Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

13. jednání PS bydlení Brno Téma: Novinky v oblasti bydlení a výhled na nadcházející období 24. května 2016.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "13. jednání PS bydlení Brno Téma: Novinky v oblasti bydlení a výhled na nadcházející období 24. května 2016."— Transkript prezentace:

1 13. jednání PS bydlení Brno Téma: Novinky v oblasti bydlení a výhled na nadcházející období 24. května 2016

2 Program jednání 1.Úvod: Obnovení činnosti PS bydlení 2.Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám (KPSVL): Implementační fáze (Jan Mochťák, ASZ) 3.Nábytková banka (Veronika Singrová, Odbor životního prostředí MMB) 4.Výsledky registračního týdne – mapování rodin s dětmi v bytové nouzi 5.Jednotný monitoring efektivity zabydlovacích programů 6.Participativní skupina lidí v bytové nouzi (Jan Milota, IQRS) 7.Diskuse

3 1. Úvod: Obnovení činnosti PS bydlení Prostor pro vzájemné informování, dotazy a sdílení zkušeností mezi různými aktéry Nástroj koordinace činností jednotlivých aktérů Předpokládaná periodicita – nejméně 4x ročně

4 2. Koordinovaný přístup k sociálně vyloučeným lokalitám (KPSVL): Implementační fáze Jan Mochťák, ASZ (samostatná prezentace)

5 3. Nábytková banka Veronika Singrová, Odbor životního prostředí MMB – samostatná prezentace

6 4. (Předběžné) výsledky registračního týdne – mapování rodin s dětmi v bytové nouzi Celkem provedeno 482 dotazování s rodinami v bytové nouzi, které mají nezletilé děti. Do předběžného vyhodnocení zařazeno 328 domácností. U 77 případů bude ještě třeba potvrdit jejich zařazení do vzorku. Rodiny na ubytovnách, v azylových domech, v bytech, kde chybí základní vybavenost (není dostupné sociální zařízení, není možné zatopit apod.), a v extrémně přelidněných bytech (méně než 5 m2 / 1 os.) nebo je podána žaloba na vyklizení. 70 % rodin v bytové nouzi tvoří matky samoživitelky, či samotný otec s dětmi, u 30 % je přítomna druhá hlava rodiny.

7 4. (Předběžné) výsledky registračního týdne – mapování rodin s dětmi v bytové nouzi Tyto rodiny mají dohromady 905 dětí, z toho 838 nezletilých. 16% nezletilých dětí z rodin bez domova je nuceno žít mimo rodinu (v kojeneckém ústavu, dětském domově, diagnostickém ústavu či jiném podobném zařízení, anebo v péči příbuzných či v pěstounské péči), ale rodič předpokládá, že pokud by získal bydlení, děti s ním budou moci bydlet. Celkem – 132 dětí, na jejichž pobyt v dětských domovech a podobných institucích stát vydává cca 52 mil. Kč ročně. S rodiči může žít 84% nezletilých dětí (706dětí). Nejčastěji se jedná o rodiny se dvěma dětmi či s jedním dítětem. 1 dítě (26 %), 2 děti (29 %), 3 děti (18 %), 4 děti (12 %), 5 dětí (5 %), 6 a více dětí (10 %)

8 4. (Předběžné) výsledky registračního týdne – mapování rodin s dětmi v bytové nouzi Doba v bytové nouzi – medián 3 roky; 41 % uvedlo, že neměli alespoň 1x v posledním roce, kde složit hlavu Extrémní přelidněnost – zatímco pro ČR je průměrná obytná plocha na 1 os. asi 19 m2, u rodin bez domova je obytná plocha pro jednu osobu 7,5 m2. Řada rodin žije v prostoru méně než 5m2 na osobu.

9 5. Jednotný monitoring efektivity zabydlovacích programů Účel monitoringu – data pro formulaci politik bydlení, jež bude založena na poznání toho, co skutečně funguje (evidence based policy) Po konzultacích se sociálními pracovníky finalizován nástroj – tabulka pro monitoring Spuštěno pilotní testování nástroje na Francouzské 42 (následně bude využit v dalších projektech) Návrh jednotného kódování klientů zapojených do zabydlovacích projektů – Účel – anonymizace a zároveň zabránění duplicitám (např. v případě přechodu klienta do jiného programu) – první dvě písmena příjmení, první písmeno křestního jména, rok narození, jméno matky, zkratka pohlaví, př. NOJ1990MARIEM

10 6. Participativní skupina lidí v bytové nouzi Jan Milota, IQRS – samostatná prezentace

11 7. Dotazy / diskuse ???

12 Díky za pozornost! Jan Snopek


Stáhnout ppt "13. jednání PS bydlení Brno Téma: Novinky v oblasti bydlení a výhled na nadcházející období 24. května 2016."

Podobné prezentace


Reklamy Google