Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_04.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_04."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_04 Popis výukového materiálu Název:Kongresový a incentivní CR Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor:a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie c) H/01 Kuchař/kuchařka, Číšník/servírka Ročník:a) - 2. ročník a b) - 4. ročník Předmět:Hotelový provoz, OdO Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a OdO a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice

2 KONGRESOVÝ A INCENTIVNÍ CESTOVNÍ RUCH Bc. Pavel Lang

3 Kongresový CR (KCR) specializovaná forma cestovního ruchu spojená se setkáváním účastníků za účelem výměny odborných poznatků a zkušeností zahrnuje zejména pořádání kongresů, konferencí, sympozií, seminářů apod. a zajišťování souvisejících služeb a doprovodného programu

4 Charakteristiky KCR Pro KCR jsou typické především: vysoká úroveň a komplexnost služeb odborný charakter akcí vysoké nároky na organizační a technické zabezpečení výrazně nadprůměrné výdaje na jednoho účastníka odlišná sezónnost Akce KCR probíhají převážně v pracovním čase účastníků obvykle obsahují společenské a reprezentativní prvky jsou pořádány zpravidla ve velkých městech významné akce KCR posilují postavení a image města a země

5 Nejčastější akce KCR kongres konference sympozium fórum kolokvium seminář workshop

6 Potenciál destinace z hlediska KCR ubytovací kapacita v hotelech třídy 5* a 4* (výjimečně 3*] vzdálenost mezinárodního letiště s dostatečným spojením s hlavními světovými centry kapacita a úroveň kongresového centra (center) turistické atraktivity v dostupném okolí rozsah stravovacích a zábavních zařízení potřebné úrovně nabídka doprovodných služeb v požadované kvalitě

7 Incentivní CR produkty CR coby motivační nástroj snaha ocenit pracovní úspěch nebo trvalé výsledky zaměstnanců nebo obchodních partnerů rozvoj ICR v ČR spojen se vstupem nadnárodních společností na český trh v 90. letech

8 Charakteristiky ICR rozmanitost pořádaných akcí vysoká úroveň a komplexnost služeb uzavřená skupina účastníků originální a nadstandardní prvky v programu individuální příprava programu pro každou akci vysoká ziskovost pro organizátory

9 Aktuální trendy v oblasti KICR (1/2) pořádání menších konferencí (stagnující zájem o účast – fenomén nedostatku času) tlak na snižování nákladů – řešeno např. zkrácením akcí, pořádáním o víkendu (mimo pracovní dobu), volbou méně luxusního ubytování, zařazením více individuálních aktivit (nakupování, fakultativní výlety) do programu akce pořádány častěji v blízkých destinacích více zájmu věnováno návratnosti investic do incentivních akcí

10 Aktuální trendy v oblasti KICR (2/2) „koncentivy“ - propojování pracovních a motivačních cest do programu častěji zařazovány činnosti podporující rozvoj osobnosti, tvořivosti a mezilidských vztahů, vzdělávání a také adrenalinové aktivity rostoucí obliba lázeňských procedur v hotelových balneocentrech

11 Statistiky – Český statistický úřad (1/3) Definice kongresu a konference: za kongres se považuje sjezd (formální setkání) většího počtu lidí (minimálně 100 osob) určitého odborného zaměření, jehož obsahem jsou přednášky, diskuse a konzultace. Označení konference je velmi blízké termínu kongres a jedná se rovněž o formální setkání, které nemusí nabývat takového významu či rozsahu jako jednání v rámci kongresu. Poznámka: statistiky se vztahují pouze k hotelům a dalším hromadným ubytovacím zařízením, nezahrnují tedy kongresy pořádané v kongresových centrech, výstavištích, vysokých školách, historických sálech a dalších prostorech

12 Praha kongresová zařízení Kongresové centrum Praha (kapacita hl. sálu při div. uspořádání: míst) Hotely: Top Hotel Praha**** (2 000), Hotel Hilton Prague***** (1 350), Hotel InterContinental Praha***** (580), Hotel Ambassador – Zlatá Husa***** (500), Orea Hotel Pyramida**** (450) a další Historické prostory: Obecní dům (1 067), Palác Žofín (900) a další Další zařízení: Sazka Arena (12 tisíc), PVA Letňany (10 tisíc), Výstaviště Praha (3 500), Veletržní palác (1 500), Slovanský dům (650) a další

13 Další kongresová města/místa v ČR nejvýznamnější: Brno, Karlovy Vary, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc, Hradec Králové lázeňská místa: Mariánské Lázně, Františkovy Lázně, Jeseník, Karlova Studánka, Poděbrady, Klimkovice, Luhačovice, Třeboň horská střediska: Špindlerův Mlýn, Pec pod Sněžkou, Harrachov, Kašperské hory, Loučná nad Desnou menší města: České Budějovice, Tábor, Jablonec nad Nisou, Znojmo, Jihlava, Zlín, Mělník, Jindřichův Hradec, Přerov, Nymburk historická místa: Český Krumlov, Litomyšl, Sychrov, Mikulov, Bechyně, Zbiroh

14 SWOT KICR v ČR silné stránky atraktivita hlavního města všechny předpoklady pro pořádání kongresů v Praze s výjimkou největších akcí všechny předpoklady pro pořádání středních a větších kongresů v některých dalších českých městech příhodné podmínky pro incentivní akce ve všech krajích konkurenceschopnost cen služeb v rámci KICR rozvoj nízkonákladové dopravy v ČR otevření nového terminálu na letišti v Praze - Ruzyni rostoucí kapacity v hotelech vyšších tříd úspěšná organizace náročných akcí (MMF/SB, NATO) a velkých kongresů (nejčastěji s lékařským zaměřením)

15 SWOT KICR v ČR slabé stránky nedostatky zejména v „nehmotných“ podmínkách – marketing, lidské zdroje (orientace na zákazníky, jazyková vybavenost) nedostatečná síť dálnic a rychlostních komunikací v České republice asociační forma convention bureau (PAKT) nedostatečné výstavní plochy v KCP posilování české měny relativně vysoké ceny ubytování v Praze nedostatek ubytovacích kapacit vyšších tříd ve většině krajů nedostatečné konferenční kapacity pro pořádání největších kongresů

16 SWOT KICR v ČR příležitosti oživení ve světové ekonomice rostoucí obliba destinací blízkých, známých a bezpečných celosvětový trend rozvoje nízkonákladové dopravy prostředky z fondů EU – investice do infrastruktury a marketingu

17 SWOT KICR v ČR hrozby rostoucí konkurence mezi destinacemi rostoucí tlak na náklady fenomén nedostatku času vysoké ceny ropy nebezpečí teroristických útoků na mnoha místech světa

18 Děkuji Vám za pozornost Výstupy TEST 1. Popište charakteristiku kongresového CR Odpovězte vlastními slovy a uveďte ukázku jednotlivých problematik 2. Popište nejčastější akce KCR 3. Popište ideální potenciál destinace z hlediska kongresového CR 4. Znáte aktuální trendy v oblasti kongresového a incentivního CR 5. Popište slabé stránky v rámci SWOT kongresového a incentivního CR v ČR


Stáhnout ppt "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_04."

Podobné prezentace


Reklamy Google