Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám."— Transkript prezentace:

1 Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271, Křižany Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Autor Mgr. Ing. Alena Chotěborská Číslo VY_32_INOVACE_31 Název Členy - užití Předmět Anglický jazyk Ročník/y/ ročník Anotace Prezentace shrnuje pravidla používání určitého a neurčitého členu. Druh učebního materiáluPrezentace s výkladem Časová dotace vyučovací hodiny Datum vytvoření Datum ověření

2 NEURČITÝ ČLEN – A/AN  překládáme do češtiny JEDEN, NĚJAKÝ, JAKÝSI  používáme, když se o věci zmiňujeme poprvé I have a dog. The dog is very nice.  používáme pouze s jednotným číslem počitat. pod. jmen a boy – some boys  nepoužívá se s nepočitat. pod. jm. /látková/ – some water, some tea URČITÝ ČLEN – THE  překládáme do češtiny TEN, TA, TO, TI, TY, TA  používáme, když se o věci už mluvilo  nepoužíváme, je-li před pod. jménem přivlastňovací zájmeno

3 THE / 0 ZEMĚPISNÉ NÁZVY 1/ Světadíly – bez členu - Europe, Asia 2/ Státy a) nemají obecné pod. jm.- bez členu – Poland, Great Britain b) mají obecné pod.jm. – THE Czech Republic, United Kingdom c) mají tvar mn. čísla – THE Netherlands, THE West Indies 3/ Souostroví – THE Shetlands 4/ Města – bez členu x Liberec, Prague ! město Liberec – the town of Liberec 5/ Hory, pohoří – THE Alps, THE Krkonoše, THE Šumava jednotlivé hory – bez členu – Ben Nevis, Sněžka 6/ Vody – THE – všechny vody – řeky, moře, oceány (kromě jezer a rybníků) THE Vltava, THE Tames, THE Pacific Ocean

4 A / AN = jeden, nějaký 1/ po there is + počit. pod.jm. v j.č. – there is a bag 2/ po I have + počit.pod.jm. v j.č. – I have a sister. 3/ po I am – I am a girl, he is a pupil 4/ po I became – I became a cook. 5/ za times a day – I clean my teeth twice a day. km an hour – He drove 200 km per hour. a/an = per - a/an možno nahradit per 6/ zvolací věty + počitatelné pod. jm. v j.č. What a nice day! Such a nice day! What a pity!

5 THE = ten, ta, to 1/ o věci se již mluvilo – This is a pen. THE pen is blue. 2/ The lion is a dangerous animal. – lev jako takový, každý lev Edison invented THE bulb. 3/ slovo blíže určuji /i VV vtažnou/ - THE girl in the white hat 4/ slovo je známo z kontextu 5/ u jedinečných institucí, věcí – THE sky, THE sun, THE queen 6/ před 3. st. příd.jm./pokud zde není přivlastňovací zájmeno/ THE longest holiday – my longest holiday a před řadovými číslovkami – THE third place 7/ před jménem rodin – THE Browns, THE Novákovi 8/ play+název hudebního nástroje –play THE guitar, play THE piano 9/ the same = ten stejný

6 BEZ ČLENU 1/ před přivl. zájmeny – mají funkci členu – our house 2/ u mn.č. obecně užitých pod.jm.- Lions are dangerous animals. 3/ nepočitatelná pod.jm. – vocabulary, information, news! 4/ látková pod. jm., materiály – water, bread, juice, wood, iron 5/ abstraktní pod.jm. – live, happines 6/ sporty – play football, play tennis 7/ pravidelná denní jídla – breakfast, lunch, dinner, supper 8/ dny v týdnu, měsíce, svátky – Friday, March, Christmas 9/ školní předměty – Math, Czech, English, Physic,Chemistry, P.E. 10/instituce – myslíme instituci obecně, ne budovu – at school, at work, in hospital, in prison 11/ by bus, by car, by train 12/ vlastní jména lidí, měst, států /neobsahují-li obecné jméno/ 13/ člen nikdy před samotným příd.jm. He is young. X He is a young boy.

7 Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.


Stáhnout ppt "Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám."

Podobné prezentace


Reklamy Google