Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

2OP484 Manažerská informatika 4Dynamics CRMSnímek 1 2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 2015 doc. Ing. Tomáš.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "2OP484 Manažerská informatika 4Dynamics CRMSnímek 1 2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 2015 doc. Ing. Tomáš."— Transkript prezentace:

1 2OP484 Manažerská informatika 4Dynamics CRMSnímek 1 2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM doc. Ing. Tomáš Kubálek, CSc.

2 Obsah 1. Microsoft Dynamics CRM Microsoft Dynamics CRM 2. Nastavení Nastavení 3. Prodej Prodej 4. Marketing Marketing 5. Služby Služby 6. Aktivity Aktivity 7. Pokročilé nastavení Pokročilé nastavení 8. Spolupráce uživatelů Spolupráce uživatelů 9. Microsoft Dynamics NAV Microsoft Dynamics NAV Dynamics CRMSnímek 22OP484 Manažerská informatika 4

3 1 Microsoft Dynamics CRM 1.1 Řízení vztahů se zákazníky (CRM)Řízení vztahů se zákazníky (CRM) 1.2 CRM ve firmě EnciánCRM ve firmě Encián 1.3 Zkušební verze Dynamics CRMZkušební verze Dynamics CRM 1.4 Zkušební verze Office 365Zkušební verze Office UživateléUživatelé 1.6 Seznámení s aplikací Microsoft Dynamics CRMSeznámení s aplikací Microsoft Dynamics CRM Dynamics CRMSnímek 32OP484 Manažerská informatika 4

4 1.1 Řízení vztahu se zákazníky CRM – Customer relationship management základní cíl CRM: vyhledávat a získávat nové zákazníky a udržovat stávající s minimálními náklady CRM integruje využití nových moderních komunikačních technologií a kanálů (internet, call centrum) s klasickými způsoby komunikace rostoucí specializace a globalizace, zákazníci často na velkou dálku 1 to 1 marketing – odklon od masového produkce ke specializovaným produktům na rozdíl od ERP (Enterprise resource planning – podnikový informační systém, Efektivní řízení podniku) nutnost pochopení konceptu a přijetí všemi uživateli neúspěšnost realizace CRM bývala 80 %, nyní 30 – 40 %, často zvyk na Excel Dynamics CRMSnímek 42OP484 Manažerská informatika 4

5 Dodavatelé a instalace dodavatelé systém Siebel firmy Oracle (Thomas Siebel nastoupil do Oraclu v roce 1984, r odešel a založil společnost Siebel, 1997 – 70 % na trhu CRM, 2005 prodej Siebel Oraclu)Siebel modul SAP CRM firmy SAPSAP CRM systém Dynamics CRM firmy Microsoft (asi 900 Kč měsíčně/uživatel) systém Inex firmy MaxprojektInex systém InTouch firmy AnnecaInTouch systém salesform.com  asi dvojnásobná cena oproti Microsoft Dynamics CRM  edice s poloviční funkcionalitou český Raynet CRM (500 Kč měsíčně/uživatel)Raynet CRM instalace na firemním hardware (standardní) u provozovatele CRM formou hostingu (model SaaS – Software as a Service) u provozovatele CRM formou hostingu formou hostingu přímo u Microsoftuhostingu přímo u Microsoftu Dynamics CRMSnímek 52OP484 Manažerská informatika 4

6 Microsoft Dynamics CRM (2015) svět asi zákazníků asi uživatelů ČR asi 200 firem ČSOB – Československá obchodní banka Penzijní společnost České spořitelny České dráhy Telematika Česká televize – Divácké centrum Sulko (výroba plastových oken a dveří) Scania (těžká nákladní technika) OSPAP (velkoobchod papírem) Hypoteční banka Telefonica O2 Škoda Auto Saint - Gobain Building Distribution Skanska Havel & Holásek TON v r. 2015: asi 60 % prodejů online aplikace (včetně velkých firem), 40 % prodejů on premises Dynamics CRMSnímek 62OP484 Manažerská informatika 4

7 Další aplikace Dynamics Microsoft Dynamics NAV (dříve Navision), pomůže např. AutoContAutoCont pro střední organizace (5 – 500 zaměstnanců) pro oblasti  nákup (dodavatelé, nákup, ceny, slevy, požadavky, poptávky, objednávky, dodávka, faktury, nákupní vratky, nákupní dobropisy)  odbyt (zákazníci, prodej, ceny, slevy, objednávky, nabídky, faktury, prodejní vratky, prodejní dobropisy, přímé dodávky)  sklad (analýza zásoby, příjem zboží, zaskladnění, transfery mezi přihrádkami, dodávka ze skladu, vyskladnění, sledování zboží)  výroba (kusovníky, karta zboží, kalendář dílny, výrobní kapacity, TNG postupy, výrobní zakázky, subdodávka, řízení výroby, ruční plánování výroby, plánování požadavků na suroviny, výrobní prognóza, výpočet plánu MRP, výpočet plánu MPS)  finance (účtování, platby, vyrovnání položek, ocenění a adjustace zásob, účtování nákladů na zboží) učebnice Luszcazk, Andreas, Singer, Robert: Microsoft Dynamics NAV. ComputerPress ISBN Microsoft Dynamics NAV Microsoft Dynamics AX (dříve Axapta) pro velké organizace s širokou mezinárodní účastí oblasti  business intelligence a generování sestav, spolupráce, udržitelnost z hlediska životního prostředí, správa financí a dodržování předpisů, řízení lidských zdrojů, výroba, řízení projektů a účetnictví, prodej a marketing, řízení služeb, řízení dodavatelského řetězce Microsoft Dynamics GP (dříve Great Plains Software) Microsoft Dynamics SL (dříve Solomon IV): pro projektově řízené organizace Microsoft Dynamics C5 (dříve Concorde C5) Microsoft Retail Management System (dříve QuickSell) Dynamics CRMSnímek 72OP484 Manažerská informatika 4

8 1.2 CRM ve firmě Encián Aktivity plní úkoly telefonují faxují odesílají y píší dopisy účastní se schůzek odpovídají na kampaně realizují služby Realizace vztahů se zákazníky získávání zájemců a kontaktů poskytování nabídek vystavování objednávek, faktur organizace marketingových kampaní uzavírání smluv o službách realizace služeb Dynamics CRMSnímek 82OP484 Manažerská informatika 4

9 Zdroje Dynamics CRMSnímek 92OP484 Manažerská informatika 4

10 Další objekty – Nastavení (kap. 2)kap. 2 Prodejní oblasti Čechy – Miloš Adamec Morava – Lukáš Škoda Praha – Eva Benešová Produkty programy (řada)  Bonita – 3800 Kč  Finanční analýza – 4000 Kč  Investice – 2400 Kč  Kauzální analýza – Kč  Podnikatel – 1900 Kč  SAFI – Kč služby (řada) FIN a KAU tvoří balíček Jednotky jednotlivá licence multilicence 10 neomezená 100 Slevy množstevní  2 – 3 ks: 10 %  4 – 5 ks: 20 %  6 – 7 ks: 30 %  8 – 9 ks: 40 % upgrade  1 ks: 75 %  2 – 5 ks: 80 %  6 – 9 ks: 85 % Ceníky historický S0 množstevní S1 upgrade S2 školní C2 speciální C3 – C6 zaokrouhlování cen Z1 – Z4 Dynamics CRMSnímek 102OP484 Manažerská informatika 4

11 Další objekty – Prodej (kap. 3)kap. 3 Zájemci 10 zájemců o produkty Obchodní vztahy 69 zákazníků Kontakty kontaktní osoba odběratelské firmy Příležitosti vztah k produktu Nabídky Objednávky Faktury 102 faktur, 165 licencí Dynamics CRMSnímek 112OP484 Manažerská informatika 4

12 Další objekty – Marketing (kap. 4)kap. 4 Marketingové seznamy výběr dle účelu kampaní stejný subjekt může být ve více seznamech Rychlé kampaně oslovení jednotlivých zákazníků Kampaně včetně finančního plánu i pro více marketingových seznamů Dynamics CRMSnímek 122OP484 Manažerská informatika 4

13 Další objekty – Služby (kap. 5)kap. 5 Služby realizované případy instalace programů školení  Word 12 h  Excel 20 h  PowerPoint 12 h  OneNote 4 h  Project 28 h  Visio 16 h  Access 44 h  Outlook 8 h konzultace testování ECDL Smlouvy a jejich řádky vychází ze šablony smlouvy Případy podnět k realizaci smlouvy zdrojem případu např. telefonát nebo Aktivita služby Služby realizované využitím zdrojů Kalendář služby Požadované zdroje (ze stejného pracoviště) Aktivita služby Znalostní báze využití interní šablony články formou konceptu (neschváleno, publikováno) návaznost dokumentů SharePointu Pracovní postupy návaznost na práci s entitami (např. na Kontakty, vytvoření nového záznamu) výsledkem jeden či více kroků (např. založení nového úkolu) Vlastní entity např. služební cesty Sdílení dle rolí zabzpečení Dynamics CRMSnímek 132OP484 Manažerská informatika 4

14 1.3 Zkušební verze Dynamics CRM odhlásit se z Office 365 testovací verze na 30 dnů kliknout do odkazu Zkušební verze 1. krok Země: Česká republika Jméno: Jan (Vaše jméno) Příjmení: Novák (Vaše příjmení) Firemní ová adresa: (Váš školní Firemní telefonní číslo: (Váš mobil) Název společnosti: VŠE Jazyk: čeština 2. krok Uživatelské jméno: novak (příjmení bez háčků a čárek) Vaše společnost (doména): vsenovakjan1 (bez háčků a čárek VŠE příjmení jméno) Vytvořte heslo: zadejte a zapište si heslo Encian2015 Potvrdit heslo: stejné heslo Dynamics CRMSnímek 142OP484 Manažerská informatika 4

15 Registrace – pokračování 3. krok Telefonní číslo: (Váš telefon) Poslat mi SMS vyplníme 6místný ověřovací kód ponechání zaškrtnuté volby informací E- mail tlačítko Vytvořit účet Dynamics CRMSnímek 152OP484 Manažerská informatika 4

16 Registrace – pokračování rekapitulace přihlašovací adresa pro vstup do Office 365 uživatelské jméno Jste připraveni začít potvrzení jazyka a měny Dokončit Dynamics CRMSnímek 162OP484 Manažerská informatika 4

17 Registrace – pokračování případné prohlédnutí videa adresa pro vstup do Dynamics CRM Dynamics CRMSnímek 172OP484 Manažerská informatika 4

18 První použití CRM portál Office 365 Správce, CRM Dokončit probíhá nastavení (několik minut) přímá adresa: https://vsenovak1.crm4.dynamicsc.com https://vsenovak1.crm4.dynamicsc.com možnost přidání do záložky Tuto zprávu už příště nezobrazovat Pojďme na to, Začít pracovat Dynamics CRMSnímek 182OP484 Manažerská informatika 4

19 Nastavení CRM Správce, CRM VŠE v Praze, Upravit Změnit nastavení Název: Encián Účel: výuka Nastavení zabezpečení  Skupina zabezpečení: Company Administrator Uložit Otevřít odkaz Domů Dynamics CRMSnímek 192OP484 Manažerská informatika 4

20 1.4 Zkušební verze Office 365 využití zkušební verze Správce, Office 365 Koupit služby Sada Enterprise, Office 365 Enterprise E3, Další akce, Spustit bezplatnou zkušební verzi Vyzkoušet Pokračovat přiřazení získané licence sobě Uživatelé, Aktivní uživatelé Přiřazené licence, Upravit Office 365 Enterprise E3, Uložit po chvíli v portálu Office 365 Aplikace Dynamics CRM Social Listening social-listening social-listening Dynamics CRMSnímek 202OP484 Manažerská informatika 4

21 1.5 Uživatelé Doplnění uživatele https://portal.microsoftonline.com Správce, Office 365 Uživatelé, Aktivní uživatelé Nový, Uživatel Jméno: Tomáš Příjmení: Kubálek Zobrazované jméno: Tomáš Kubálek Uživatelské jméno: kubalek Zadat heslo: Encian2015 Je potřeba, aby si tato osoba při příštím přihlášení změnila heslo k Outlook Web Appu: nezaškrtneme licence Office 365 Enterprise E3 licence Dynamics CRM Online Professional tlačítko Vytvořit Zavřít Dynamics CRMSnímek 212OP484 Manažerská informatika 4

22 Uživatelé modifikace souboru Uživatelé.csv náhrada Správce, Office 365 Uživatelé, Aktivní uživatelé Hromadné přidání Procházet, Uživatelé.csv Další Soubor protokolu – Zobrazit Nastavení stavu přihlášení: Povoleno Nastavení umístění uživatele: Česká republika zaškrtnout obě licence Office 365 Enterprise Microsoft Dynamics CRM Online Professional Neodeslat Dynamics CRMSnímek 222OP484 Manažerská informatika 4  Uživatelé.csv

23 Profily Profil organizace vpravo nahoře kliknout do odkazu VŠE v Praze Upravit Název organizace: Encián Adresa 1: Kbelská 44 PSČ: Město Praha 9 Osobní profil vpravo nahoře kliknout pod jménem do odkazu Můj profil fotografie předvolby kontaktu Dynamics CRMSnímek 232OP484 Manažerská informatika 4

24 1.6 Seznámení s aplikací Dynamics CRMSnímek 242OP484 Manažerská informatika 4

25 Relace mezi seznamy Dynamics CRMSnímek 252OP484 Manažerská informatika 4

26 Zobrazení záznamu seznamu Dynamics CRMSnímek 262OP484 Manažerská informatika 4

27 Záznam Dynamics CRMSnímek 272OP484 Manažerská informatika 4

28 2 Větvení základní tlačítek Dynamics CRMSnímek 282OP484 Manažerská informatika 4

29 2 Nastavení 2.1 ZdrojeZdroje 2.2 ProduktyProdukty Dynamics CRMSnímek 292OP484 Manažerská informatika 4

30 2.1 Organizační jednotky Nastavení, Systém, Zabezpečení, Organizační jednotky Encián Ředitelství Projektování Analýza Programování Služby zákazníkům Marketing Distribuce Konzultace Dynamics CRMSnímek 302OP484 Manažerská informatika 4

31 Role zabezpečení Nastavení, Systém, Zabezpečení, Role zabezpečení 15 rolí Správce systému, … práva role 9 karet stupně  Nevybráno nic  Uživatel  Organizační jednotka  Nadřazená  Organizace druh práce  Vytvořit  Číst  Zapsat  Odstranit  Připojit  Připojit k  Přiřadit  Sdílet Dynamics CRMSnímek 312OP484 Manažerská informatika 4

32 Přiřazení organizačních jednotek a rolí zabezpečení Nastavení, Systém, Zabezpečení, Uživatelé zaškrtnout jednoho či více uživatelů Změnit organizační jednotku zaškrtnout jednoho či více uživatelů Spravovat role Dynamics CRMSnímek 322OP484 Manažerská informatika 4

33 Org. jednotky a role uživatelpostaveníorg. jedn.role zabezpečení NovákředitelvýchozíVýkonný/obchodní ředitel Sladkáasistentka řediteleŘeditelstvíZástupce služeb zákazníkům Kolínskáved. odd. ProgramováníProgramováníSprávce systému Klímová, Pospíšilová, Sládková, Světlý, Škoda P. odd. ProgramováníProgramováníÚpravce systému Smetanaved. odd. MarketinguMarketingMarketingový manažer Drobná, Kosodd. MarketingMarketingMarketingový odborník Benešováved. odd. DistribuceDistribuceObchodní manažer Adamec, Škoda L.odd. DistribuceDistribuceProdejce Beneš, Janda, Zemanodd. AnalýzaAnalýzaPlánovač Dvořák, Hanák, Kalousková odd. KonzultaceKonzultaceZástupce služeb zákazníkům Dynamics CRMSnímek 332OP484 Manažerská informatika 4

34 Týmy Nastavení, Systém, Zabezpečení, Týmy založit tým, potom přidat členy Start Novák Petr (správce) Janda František Kolínská Eva Sladká Marie Smetana Milan Střecha Novák Petr (správce) Sladká Marie Dynamics CRMSnímek 342OP484 Manažerská informatika 4

35 Schválení ů Nastavení, Systém, Zabezpečení, Uživatelé vybrat všechny uživatele Schválit Dynamics CRMSnímek 352OP484 Manažerská informatika 4

36 Manažeři Postup Nastavení, Systém, Zabezpečení, Uživatelé zaškrtnout uživatele Změnit manažera Přiřazení manažerů: Novák Petr  Sladká Marie  Benešová Eva  Dvořák Jan  Janda František  Kolínská Eva  Smetana Milan Janda František Beneš Pavel Zeman Martin Kolínská Eva Klímová Jana Pospíšilová Alena Sládková Alice Světlý Ondřej Škoda Petr Smetana Milan Drobná Dana Kos Milan Benešová Eva Adamec Miloš Škoda Lukáš Dvořák Jan Hanák Jiří Kalousková Petra Dynamics CRMSnímek 362OP484 Manažerská informatika 4

37 Organizační diagram před názvem uživatele kliknout do ikony pro zobrazení hierarchie záznamu Dynamics CRMSnímek 372OP484 Manažerská informatika 4

38 Pracoviště Nastavení, Firma, Správa podniku, Pracoviště, nastavení časového pásma, Nový Všeobecné, Zdroje, Přidat zdroje Konzultace Praha Dvořák Jan Hanák Jiří Konzultace Šumava Kalousková Petra Školení Praha Klímová Jana Kolínská Eva Pospíšilová Alena Sládková Alice Škoda Petr Školení Šumava Beneš Pavel Janda František Zeman Martin Dynamics CRMSnímek 382OP484 Manažerská informatika 4

39 Zařízení Nastavení, Firma, Správa podniku, Zařízení/Vybavení Dynamics CRMSnímek 392OP484 Manažerská informatika 4

40 Skupiny zdrojů Nastavení, Firma, Správa podniku, Skupiny zdrojů certifikovaní analytici (část analytiků certifikovaných jako testeři ECDL) Beneš Pavel Janda František certifikovaní programátoři Klímová Jana Kolínská Eva Pospíšilová Alena certifikovaní školitelé certifikovaní analytici certifikovaní programátoři školící počítačové místnosti Školící počítačová místnost 18 Školící počítačová místnost 28 Školící počítačová místnost S8 zasedací místnosti Praha Zasedací místnost 17 Zasedací místnost 18 Dynamics CRMSnímek 402OP484 Manažerská informatika 4

41 Prodejní oblasti Nastavení, Firma, Správa podniku, Prodejní oblasti Čechy: manažer Adamec Miloš Morava: manažer Škoda Lukáš Praha: manažer Benešová Eva jeden uživatel může být přiřazen jediné oblasti Dynamics CRMSnímek 412OP484 Manažerská informatika 4  Oblasti.xml

42 Parametry uživatele Nastavení, Systém, Zabezpečení, Uživatelé např. Kolínská Eva sekce Souhrn Informace o obchodním vztahu – převzaté z Office 365 Informace o uživateli – převzaté z Office 365 Týmy Informace o organizaci  Pracoviště  Oblast  Organizační jednotka  Manažer  Pozice sekce Podrobnosti Informace o uživateli: Telefon domů, Jiný telefon, 2 Poštovní adresa (výchozí je převzata z Office 365 Přímí podřízení Dynamics CRMSnímek 422OP484 Manažerská informatika 4

43 2.2 Produkty Měny Nastavení, Firma, Správa podniku, Měny koruna česká (CZK) euro (€): CZK= 0,037 € (27 Kč za €) Kód měny: EUR (Belgium) Dynamics CRMSnímek 432OP484 Manažerská informatika 4

44 Skupiny jednotek Příklady litr (10 Kč) dvoulitrová láhev (18 Kč, 9 Kč za litr) balení 6 dvoulitrových lahví (90 Kč, 7,50 Kč za l) Nastavení, Systém, Správa dat, Ukázková data, Odebrat ukázková data Nastavení, Firma, Katalog produktů, Skupiny jednotek Výchozí jednotka  Název: počet (původně výchozí jednotka)  Primární jednotka:ks (původně Primární jednotka) Další jednotky (počtu) Přidat nový záznam typu jednotka  Název:multilicence 10multilicence 100  Množství10100  Základní jednotka:ks (jedn. licence)ks (jedn. licence) Dynamics CRMSnímek 442OP484 Manažerská informatika 4

45 Další skupina jednotek – hmotnost Nastavení, Firma, Katalog produktů, Skupiny jednotek Nová  Název: hmotnost  Primární jednotka:g Jednotky Přidat nový záznam typu jednotka  Název:dkgkg  Množství  Základní jednotka:gg Dynamics CRMSnímek 452OP484 Manažerská informatika 4

46 Další skupina jednotek – objem Nastavení, Firma, Katalog produktů, Skupiny jednotek Nová  Název: objem  Primární jednotka:l Jednotky Přidat nový záznam typu jednotka  Název:láhev 2 lbalení 6 x 2 l  Množství212  Základní jednotka:ll Dynamics CRMSnímek 462OP484 Manažerská informatika 4

47 Řada produktů Nastavení, Firma, Katalog a produkty, Řady a produkty, Přidat řadu Název: Programy ID produktu: PR Služby SL Dynamics CRMSnímek 472OP484 Manažerská informatika 4

48 Úprava formuláře pro produkty Přidat produkt, Editor formulářů přidáme Ceníková cena Standardní cena Aktuální cena Publikovat Dynamics CRMSnímek 482OP484 Manažerská informatika 4

49 Produkty Nastavení, Firma, Katalog produktů, Řady a produkty Ceníková cena (List Price): nabízena zákazníkům v ceníku s případnou procentuální úpravou Standardní cena (Standard Cost): obvyklé náklady, za něž výrobek pořizujeme Aktuální cena (Current Cost): aktuální náklady, za něž výrobek pořizujeme Obvykle: Ceníková cena > Standardní cena > Aktuální cena Dynamics CRMSnímek 492OP484 Manažerská informatika 4 počet ks  Produkty.xml

50 Balíček Přidat balíček parametry Název: Analýzy ID produktu: AN Nadřazená: Programy Skupina jednotek: počet Výchozí jednotka: ks Počet desetinných míst: 0 Ceníková cena: Kč Dynamics CRMSnímek 502OP484 Manažerská informatika 4

51 Publikace produktů zaškrtnout postupně Služby, Programy Publikovat, Publikovat hierarchii kliknutí do tlačítka Hierarchie Dynamics CRMSnímek 512OP484 Manažerská informatika 4

52 Seznamy slev Nastavení, Firmy, Katalog produktů, Seznamy slev Dynamics CRMSnímek 522OP484 Manažerská informatika 4  Seznamy_slev.xml  Slevy.xml

53 Ceníky Nastavení, Firmy, Katalog produktů, Ceníky Název: S0 historický – bez slevy Měna: česká koruna Položky ceníku + Produkt: Bonita Jednotka: ks (jednotlivá licence) Měna: česká koruna Způsobe ocenění: Procento ceníkové ceny Procento: 100 Zásady zaokrouhlení: Nezaokrouhlovat Dynamics CRMSnímek 532OP484 Manažerská informatika 4  Ceníky.xml

54 Dynamics CRMSnímek 542OP484 Manažerská informatika 4 Ceníky Encián

55 Položka ceníku Dynamics CRMSnímek 552OP484 Manažerská informatika 4  Položky_ceníku.xml

56 Obdobné položky a ceníky Další položky ceníku Finanční analýza Investice Kauzální analýza Podnikatel SAFI Další ceníky S1 základní – množstevní sleva  navíc Kauzální analýza multilicence 10 S2 upgrade – upgrade sleva Dynamics CRMSnímek 562OP484 Manažerská informatika 4

57 Další ceníky Kauzální analýza Produkt: Kauzální analýza Měna: Koruna Česká Seznam slev: množstevní Jednotka: ks (jednotlivá licence) Dynamics CRMSnímek 572OP484 Manažerská informatika 4

58 Objednávka Prodej, Zákazníci, Obchodní vztahy Nová  Název obchodního vztahu: Richard Prodej, Doprovodné materiály, Objednávky Nová  Název: Objednávka firmy Richard  Měna: česká koruna  Ceník: S1 základní – množstevní sleva  Potenciální zákazník: Richard  (Uložit)  Produkty, +, Existující produkt  Produkt: Kauzální analýza  Jednotka: ks (jednotlivá licence)  Množství: 2  Přepočítat (Celková cena se přepočte po uložení.) Dynamics CRMSnímek 582OP484 Manažerská informatika 4

59 Produkt objednávky Dynamics CRMSnímek 592OP484 Manažerská informatika 4

60 Ceníky s různými typy slev Dynamics CRMSnímek 602OP484 Manažerská informatika 4

61 3 Prodej 3.1 ZákazníciZákazníci 3.2 Prodejní cyklusProdejní cyklus 3.3 CíleCíle Dynamics CRMSnímek 612OP484 Manažerská informatika 4

62 3.1 Zákazníci Formuláře procesní klasické Prodej, Prodej, Zájemci Nová Záhlaví  Zdroj informací: Externí doporučení  Hodnocení: Značný zájem Kontakt  Předmět zájmu: Programy  Jméno: Richard  Příjmení: Smutný  Funkce: nákupčí  E_mail: Společnost  Společnost: Richard  Ulice: třída kapitána Jaroše 27  Město: Brno  PSČ: Uložit Dynamics CRMSnímek 622OP484 Manažerská informatika 4

63 Import zájemců odstranit ručně vložené záznamy Zájemci Objednávky, Objednávka firmy Richard Obchodní vztah, Richard Prodej, Prodej, Zájemci, Importovat data Vybrat soubor, Zájemci.csv (kódování Unicode) Nastavení oddělovače, Oddělovač: Čárka Výchozí (automatické mapování), Další Typy záznamů: Zájemce Mapovat pole: není nutné upřesnit Zkontrolovat souhrn mapování, Další Název mapování dat: Zájemci Data odeslaná k importu: odkaz Importy, Odeslat Aktualizovat seznam Dynamics CRMSnímek 632OP484 Manažerská informatika 4  Zájemci.csv

64 Mapování dat: sloupce – atributy Dynamics CRMSnímek 642OP484 Manažerská informatika 4

65 Sledování importu Nastavení, Systém, Správa dat, Importy fáze  Odesláno  Analýza  Transformace  Probíhá import  Dokončeno výsledek  Úspěchy  Chyby Nastavení, Systém, Správa dat, Importy / Mapování dat Dynamics CRMSnímek 652OP484 Manažerská informatika 4

66 Zobrazení Prodej, Prodej, Zájemci zobrazeny atributy Název, Předmět zájmu, Důvod stavu, Vytvořeno Moji otevření zájemci, Vytvořit osobní zobrazení Použít uložená zobrazení: Moji otevření zájemci (výběrová kritéria Vlastník, Stav) Rozšířené hledání, Zobrazení, Uložit jako, Encián Popis: Zobrazení dle odvětví a města Dynamics CRMSnímek 662OP484 Manažerská informatika 4

67 Úprava sloupců v zobrazení Rozšířené hledání, Zobrazení, Upravit sloupce Běžné úkoly, Přidat sloupce: výběr polí Hodnocení, Město, Název společnosti, Odvětví, Zdroj informací změna pořadí dle obrázku Odebrat sloupce: Důvod stavu, Vytvořeno Dynamics CRMSnímek 672OP484 Manažerská informatika 4

68 Změna šířky sloupců Změnit vlastnosti Název (100 px, dříve 150) Název společnosti (125 px, dříve 100) Hodnocení (100 px) Město (100 px) Zdroj informací (150 px, dříve 100) Odvětví (200 px, dříve 100) Nastavit řazení: řazení dle Odvětví a Města Uložit (modifikace: Zájemci, Data, Rozšířená hledání; Zobrazení, Uložená zobrazení, označit a odstranit) Dynamics CRMSnímek 682OP484 Manažerská informatika 4

69 Systémové zobrazení Další příkazy, Nové systémové zobrazení vytvoříme zobrazení Encián všem součástí tzv. řešení Další příkazy, Systémová zobrazení entita Zájemci Dynamics CRMSnímek 692OP484 Manažerská informatika 4

70 Osobní graf rozbalení podokna grafů + Název grafu: Zájemci podle odvětví Položky legendy (řada): Název Typ grafu (tlačítko typu grafu): Výsečový Popisky vodorovně (osy kategorií): Odvětví Popis: Graf zájemců podle odvětví Uložit Ukončit návrháře Dynamics CRMSnímek 702OP484 Manažerská informatika 4

71 Grafy zájemců kliknutí do výseče grafu potlačení filtru sbalení grafu Další grafy Zájemci podle hodnocení Zájemci podle zdroje Míra generování zájemců Zájemci podle odvětví Dynamics CRMSnímek 712OP484 Manažerská informatika 4

72 Systémový graf Další příkazy, Přizpůsobit entitu Entity, Zájemce, Grafy, Nový Zobrazení Encián všem Zájemci podle odvětví všem Uložit a zavřít Publikovat všechna nastavení aktualizace stránky Dynamics CRMSnímek 722OP484 Manažerská informatika 4

73 Převod zájemce na jiné objekty zaškrtnutí zájemce Hojdar Eduard zaškrtnutí zájemce Zařadit vytvoří se  kontakt Hojdar Eduard  obchodní vztah Eduard s primárním kontaktem Hojdar  příležitost Programy s obchodním vztahem Eduard kontakt neaktivní Všichni zájemci Znovu aktivovat zájemce Další importy Kontakty (69) Obchodní vztahy (69)  Adam, Eduard ponechat Příležitosti (69) Konkurence (151) Dynamics CRMSnímek 732OP484 Manažerská informatika 4  Kontakty.csv  Obbchodni_vztahy.csv  Prilezitosti.csv  Konkurence.csv

74 3.2 Prodejní cyklus Prodej, Prodej, Příležitosti Bonita (se zákazníkem Adolf) Položky produktové řady, přidávací tlačítko +, Existující produkt Název produktu: Bonita Jednotka: ks Množství: 1 Uložit a zavřít Dynamics CRMSnímek 742OP484 Manažerská informatika 4

75 Vytvoření nabídky Nabídky (Quotes), přidávací tlačítko + vytvořila se nová nabídka Aktivovat nabídku zavřít okno Nabídka Přepočítat příležitost Prodej, Doprovodné materiály, Nabídky Tisk nabídky Bonita zákazníkovi Eduard Tisk nabídky pro zákazníka, Prázdný dokument  kliknutí do tlačítka Datová pole  Celková částka, Ceník, Kód nabídky, Měna, Název, Potenciální zákazník, Příležitost  Stáhnout, Povolit obsah  Doplňky, Příkazy panelu, CRM  Korespondence, Zapsat a vložit pole, Vložit slučovací pole  Náhled výsledků, Náhled výsledků Další příkazy, Spustit sestavu, Nabídka možnost parametrizace polí sestavy (nahoře) Dynamics CRMSnímek 752OP484 Manažerská informatika 4

76 Prohlížeč sestav Dynamics CRMSnímek 762OP484 Manažerská informatika 4

77 Objednávka z nabídky vytvořit objednávku Vytvořit objednávku doplnění Popisu objednávku lze vytisknout jako sestavu původní přiležitost je ve stavu Získáno Rekapitulace Prodej, Doprovodné materiály, Objednávky Zobrazení, Podokno grafu Dynamics CRMSnímek 772OP484 Manažerská informatika 4

78 Souvislosti mezi entitami Dynamics CRMSnímek 782OP484 Manažerská informatika 4

79 Převod objednávky na fakturu Prodej, Doprovodné materiály, Objednávky otevřeme objednávku Vytvořit fakturu tlačítko Uložit a zavřít Dynamics CRMSnímek 792OP484 Manažerská informatika 4

80 3.3 Cíle Pomocí cílů můžeme sledovat plnění vybraných ukazatelů – metrik. Plnění metriky v cíli může být filtrováno souhrnným dotazem. Více podřízených cílů může být sdruženo do nadřazeného cíle. Dynamics CRMSnímek 802OP484 Manažerská informatika 4

81 Druhy metrik dle množství metrika  součet odhadovaných výnosů příležitostí  Příležitosti – odhadovaný výnos souhrnné dotazy  Bonita: příležitosti s předmětem zájmu Bonita  Ostatní: příležitosti s ostatními předměty čtyři cíle  Příležitosti: rekapitulace všech příležitostí bez aplikace filtru  Příležitosti – Bonita: příležitosti vyhovující filtru Bonita (podřízený cíl)  Příležitosti – ostatní: příležitosti vyhovující filtru Ostatní (podřízený cíl)  Příležitosti – celkem: součet z podřízených cílů (nadřízený cíl) dle počtu počet zájemců žádné filtry jediný cíl Zájemci Souhrnná pole Skutečnost: odhadované výnosy již zařazených příležitostí (nabídky) Průběh: odhadované výnosy otevřených dosud nezařazených příležitostí Dynamics CRMSnímek 812OP484 Manažerská informatika 4

82 Metriky Prodej, Cíle, Metriky cílů Nová parametry metriky Název: Příležitosti – odhadované výnosy Typ metriky: Množství Datový typ množství: Peněžní částka Uložit Souhrnná pole Nástroje seznamu / Souhrnná pole, Záznamy, Přidat nový záznam typu Souhrnná pole Dynamics CRMSnímek 822OP484 Manažerská informatika 4

83 Souhrnná pole Skutečnost Krok 1: Souhrnné pole: Skutečnost (peněžní částka) Krok 2: Typ zdrojového záznamu: Příležitost  pod ním Stav typu zdrojového záznamu: Získáno  Zdrojové pole: Odhad. výnosy  pod ním Stav typu zdrojového záznamu: Získáno Krok 3: Určení pole kalendářního data  Typ záznamu: Příležitost  Pole kalendářního data: Vytvořeno Průběh Krok 1: Souhrnné pole: Průběh (peněžní částka) Krok 2: Typ zdrojového záznamu: Příležitost  pod ním Stav typu zdrojového záznamu: Otevřeno  Zdrojové pole: Odhad. výnosy  pod ním Stav typu zdrojového záznamu: Probíhající Krok 3: Určení pole kalendářního data  Typ záznamu: Příležitost  Pole kalendářního data: Vytvořeno Dynamics CRMSnímek 832OP484 Manažerská informatika 4

84 Souhrnné dotazy Prodej, Cíle, Souhrnné dotazy Nová První souhrnný dotaz Název: Bonita Typ entity: Příležitost Dotaz: Předmět zájmu je rovno Bonita. Uložit a zavřít Druhý souhrnný dotaz Název: Ostatní Typ entity: Příležitost Dotaz: Předmět zájmu není rovno Bonita. Dynamics CRMSnímek 842OP484 Manažerská informatika 4

85 Cíle 1 – 2 Prodej, Cíle, Cíle Nová První cíl Název: Příležitosti Metrika cíl: Příležitosti – odhadované výnosy Vlastník cíle: vybereme sebe Typ cílového období: Fiskální období Vybereme aktuální Fiskální období a Fiskální rok Plán: Kč Druhý cíl Název: Příležitosti – celkem Metrika cíl: Příležitosti – odhadované výnosy Vlastník cíle: vybereme sebe Typ cílového období: Fiskální období Vybereme aktuální Fiskální období a Fiskální rok Plán: Kč Kritéria cíle  Shrnout pouze z podřízených cílů: Ano Dynamics CRMSnímek 852OP484 Manažerská informatika 4

86 Cíle 3 – 4 Třetí cíl (první podřízený) Název: Příležitosti – Bonita Nadřazený cíl: Příležitosti – celkem Metrika cíle: Příležitosti – odhadované výnosy Vlastník cíle: vybereme sebe Plán: Kč Kritéria cíle  Souhrnný dotaz – skutečnost (peněžní částka): Bonita  Souhrnný dotaz – průběh (peněžní částka): Bonita Čtvrtý cíl (druhý podřízený) Název: Příležitosti – ostatní Nadřazený cíl: Příležitosti – celkem Metrika cíle: Příležitosti – odhadované výnosy Vlastník cíle: vybereme sebe Plán: Kč Kritéria cíle  Souhrnný dotaz – skutečnost (peněžní částka): Ostatní  Souhrnný dotaz – průběh (peněžní částka): Ostatní Dynamics CRMSnímek 862OP484 Manažerská informatika 4

87 Metrika dle počtu Název: Zájemci – počet Typ metriky: Počet Souhrnné pole Skutečnost (celé číslo) Typ zdrojového záznamu: Zájemce pod ním: Zařazeno napravo: Zařazeno Kalendářní datum  Typ záznamu: Zájemce  Pole kalendářního data: Vytvořeno Souhrnné pole Průběh (celé číslo) Typ zdrojového záznamu: Zájemce pod ním: Otevřeno napravo: Nový Kalendářní datum  Typ záznamu: Zájemce  Pole kalendářního data: Vytvořeno Souhrnné dotazy žádné Dynamics CRMSnímek 872OP484 Manažerská informatika 4

88 Cíl pro počty Název: Zájemci Metrika cíle: Zájemci – počet Vlastní cíle: vybereme sebe Typ cílového období: Fiskální období Vybereme aktuální Fiskální období a Fiskální rok Plán: 10 Dynamics CRMSnímek 882OP484 Manažerská informatika 4

89 Přepočet cílů ručně jednotlivé cíle zaškrtnutí cíle, Přepočítat aktualizace stránky cílů pravidelným přepočtením Nastavení, Systém, Správa, Nastavení systému v kartě Cíle  počet dnů po koncovém datu cíle, kdy bude ukončeno shrnutí  frekvence opakování shrnutí Dynamics CRMSnímek 892OP484 Manažerská informatika 4

90 Graf Průběh cíle (peněžní stav) Dynamics CRMSnímek 902OP484 Manažerská informatika 4

91 4 Marketing 4.1 Marketingový seznamMarketingový seznam 4.2 Rychlá kampaňRychlá kampaň 4.3 KampaňKampaň Dynamics CRMSnímek 912OP484 Manažerská informatika 4

92 4.1 Marketingový seznam Marketingový seznam Marketing, Marketing, Marketingové seznamy, Nová Název: Praha Cíleno na: Obchodní vztah Uložit Členové + Přidat pomocí rozšířeného hledání Vybrat  Adresa 1: PSČ začíná na 1  Najít  Vybrat všechny  Přidat do marketingového seznamu Marketingový seznam obsahuje pražské obchodní vztahy Všeobecné, Členové marketingového seznamu Druhy marketingových kampaní rychlá kampaň: možný přímý výběr zákazníků kampaň: možno doplnit finanční údaje, plánované úkoly, cílové produkty, prodejní dokumentaci, možno sledovat odpovědi na kampaň Dynamics CRMSnímek 922OP484 Manažerská informatika 4

93 4.2 Rychlá kampaň Marketing, Marketing, Zájemci vybrat např. prvního zájemce Další příkazy, Rychlá kampaň, Pro všechny záznamy na všech stránkách Průvodce vytvořením rychlé kampaně 2. okno: název kampaně: Testování ECDL 3. okno: Telefonní hovor 4. okno:  Předmět: Nové termíny testování ECDL  Text: Dovolujeme si upozornit, že naše středisko ECDL vypsalo nové termíny testování. Bližší informace najdete na našich webových stránkách. 5. okno: Vytvořit Marketing, Marketing, Rychlé kampaně otevřít Testování ECDL Vybraní členové Aktivity kliknutí na jednotlivou aktivitu v pravém rohu aktivity tlačítko Dokončit Otevřít tuto aktivitu možná změna popisu a doby trvání Dynamics CRMSnímek 932OP484 Manažerská informatika 4

94 4.3 Kampaň Marketing, Marketing, Kampaně, Nová Název: Nabídka nových verzí software Uložit Marketingové seznamy, + Praha, Přidat  Ke kampani a všem nedistribuovaným aktivitám kampaně Aktivity kampaně, + Předmět: Schůzka k novým verzím programů Kanál: Schůzka Uložit a zavřít vytvoří se plánovaná aktivita Schůzka k novým verzím programů upřesnění kampaně Souhrn  navrhované a skutečné zahájení a ukončení  text nabídky  konkrétní realizované aktivity Podrobnosti  finanční údaje  odpovědi zákazníků Dynamics CRMSnímek 942OP484 Manažerská informatika 4

95 5 Služby 5.1 Služba realizovaná případySlužba realizovaná případy 5.2 Služba realizovaná využitím zdrojůSlužba realizovaná využitím zdrojů Dynamics CRMSnímek 952OP484 Manažerská informatika 4

96 5.1 Služba realizovaná případy První služba realizovaná případy Konzultace aplikací Microsoftu Dynamics CRMSnímek 962OP484 Manažerská informatika 4

97 Šablona smlouvy Nastavení, Firma, Šablony, Šablony smluv, Nový Dynamics CRMSnímek 972OP484 Manažerská informatika 4

98 Smlouva Služby, Doprovodné materiály, Smlouvy, Nová šablona KON – Konzultace software Záhlaví  Název smlouvy: Konzultace aplikací Microsoftu  Zákazník: Adam  Datum zahájení smlouvy: (dříve než aktuální datum)  Datum ukončení smlouvy: (později než aktuální datum) Fakturační údaje  Plátce: Adam  Datum zahájení a ukončení fakturace: automaticky Ocenění  Měna: česká koruna Historie  Šablona smlouvy: Konzultace software Uložit Dynamics CRMSnímek 982OP484 Manažerská informatika 4

99 Řádky smlouvy v horní liště Konzultace aplikací Microsoftu Všeobecné, Řádky smlouvy, Nová Přidat nový záznam typu Řádek smlouvy Název: Project ponecháme Počáteční datum a Koncové datum Ocenění  Celková cena: Kč Podrobnosti plnění  Celkem případů/minut: 240 (minut, tj. 4 hodiny) Uložit a zavřít v horní liště Konzultace aplikací Microsoftu Fakturovat smlouvu stav Koncept  Aktivní Nastavení, Firma, Správa podniku, Předměty Nová Běžné úkoly, Přidat předmět, Konzultace Dynamics CRMSnímek 992OP484 Manažerská informatika 4

100 Případy Služby, Doprovodné materiály, Smlouvy otevřít Konzultace aplikací Microsoftu v horní liště Konzultace aplikací Microsoftu Všeobecné, Řádky smlouvy, Project v horní liště rozbalit nabídku tlačítka Project Služby, Případy Přidat nový záznam typu Případ Název: Úvodní konzultace Předmět: Konzultace Typ případu: Problém Zdroj: Telefon Uložit otevřít případ Úvodní konzultace Obecné, Příspěvky, Přidat úkol Předmět: Konzultace Project – Kalendáře, OK Vpravo nahoře u názvu úkolu tlačítko Otevřít tuto aktivitu  Doba trvání: 1 hodina Uzavřít záznam typu úkol Stav Dokončeno, Zavřít v horní liště nabídka tlačítka Případy Nedávno zobrazené, Úvodní konzultace dole kliknout do odkazu Informace o článcích a smlouvě (Smlouva: Konzultace aplikací Microsoftu) (Řádek smlouvy: Project) horní nabídka Vyřešit případ Řešení: Konzultace provedena Fakturovatelný čas: 1 hodina Vyřešit Kontrola plnění smlouvy v horní liště Služby, Doprovodné materiály, Smlouvy, Konzultace aplikací Microsoft Všeobecné, Řádky smluv  Project: Zbývající plnění kleslo z 240 na 180 minut Dynamics CRMSnímek 1002OP484 Manažerská informatika 4

101 5.2 Služba realizovaná využitím zdrojů Druhá služba realizovaná využitím zdrojů Školení Access pro ECDL v rozsahu 5 hodin realizace 1 zdroj ze skupiny zdrojů Certifikovaní školitelé (Šumava Beneš, Š Janda, Praha Klímová, P Kolínská, P Pospíšilová) 1 zdroj ze skupiny Školící počítačové místnosti (P 18, P 28, Š S8) oba vybrané zdroje musí být ze stejného pracoviště Služby, Doprovodné materiály, Služby, Nová Služby, Záznamy, Nová Název: Školení Access pro ECDL Popis: Cílem školení je připravit účastníky na test ECDL z modulu Použití databází Výchozí doba trvání: 5 hodin Zahajovat aktivity každých: 1 hodina Začíná v: 8:00 požadované zdroje specifikovány v sekci Požadované zdroje Dynamics CRMSnímek 1012OP484 Manažerská informatika 4

102 Požadované zdroje přidání pravidel klikneme na Zvolit Přidat pravidlo výběru  Množství 1, OK Přidat pravidlo výběru  Množství 1, OK specifikace množství Množství  2 (Stejné pracoviště) upřesnění pravidel první pravidlo Skupiny zdrojů  certifikovaní školitelé druhé pravidlo Skupiny zdrojů  školící počítačové místnosti Uložit a zavřít Dynamics CRMSnímek 1022OP484 Manažerská informatika 4

103 Kalendář služeb Služby, Služby, Kalendář služeb, Školící počítačová místnost 18 Všeobecné, Pracovní doba Nastavit, Nový týdenní plán, zrušíme ne a so Pracovní doba: Je stejná každý pracovní den Nastavit pracovní dobu Zahájení: 8:00, Ukončení: 20:00 Přidat přestávku, 14:00 – 15:00 Zobrazit kapacitu: 1 (školení) (Omezení služeb) OK Začíná od , Časové pásmo +01:00 Praha Uložit a zavřít, Uložit a zavřít Dynamics CRMSnímek 1032OP484 Manažerská informatika 4

104 Týdenní plán Dynamics CRMSnímek 1042OP484 Manažerská informatika 4

105 Pracovní doba dalších zdrojů Školící počítačová místnost 28 po – pá: 7:00 – 13:00, 14:00 – 19:00 Pospíšilová Alena (kliknout v horní nabídce, Prac. doba) po – pá 13:00 – 20:00 (GMT +01:00) Kolínská Eva po, st – pá 8:00 – 13:00, út 13:00 – 18:00 (GMT +01:00) Klímová Jana žádná (zdroj nepracuje) Aktivita služby Služby, Služby, Kalendář služeb horní nabídka, Plán okna Akvita služby a Naplánovat aktivitu typu Aktivita služby Dynamics CRMSnímek 1052OP484 Manažerská informatika 4

106 Naplánování aktivity Zákazníci: Adam Služba: Školení Access pro ECDL Zdroje: neupřesníme Pracoviště: Školení Praha Počáteční datum: Rozsah dat Příští týden Čas zahájení: Kdykoliv Najít dostupné časy výběr Kolínské ve středu dopoledne Plán Dynamics CRMSnímek 1062OP484 Manažerská informatika 4

107 Kalendář služeb Předmět: Školení Access pro ECDL – Adam zobrazení v kalendáři služeb stavy odlišeny barvami Dynamics CRMSnímek 1072OP484 Manažerská informatika 4

108 Práce s kalendářem Nastavení vybraného dne měřítka (Měsíc, Týden, Den) lupa Filtr pole Typ pole Zobrazení příčka mezi zdroji a kalendářem spodní podokno aktivity Změnit stav Nevyřízeno (světle modrá barva) Rezervováno (černá, výchozí stav) Probíhající (tmavě modrá) Přijato (fialová) Nezávazné (šedá) Dokončeno (zelená, stav již nelze změnit) Zrušeno (červená) Bez zobrazení (hnědá) Dynamics CRMSnímek 1082OP484 Manažerská informatika 4

109 6 Aktivity Telefonní hovorTelefonní hovor 6.3 SchůzkaSchůzka 6.4 ÚkolÚkol 6.5 Další aktivityDalší aktivity 6.6 FrontaFronta 6.7 Klient CRM v OutlookuKlient CRM v Outlooku Dynamics CRMSnímek 1092OP484 Manažerská informatika 4

110 6.1 Nastavení, Systém, Konfigurace u, Poštovní schránky řádek své schránky Způsob synchronizace, Schůzky, kontakt a úkoly: Synchronizace na straně serveru Poštovní schránka, Akce, Testovat a povolit schránku, OK Nastavení, Firma, Šablony, Šablony ů Nový Typ šablony: Faktura Šablona u Nadpis: Upozornění na zaslání faktury Popis: Šablona je východiskem upozornění na zaslání faktury. Předmět: Upozornění na zaslání faktury... tlačítko Vložit či aktualizovat tlačítko Přidat Dynamics CRMSnímek 1102OP484 Manažerská informatika 4

111 Hodnoty datového pole Přidat: Typ záznamu Faktura Pole: Číslo faktury OK Dynamics CRMSnímek 1112OP484 Manažerská informatika 4

112 Obecný text vlastní zprávy Dynamics CRMSnímek 1122OP484 Manažerská informatika 4

113 Přejmenování uživatele portál Office 365 Správce, Office 365 Uživatelé, Aktivní uživatelé mé jméno, Upravit Jméno: Aleš Příjmení: Fiala Zobrazované jméno: Aleš Fiala Uživatelské jméno: ponechat Uložit Dynamics CRMSnímek 1132OP484 Manažerská informatika 4

114 Úprava obchodního vztahu Adam Prodej, Zákazníci, Obchodní vztahy Adam Kontakty, + mé příjmení, jméno školní adresa Primární kontakt (nahoře) mé příjmení, jméno Dynamics CRMSnímek 1142OP484 Manažerská informatika 4

115 Využití šablony u Prodej, Doprovodné materiály, Faktury, Bonita (pro zákazníka Adam) Podrobnosti, Přidá další aktivity, Komu: Adam Vložit šablonu Týká se objektu: Bonita Vybrat šablonu, Šablony faktur, Upozornění na zaslání faktury Dynamics CRMSnímek 1152OP484 Manažerská informatika 4

116 sestaví předmět a text můžeme upřesnit, komu zašleme kopii můžeme připojit soubory další pole (Týká se: Bonita) Doba trvání: 5 minut Odeslat Prodej, Úkoly, Aktivity Všechny aktivity, Všechny aktivity Dynamics CRMSnímek 1162OP484 Manažerská informatika 4

117 6.2 Telefonní hovor Služby, Úkoly, Aktivity, Telefonní hovor Termín splnění: do týdne Předmět: Upřesnění času schůzky Příchozí hovor: Fiala Aleš Odchozí hovor – komu: mé jméno Popis: Na schůzce bude předána faktura. Týká se: Bonita 15 minut Uložit Prodej, Doprovodné materiály, Faktury Faktura Bonita Podrobnosti promítá se jako úkol v Office 365 Dynamics CRMSnímek 1172OP484 Manažerská informatika 4

118 Realizace telefonního hovoru Služby, Úkoly, Aktivity Upřesnění času schůzky panel nástrojů Uzavřít záznam typu Telefonní hovor Uskutečněno, Zavřít Služby, Úkoly, Aktivity Moje uzavřené aktivity Dynamics CRMSnímek 1182OP484 Manažerská informatika 4

119 6.3 Schůzka faktura Bonita Podrobnosti, Přidá další aktivity, Schůzka Předmět: Předání faktury Místo: Encián Čas zahájení: , 9:00 Doba trvání: 30 minut Popis: Zákazník si telefonicky dojednal vyzvednutí faktury Uložit Uzavřít záznam typu Schůzka Stav: Dokončeno, OK Zavřít Služby, Služby, Kalendář služeb, náš kalendář též kalendář Office 365 se zpožděním Dynamics CRMSnímek 1192OP484 Manažerská informatika 4

120 6.4 Úkol Služby, Úkoly, Aktivity Úkol Předmět: Vytisknout fakturu Bonita Týká se: faktura, Bonita Doba trvání: 1 minuta Uložit aktivita Úkol zobrazena v seznamu aktivit faktury Bonita pro firmu Adolf též Office 365 se zpožděním Dynamics CRMSnímek 1202OP484 Manažerská informatika 4

121 6.5 Další aktivity Fax: obdoba Telefonního hovoru Dopis: obdoba Telefonního hovoru Aktivita služby: nejprve je nutné nadefinovat službu Odpověď na kampaň: nejprve je nutné připravit kampaň Dynamics CRMSnímek 1212OP484 Manažerská informatika 4

122 6.6 Fronta aktivity možné řadit do fronty Nastavení, Firma, Správa podniku, Fronty Nová Název fronty: Tisky Uložit a zavřít Zařazení do fronty Služby, Úkoly, Aktivity, Vytisknout faktury Bonita Další příkazy, Přidat do fronty Tisky OK Kontrola přiřazení Nastavení, Firma, Správa podniku, Fronty, zobrazení Všechny položky Fronta: Tisky Dynamics CRMSnímek 1222OP484 Manažerská informatika 4

123 6.7 Klient CRM v Outlooku tlačítko Získat klienta CRM pro aplikaci Outlook, popř. instalace klienta Microsoft Dynamics CRM 2013 pro aplikaci Microsoft Outlook z webu Microsoftu CZ/download/details.aspx?id= CZ/download/details.aspx?id=45015 https://vsenovakjan1.crm4.dynamics.com účet CRM Online uživatelské jméno a heslo pro Office 365 V Outlooku karta CRM Dynamics CRMSnímek 1232OP484 Manažerská informatika 4

124 CRM v Outlooku v navigačním podokně složka Encián v ostatních složkách nově karta CRM Dynamics CRMSnímek 1242OP484 Manažerská informatika 4

125 7 Pokročilé nastavení 7.1 Řídící panelyŘídící panely 7.2 SprávaSpráva 7.3 Správa datSpráva dat 7.4 Správa dokumentůSpráva dokumentů 7.5 AuditováníAuditování 7.6 Vlastní nastaveníVlastní nastavení 7.7 ProcesyProcesy Dynamics CRMSnímek 1252OP484 Manažerská informatika 4

126 7.1 Řídící panely tlačítko Microsoft Dynamics CRM Řídící panel sociálních sítí pro prodejní aktivity Výběr řídícího panelu obdobně jako zobrazení Nový Dvousloupcové, Normální řídící panel Vytvořit název: Vlastní panel se Zájemci a Cíli Dynamics CRMSnímek 1262OP484 Manažerská informatika 4

127 Součásti řídícího panelu vlevo nahoře: seznam Typ záznamu: Zájemci Zobrazení: Encián vlevo dole: seznam Typ zobrazení: Cíle Zobrazení: Všechny cíle vpravo nahoře: graf Typ záznamu: Zájemce Zobrazení: Encián Graf: Zájemci podle odvětví vpravo dole: graf Typ záznamu: Cíl Zobrazení: Všechny cíle Graf: Průběh cíle (peněžní částka) Dynamics CRMSnímek 1272OP484 Manažerská informatika 4

128 Vlastní panel se Zájemci a Cíli Dynamics CRMSnímek 1282OP484 Manažerská informatika 4

129 7.2 Správa – Oznámení Nastavení, Systém, Správa, Oznámení, Nový Název: Nová verze Dynamics CRM Text: Nová verze Dynamics CRM 2015 je dostupná od prosince 2014 Adresa URL: CZ/dynamics/crm-customer-center/what-s- new.aspxhttp://www.microsoft.com/cs- CZ/dynamics/crm-customer-center/what-s- new.aspx Datum vypršení: Uložit a zavřít Dynamics CRMSnímek 1292OP484 Manažerská informatika 4

130 Další možnosti Správy Nastavení systému (Správa, Nastavení systému) formát různých hodnot (čísla, kalendářní data, měny) sledování ů, marketingu, nastavení možností klienta Microsoft Dynamics CRM pro aplikaci Outlook správa kategorií sestav opakování shrnutí naplňování cílů Správa předplatného (Správa, Správa předplatného) počet dostupných licencí a datum konce jejich platnosti Využívané prostředky (Správa, Využívané prostředky) procentuální využití  úložiště  vlastní entity  pracovní postupy a dialogy Dynamics CRMSnímek 1302OP484 Manažerská informatika 4

131 7.3 Správa dat Vyhledávání duplicit Pravidla vyhledávání duplicit v kontaktech Nastavení, Systém, Správa dat, Pravidla vyhledávání duplicit, Nový Název: Kontakty se stejným jménem a příjmením Základní typ záznamu: Kontakt Odpovídající typ záznamu: Kontakt 1. řádek  Atribut: Příjmení  Kritéria: Přesná shoda 2. řádek  Atribut: Křestní jméno  Kritéria: Přesná shoda Uložit, Publikovat Dynamics CRMSnímek 1312OP484 Manažerská informatika 4

132 Realizace hledání duplicit Prodej, Zákazníci, Kontakty, Nová Křestní jméno: Adam Příjmení: Herman Způsob dopravy: Poštou Uložit a zavřít Vyhledané duplicity – Potenciální duplicitní záznamy Nastavení, Systém, Správa dat, Úlohy vyhledávání duplicit, Nový 1. okno: Další 2. okno: parametry  Hledat: Kontakty  bez filtru 3. okno: způsob vyhledávání 4. okno: Odeslat dvojitě kliknout na záznam zobrazit duplicity sloučíme záznamy duplicitní záznam deaktivován Dynamics CRMSnímek 1322OP484 Manažerská informatika 4

133 Zobrazení duplicit Dynamics CRMSnímek 1332OP484 Manažerská informatika 4

134 Slučování záznamů Dynamics CRMSnímek 1342OP484 Manažerská informatika 4

135 Importy dvojitým kliknutím lze zobrazit podrobnosti (Chyby) Nastavení, Systém, Správa dat, Mapování dat Dynamics CRMSnímek 1352OP484 Manažerská informatika 4

136 7.4 Správa dokumentů CRM a SharePoint Serverová integrace Nastavení, Systém, Správa dokumentů Povolit serverovou integraci SharePointu 1. okno: Další 2. okno: Online, Další 3. okno: https://vsenovakjan1.share point.com https://vsenovakjan1.share point.com 4. okno: ověření, Povolit 5. okno: Otevřít průvodce nastavení správy dokumentů, Dokončit Dynamics CRMSnímek 1362OP484 Manažerská informatika 4

137 Nastavení správy dokumentů Správa dokumentů, Nastavení správy dokumentů možnost doplnit další entity, prvotně Článek Nabídka Obchodní vztah Prodejní dokumentace Příležitost Zájemce upřesnění webu ve spodním poli URL, Další Dynamics CRMSnímek 1372OP484 Manažerská informatika 4

138 Výběr struktury složek zaškrtnout Na základě entity: vhodné strukturování vytvoří se aplikace typu knihovny dokumentů Článek, Nabídka,… zatím bez dokumentů Dynamics CRMSnímek 1382OP484 Manažerská informatika 4

139 Připojení více serverů Správce dokumentů Weby služby SharePoint Výchozí web: dvojitě kliknout Název: Kořenový týmový web Uložit a zavřít Dynamics CRMSnímek 1392OP484 Manažerská informatika 4

140 Dokumentace ke Kauzální analýze Nastavení, Firma, Katalog produktů, Řady a produkty Kauzální analýza (nahoře) Všeobecné, Dokumenty, Potvrdit Odeslat Vybrat soubor, Kauzální analýza dvojitě kliknout na název dokumentu Otevřít službu SharePoint Umístění všech dokumentů Systém, Správa dokumentů, Umístění dokumentů služby SharePoint Dynamics CRMSnímek 1402OP484 Manažerská informatika 4

141 Znalostní báze Kroky využití znalostní báze příprava šablony struktury článků příprava znalostní báze s využitím šablony Šablona článků Nastavení, Firma, Šablony, Šablony článků, Nový  Nadpis: Co nebylo v učebních textech  Popis: Praktické rady, které nelze najít v učebních textech  Jazyk: čeština Běžné úkoly, Přidat sekci  Nadpis: Aplikace  Pokyny: Zde napište název programu.  Nadpis: Komentář  Pokyny: Zde napište radu či informaci. Dynamics CRMSnímek 1412OP484 Manažerská informatika 4

142 Článek Služby, Doprovodné materiály, Články Nová, Co nebylo v učebnicích Nadpis: Přidání účastníka do konverzace ve Skypu pro firmy Předmět: Konzultace Klíčová slova: Office 365, Skype pro firmy, konverzace Aplikace: Skype pro firmy Komentář: Účastníka můžeme do otevřené konverzace přidat tažením myší ze seznamu kontaktů. Uložit a zavřít Všechny články, horní panel, Odeslat Schválit Dynamics CRMSnímek 1422OP484 Manažerská informatika 4

143 Druhý článek Nadpis: Novinky Dynamics CRM Předmět: Konzultace Klíčová slova: Office 365, Dynamics CRM, novinky Aplikace: Dynamics CRM Komentář: Ve verzi 2015 byla změněna organizace horní lišty otevřít Všeobecné, Dokumenty, Potvrdit Dokumenty, Záznamy, Odeslat Vybrat soubor, Novinky Dynamics CRM 2015 Otevřít službu SharePoint Dynamics CRMSnímek 1432OP484 Manažerská informatika 4

144 Sestavy Seznam uživatelů s jejich rolemi Prodej, Nástroje, Sestavy Souhrn uživatele bez filtru Spustit sestavu sestavy je možné modifikovat přidávat nové Dynamics CRMSnímek 1442OP484 Manažerská informatika 4

145 7.5 Auditování Nastavení Nastavení, Systém, Auditování, Globální nastavení auditu Auditování, Nastavení auditu, Spustit auditování Nastavení auditu entit a polí, Kontakt, Datové služby, Auditování Uložit, Publikovat Nastavení pro další entity či pole Nastavení, Systém, Auditování, Nastavení auditu entit a polí např. Kontakt, , Auditování, Zakázat Protokol všechny transakce  Nastavení, Systém, Auditování, Souhrnné zobrazení auditu transakce jednotlivého záznamu (např. kontaktu Fiala, Milan)  Prodej, Kontakty,  Fiala Milan, Všeobecné, Historie auditu (horní nabídka) Správa protokolu auditu Nastavení, Systém, auditování, Správa protokolu auditu Odstranit protokoly Dynamics CRMSnímek 1452OP484 Manažerská informatika 4

146 7.6 Vlastní nastavení Přizpůsobení osobní či systémová zobrazení osobní či systémové grafy sestavy řídící panely úprava atributu (pole) entity (tabulky) vlastní entity Dynamics CRMSnímek 1462OP484 Manažerská informatika 4

147 Úprava názvu pole Nastavení, Vlastní nastavení, Vlastní nastavení, Přizpůsobit systém, Součásti, Entity Zájemce, Pole Kód OKEČ (sic)  NACE Uložit a zavřít tlačítko Publikovat všechna nastavení zavřít okno Řešení Prodej, Zájemci, Bendová Tereza, Podrobnosti, již NACE Dynamics CRMSnímek 1472OP484 Manažerská informatika 4

148 Vlastní entita Nastavení, Vlastní nastavení, Vlastní nastavení, Přizpůsobit systém, Součásti, Entity, Nové Zobrazovaný název: Cesta Plurální název: Cesty Název: new_cesta Popis: Služební cesty zaměstnanců. Oblasti zobrazující tuto entitu: Prodej Uložit Dynamics CRMSnímek 1482OP484 Manažerská informatika 4

149 Atributy vlastní entity Pole Název (new_name)  Jednoznačná identifikace cesty: 2016/1 Místo (new_misto, Cíl služební cesty): Kralupy nad Vltavou Zahájení (datum a čas, new_zahajeni, Datum zahájení služební cesty): Dokončení (new_dokonceni, Datum dokončení služební cesty): Formuláře (hlavní a mobilní) a Zobrazení Aktivní cesty: Místo, Zahájení, Dokončení Publikovat, Aktualizace stránky Dynamics CRMSnímek 1492OP484 Manažerská informatika 4

150 Přizpůsobení pracovní plochy Nastavení, Systém, Správa, Nastavení systému v kartě Obecné: automatické ukládání dat formulářů, formát zobrazování celého jména (křestního jména a příjmení), počet desetinných míst ceny, zobrazování měny symbolem či kódem, v kartě Formáty: formát čísel, měny, času a data, v kartě Aplikace Outlook: frekvence přijímání a odesílání ů, v kartě Prodej: nastavení, zda produkty se mají vytvářet v aktivním stavu, v kartě Synchronizace: synchronizace úkolů, které jsou přiřazené v Outlooku. Dynamics CRMSnímek 1502OP484 Manažerská informatika 4

151 7.7 Procesy úkol Reakce na zájem spouštěný automaticky při vytvoření či změně atributu Popis seznamu Příležitosti Nastavení, Centrum zpracování, Procesy, Nový Název procesu: Reakce na příležitost Kategorie: Pracovní postup Entita: Příležitost OK okno Proces Rozsah: Organizace Spustit při  Vytvoření záznamu  Zaznamenat změnu pole Vybrat, Potřeby zákazníka Přidat krok, Vytvořit záznam  Popis kroku: Vytvoření úkolu Reakce na příležitost  Vytvořit: Úkol  Nastavit vlastnosti Dynamics CRMSnímek 1512OP484 Manažerská informatika 4

152 Proces: Reakce na příležitost Dynamics CRMSnímek 1522OP484 Manažerská informatika 4

153 Pracovní postup – záznam Úkol Dynamics CRMSnímek 1532OP484 Manažerská informatika 4

154 Testování pracovního postupu Proces: Aktivovat Prodej, Prodej, Příležitosti, Bonita (firmy Alena) Potřeby zákazníka: Firma Alena projevila zájem o nákup programu Bonita Služby, Úkoly, Aktivity úkol Reakce na zájem o produkt Bonita zákazníka Alena Záznam o příležitosti byl naposledy změněn... Primární kontakt na zákazníka:..., telefon:... Termín:... Dynamics CRMSnímek 1542OP484 Manažerská informatika 4

155 8 Spolupráce uživatelů 8.1 SdíleníSdílení 8.2 Propojení uživatelů a dalších entitPropojení uživatelů a dalších entit 8.3 Informační kanály o aktivitáchInformační kanály o aktivitách 8.4 Dynamics CRM pro mobilní zařízeníDynamics CRM pro mobilní zařízení Dynamics CRMSnímek 1552OP484 Manažerská informatika 4

156 8.1 Sdílení Nastavení, Systém, Zabezpečení, Role zabezpečení práva uživatele dána přidělenou rolí zabezpečení role Marie Sladké (Zástupce oddělení služeb zákazníkům) z organizační jednotky ŘeditelstvíZástupce oddělení služeb zákazníkům Oznámení  nemůže vytvářet nové záznamy  může číst všechny záznamy  nemůže editovat žádné záznamy Příležitost  může vytvářet nové záznamy  může číst všechny záznamy  může editovat jen své záznamy Aktivita (např. Úkol)  nemůže vytvářet nové záznamy  může číst všechny záznamy  může editovat záznamy ze stejné organizační jednotky Dynamics CRMSnímek 1562OP484 Manažerská informatika 4

157 Role zabezpečení – Zástupce oddělení služeb zákazníkům Dynamics CRMSnímek 1572OP484 Manažerská informatika 4

158 Úpravy práv entita Příležitost, záznam Bonita firmy Alena Prodej, Prodej, Příležitosti, Bonita Další příkazy, Sdílet Běžné úkoly, Přidat uživatele či tým, Sladká Marie, Zapsat, Sdílet aktivita úkol Vytisknout fakturu Bonita Služby, Úkoly, Aktivity, Vytisknout fakturu Bonita Přiřadit Novák Petr Kontrola práv Nastavení, Systém, Správa, Oznámení Prodej, Prodej, Příležitosti Služby, Aktivity, Úkoly (Novák není ze stejné organizační jednotky) Dynamics CRMSnímek 1582OP484 Manažerská informatika 4

159 Externí uživatelé zdarma avšak přes portál (čerpání dat) externí uživatel může editovat i zakládat např. automatické vytvoření zájemce externí také služby, např. Whirpool prodloužení záruky (zpět certifikát v PDF) servisní požadavky nabídka nových praček na konci záruky Dynamics CRMSnímek 1592OP484 Manažerská informatika 4

160 8.2 Propojení uživatelů a dalších entit Nastavení, Systém, Zabezpečení, Uživatelé Škoda Lukáš rozbalit nabídku Škoda Lukáš Všeobecné, Propojení Propojit, S jiným Název: uživatel Škoda Petr Jako tato role: Přítel/přítelkyně Popis: bratr Uložit a zavřít promítnutí i do propojené entity Škoda Petr Dynamics CRMSnímek 1602OP484 Manažerská informatika 4

161 8.3 Informační kanály o aktivitách zobrazení kanálů na řídícím panelu Microsoft Dynamics CRM, Řídící panel sociálních sítí pro prodejní aktivity pravá zóna: Co je nového na samostatné stránce Hlavní nabídka, Prodej Úkoly, Novinky novinky nastavených objektů Najít a sledovat kolegy Nastavení, Systém, Zabezpečení, Uživatelé zaškrtneme záznam Sladká Marie Další příkazy, Sledovat/Přestat sledovat v okně Co je nového počet sledovaných uživatelů Najít a sledovat obchodní vztahy, které vlastníme, a jiné záznamy obdobné nastavení, např. příležitost Bonita zákazníka Alena dřívější novinky se zobrazují i po zpětné aktivaci sledování Komentovat příspěvky a jiné aktivity příznak To se mi líbí vlastní odpověď nesvázaný příspěvek připojení k vnitropodnikové sociální síti Yammer Dynamics CRMSnímek 1612OP484 Manažerská informatika 4

162 Co je nového Dynamics CRMSnímek 1622OP484 Manažerská informatika 4

163 Novinky na mobilním zařízení aplikace Activity Feeds Dynamics CRMSnímek 1632OP484 Manažerská informatika 4

164 8.4 Dynamics CRM pro mobilní zařízení https://encian.crm4.dynamics.com/m aplikace Dynamics CRM Dynamics CRMSnímek 1642OP484 Manažerská informatika 4

165 Další informace o Dynamics CRM CZ/dynamics/crm-customer-center/videos- ebooks.aspx CZ/dynamics/crm-customer-center/videos- ebooks.aspx CZ/dynamics/crm-customer- center/default.aspx CZ/dynamics/crm-customer- center/default.aspx Dynamics CRMSnímek 1652OP484 Manažerská informatika 4

166 9 Microsoft Dynamics NAV Microsoft Dynamics NAV (dříve Navision), pomůže např. AutoCont AutoCont pro střední organizace (5 – 500 zaměstnanců) pro oblasti  nákup (dodavatelé, nákup, ceny, slevy, požadavky, poptávky, objednávky, dodávka, faktury, nákupní vratky, nákupní dobropisy)  odbyt (zákazníci, prodej, ceny, slevy, objednávky, nabídky, faktury, prodejní vratky, prodejní dobropisy, přímé dodávky)  sklad (analýza zásoby, příjem zboží, zaskladnění, transfery mezi přihrádkami, dodávka ze skladu, vyskladnění, sledování zboží)  výroba (kusovníky, karta zboží, kalendář dílny, výrobní kapacity, TNG postupy, výrobní zakázky, subdodávka, řízení výroby, ruční plánování výroby, plánování požadavků na suroviny, výrobní prognóza, výpočet plánu MRP, výpočet plánu MPS)  finance (účtování, platby, vyrovnání položek, ocenění a adjustace zásob, účtování nákladů na zboží) učebnice Luszcazk, Andreas, Singer, Robert: Microsoft Dynamics NAV. ComputerPress ISBN Microsoft Dynamics NAV Dynamics CRMSnímek 1662OP484 Manažerská informatika 4

167 Úvod do programu integrované firemní řešení pro malé a střední podniky patří ERP systémy (Enterprise Resource Planning – plánování firemních zdrojů, efektivní řízení podniku) vyvíjen od roku 1986 r převzala firmu Navision Software A/S firma Microsoft Corporation pilířem portfolia produktů z oblasti obchodování různé možnosti přístupu klient na počítači online portál mobilní aplikace Dynamics CRMSnímek 1672OP484 Manažerská informatika 4

168 Technologie systému Dynamics CRMSnímek 1682OP484 Manažerská informatika 4

169 Integrace s dalšími aplikacemi Microsoft Office (Excel, Word, Outlook) SharePoint Server MapPoint: zobrazování map a plánování tras při zadání adresy zákazníka SQL Server: základ pro analýzu Dynamics CRMSnímek 1692OP484 Manažerská informatika 4


Stáhnout ppt "2OP484 Manažerská informatika 4Dynamics CRMSnímek 1 2OP484 Manažerská informatika 4 Dynamics CRM 2015 doc. Ing. Tomáš."

Podobné prezentace


Reklamy Google