 %, podnikatelé a samospráva jsou kritičtější - spokojena je pouze necelá polovina z nich.  Občané i samospráva se shodují v tom, že by bylo dobré přilákat do regionu více turistů.  Počet turistů je vnímán pro více než polovinu občanů a 2/3 samosprávy jako rok od roku se zvyšující.  Komunikace samosprávy a podnikatelů je z obou stran hodnocena jako spíše dobrá, mírně kritičtěji ji v tomto směru hodnotí samospráva, přestože obě strany uvádějí, že druhá nemá zájem. OBČANÉOBČANÉ PODNIKATELÉPODNIKATELÉ SAMOSPRÁVASAMOSPRÁVA

4 Nedostatky nabídky: kvalita služeb X propagace OBČANÉOBČANÉ PODNIKATELÉPODNIKATELÉ SAMOSPRÁVASAMOSPRÁVA

5 9 z 10 respondentů by přivítalo více turistů v regionu  Největší lákadlo regionů – typické kulturní památky ( 3/4 )  Místní kuchyně nebo tradiční regionální produkt - typické pro region  1/4 respondentů - nabídka pro turisty v regionu není dostačující  1/2 by investovala do sportovních příležitostí, 1/3 do propagace služeb a zajímavostí v regionu  3/4 by využily internet k propagaci svého regionu …ani slovo o brožurách OBČANÉOBČANÉ

6 Nedostatky nabídky: 1/4 propagace regionu OBČANÉOBČANÉ KONKRÉTNÍ ODPOVĚDI:  „Chybí možnost volnočasových aktivit pro mladé nebo důchodce.“  „Chybí více značených stezek pro pěší i cykloturisty a především ubytovací a stravovací zařízení.“ Co byste udělali, kdybyste měli 10 milionů na investice do rozvoje CR ve vašem regionu???...

7 Investice: sportovní příležitosti OBČANÉOBČANÉ KONKRÉTNÍ ODPOVĚDI:  „Vytvořit projekty pro seniory.“  „Zabránila bych postavení dálnice Českým rájem - za těch 10 milionů bych podplatila všemožné hlupáky, abych dosáhla kýženého výsledku.“

8 5 úkolů pro zvýšení CR: infrastruktura OBČANÉOBČANÉ

9 Konkurence je podobný podnikatel v regionu!  6 z 10 by přijalo nabídku výhodného podnikatelského úvěru  1/2 považuje nabídku služeb pro turisty ve svém regionu za nedostačující  Kraj se má postarat o rozvoj nabídky cestovního ruchu v regionu (50 %)  Nabídky orientované na zážitek by zvýšily návštěvnost regionu  4/5 hodnotí spolupráci se samosprávou za dobrou …neměl by být konkurent spíše někdo odjinud? PODNIKATELÉPODNIKATELÉ

10 Investice (srovnání) : do ubytovacího zařízení PODNIKATELÉPODNIKATELÉ KONKRÉTNÍ ODPOVĚDI:  „Studijní městečko s kapacitou nejméně 1000 studentů, malé ZOO, více ubytování.“  „Postavení pyramidy.“  „Vybudovat Safari park.“

11 Povinnosti vers. peníze PODNIKATELÉPODNIKATELÉ

12 Spolupráce s podnikateli?  6 z 10 se cítí být limitováno v rozvoji cestovního ruchu  1/4 hodnotí spolupráci s podnikateli jako spíše špatnou  V investování do rozvoje CR by 1/3 preferovala cykloturistiku  3/5 považují nabídku pro turisty za nedostatečnou  85 % poskytuje finanční prostředky na propagaci a rozvoj cestovního ruchu... … 1/4 nemá žádnou zpětnou vazbu o vydaných prostředcích !!! SAMOSPRÁVASAMOSPRÁVA

13 Investice (srovnání) : cykloturistika SAMOSPRÁVASAMOSPRÁVA Realizované projekty:  Cykloturistika (48 %)  Rekonstrukce turistických cílů (35 %)  Rozvoj sportovních příležitostí (26 %)  Propagace (24 %)

14 Český ráj Hlavní důvod návštěvy: poznání, turistika a sport Tahák (důvod přijet): hrady, zámky, příroda Typické: Trosky, Skalní města, svijanské pivo, granátový šperk Investice: (P) vybudování hotelu v regionu, větší využití pro rodinu – ozdravné pobyty, bazén, hřiště; (S) investice do rozvoje cykloturistiky „Výstavbu rozhledny na kopci Hrobka (Obec Ždárek), včetně rychlého občerstvení, zakoupila bych sněžný skútr na tvorbu běžeckých stop“ Nedostatky: „Veřejná WC, parkoviště, nedostačující služby, ceny rostou rychleji než kvalita, v jiných turistických regionech je situace lepší, přírodní koupání už v Českém ráji téměř neexistuje.“ „Chybí více turistických atrakcí s různým zaměřením a jejich propagace, nedostatečné ubytovací kapacity (množstvím i kvalitou), obchody jsou brzo zavřené, leckdy malá ochota a vstřícnost.“ Změna názvu regionu: není třeba – ideální název

15 Jizerské hory Hlavní důvod návštěvy: Turistika, sport, poznání Tahák: Horská příroda - turistika, ZOO v Liberci, „lyžovačka“ Typické: Sklo, bižuterie, bílí tygři, Ještěd, rozhledny Investice: (P) zážitková turistika, rozvoj infrastruktury, propagace regionu; (S) investice do rozvoje cykloturistiky „Investovala bych do cyklostezek, naučných stezek, podpořila bych místní rozvoj, regionální atraktivity a zajímavosti.“ „Investovala bych do místních zajímavostí, podpořila místní bižuterii, sklářský průmysl, neboť tradice a historie jsou jedinečné! “ Nedostatky: „Chybí koutky pro děti, nabídka aktivit za nepříznivého počasí. Nedostatečná je spolupráce pracovníků cest. ruchu, obcí a ubytovatelů....“ „Chybí infrastruktura“ „Nabídka je sice rozsáhlá, ale chybí větší propagace kulturních akcí (tím pádem je jejich návštěvnost menší než akcí sportovních).“ Změna názvu regionu: není třeba (korálkový kraj nebo Region zlaté ŠPOTÁKOVÉ, Zelený Sever)

16 Krkonoše Hlavní důvod návštěvy: Turistika a sport, poznání Tahák: Horská turistika / lyžování, příroda Typické: Sněžka, pramen Labe, figurka Krakonoše, kyselo Investice: (P) zlepšit stav silnic, zvýšení odbornosti personálu ve službách (včetně jazyků..), aquacentrum, sportovní a dětská hřiště; (S) výstavba cyklostezek „Postavil bych veliký zábavní park, protože za nejbližším se musí do ciziny.“ „Pokusila bych se dotovat síť levných ubytoven podobně jako ve Švýcarsku, financovala bych plošné úklidy odpadu a skládek z volné krajiny a podpořila bych naučné stezky. “ Nedostatky: „Většina ubytovatelů prodává své ubytovací kapacity za ceny, které neodpovídají kvalitě ubytování..“ „Nedostatečné doplňkové aktivity, co tu mají turisté dělat, když přijdou z lyžování nebo z turistické túry? Např. za špatného počasí nebo nedostatku sněhu?.“ Změna názvu regionu: stejný název (Nejkrásnější hory naše - to jsou přeci Krkonoše, Krakonošův ráj)

17 Českolipsko Hlavní důvod návštěvy: Turistika a sport, poznání, relaxace Tahák: Hrady a zámky, Máchovo jezero, příroda Typické: Ralsko, Bezděz, skalní hrad Sloup, sklo Investice: (P) oprava silnic, propagace, aquapark, záchrana místních památek, zkvalitnění nabízených služeb; (S) zkvalitnění infrastruktury (parkoviště,..) „Vybudovala bych rekreační areál, přizpůsobený hlavně dětské rekreaci pro konání LT, kam by mohly vyjíždět dětské domovy, mateřské školky, ZŠ a konat se ozdravné pobyty. “ „Vytvořil bych legální plochu pro sprejery, kryté hřiště. “ Nedostatky: „V České Lípě určitě v sezoně chybí provoz informačního střediska i o víkendech. Ve srovnání s jinými informačními středisky v jiných krajích je zde malá nabídka propagačních letáků, grafická úprava stávajících se mi nelíbí. Nabídka pohlednic je také malá.“ „Nevyhovující ubytovací prostory, nedostatek vhodných restauračních zařízení, nemožnost koupání, nepříznivá etnická skladba obyvatel.“ Změna názvu regionu: ne, používat zažité (Českolipsko, Máchův kraj, Český Sever)

18 KONTAKT NA DOSAH RUKY STEM/MARK, a.s. Chlumčanského 5, Praha 8 tel: Jan Tuček, ředitel 


Stáhnout ppt "STEM/MARK REGIONÁLNÍ PŘÍLEŽITOSTI V CESTOVNÍM RUCHU Prezentace z výzkumu pro CzechTourism / Ředitel společnosti: Jan Tuček / STEM/MARK, a.s. Mapování nápadů."

Podobné prezentace


Reklamy Google