Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20."— Transkript prezentace:

1 Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20 Popis výukového materiálu Název:Cestovní ruch – Outsourcing Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor:a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník:a) - 1. ročník a b) - 4. ročník Předmět:Cestovní ruch, Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Cestovní ruch a Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnice Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost – D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004 Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor

2 OUTSOURCING Outsourcing je možné obecně chápat jako převedení péče o určitou část činnosti ve firmě na vnějšího poskytovatele

3 OUTSOURCING Základem takového řízení je využití vnějších zdrojů – outside resource using Dobře zvládnutý outsourcing umožňuje podnikům se lépe soustředit na svoje klíčové aktivity a starost o podpůrné procesy přenechat specialistům Outsourcing dává jedinečnou příležitost svěřit každou jednotlivou službu do rukou toho nejlepšího poskytovatele ve svém oboru

4 OUTSOURCING Tento tzv. „ best of breek“ přístup se uplatňuje zejména u dodávek služeb, které jsou založeny na špičkových technologiích a know-how Organizace se může plně věnovat hlavním činnostem svého podnikání a stává se tak konkurenceschopnější Celkový světový objem „průmyslu“ outsourcingu se pohybuje řádově ve stovkách miliard dolarů a předpovídá se mu další strmý nárůst

5 OUTSOURCING Výhody outsourcingu: snížení fixních nákladů zvýšení kvality poskytovaných služeb využitím dodavatelů, kteří jsou profesionály ve svém oboru přístup ke špičkovým technologiím bez nutnosti investovat do jejich nákupu delegování rizik a odpovědnosti zvýšení pružnosti a výkonnosti

6 OUTSOURCING zjednodušení personálního zabezpečení zpřehlednění a předvídatelnost nákladů firma zeštíhlí, zpružní a zefektivní jistota dlouhodobého, oboustranně výhodného vztahu dvou seriózních obchodních partnerů

7 OUTSOURCING Úspěšný proces outsourcingu sestává z několika důležitých kroků:  analýza současného stavu a rozhodnutí o tom, které činnosti jsou neefektivní, a které je výhodné zadat externímu dodavateli  porovnání nákladů a kvality vybraných činností s parametry nabízenými externí firmou  přesná specifikace a cíle zadaných služeb a určení dodavatelských vztahů

8 OUTSOURCING  stanovení kritérií a výběr dodavatele(ů)  sjednání kontraktu včetně ustanovení smluvních podmínek a kritérií výkonnosti  řízení přechodové etapy  řízení vzájemného vztahu  pravidelné vyhodnocování kvalitativní, ekonomické

9 OUTSOURCING Vhodné činnosti vyčleněné pro outsourcing v cestovním ruchu  informační technologie  servisní a telefonická centra  účetnictví  zpracování dat  vyhledávání lidských zdrojů

10 OUTSOURCING Vhodné činnosti vyčleněné pro outsourcing v cestovním ruchu  marketingové činnosti  vybrané prodejní činnosti  úklidové činnosti  hotelová bezpečnostní a ochranná služba  zabezpečení parkoviště, garáží a navazujících služeb  překlady a tlumočení

11 OUTSOURCING Vhodné činnosti vyčleněné pro outsourcing v cestovním ruchu  likvidace a zabezpečení odpadového hospodářství  vypracování kritérií a vyhodnocování HACCP  kontrolní činnosti  praní hotelového prádla  směnárenská činnost (ne vždy)  sekretářské a asistenční služby

12 OUTSOURCING Vhodné činnosti vyčleněné pro outsourcing v cestovním ruchu  organizační činnosti spojené s realizací kongresové turistiky  dopravní služby  logistické zázemí  právní poradenství  účetní, personální, provozní audity

13 OUTSOURCING Výstupy Test: 1. Navrhněte činnosti hotelu vhodné pro outsourcing Odpovědi zpracujte písemně jako samostatnou práci 2. Popište výhody outsourcingu pro činnosti dle otázky č. 1 3.Vyberte jednu zásadní činnost hotelu, kterou jste navrhli pro outsourcing a pro úspěšný proces outsourcingu popište několik důležitých kroků


Stáhnout ppt "Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/34.0963 Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S1_20."

Podobné prezentace


Reklamy Google