Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Potraviny domů: 5 let v roli průkopníka

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Potraviny domů: 5 let v roli průkopníka"— Transkript prezentace:

1 Potraviny domů: 5 let v roli průkopníka
E-business Akademie 13. května 2015

2 Co jsou Potraviny domů? služba rozvozu potravin (nejen) do domácností
: Pět let v roli průkopníka Co jsou Potraviny domů? služba rozvozu potravin (nejen) do domácností spuštěna v roce 2010 po splnění nutných podmínek: dobré logistické zázemí dostatečná šíře a atraktivita sortimentu pro domácnosti vytvoření specifických podmínek pro obsloužení koncových zákazníků (systém přípravy objednávek, přepravní obaly apod.) fungující zákaznický servis

3 Zázemí služby provozovatelem jsou KBJ VELKOOBCHODY s.r.o.
: Pět let v roli průkopníka Zázemí služby provozovatelem jsou KBJ VELKOOBCHODY s.r.o. tradiční český velkoobchod s potravinami (založen r. 1991) obsluhuje Prahu a širší okolí postupné rozšiřování sortimentu až na současných více než položek do sortimentu se tak mohou zařadit i větší balení, o které je zájem u koncových zákazníků dlouholeté vazby s dodavateli znalost potravinářského trhu velkoobchodními zákazníky jsou především: hotely a restaurace školy, školky, veřejná správa maloobchodní prodejny

4 Vývoj služby: získávání důvěry zákazníků
: Pět let v roli průkopníka Vývoj služby: získávání důvěry zákazníků lidé zpočátku nevěděli, jestli Potraviny domů opravdu dodrží, co slibují, a zda bude kvalita nákupu a zboží stejná, jako když si zboží vyberou osobně v kamenném obchodě zákazníci stále vnímají nákup potravin osobněji než jiné zboží, promítá se tam i konzervatismus zákazníka => bylo nutné vybudovat důvěru – odpovídali jsme i na dotazy typu: Dobrý den, chci se zeptat, jestli je na Vašem e-shopu nějaká možnost reklamace. Ještě jsem nikdy potraviny na internetu nekupoval, a tak nevím, v jakém stavu zboží dorazí a jestli ho případně budu moct vrátit. Přece jen když jsem v obchodě, můžu si sám vybrat ten nejlepší kousek… Díky za odpověď. S pozdravem, M. K.

5 Vývoj služby: změny oproti začátkům
: Pět let v roli průkopníka Vývoj služby: změny oproti začátkům nevelký rozdíl oproti dnešku, i v začátcích jsme měli: širokou oblast rozvozu podobný sortiment s výjimkou mraženého zboží: zařazeno do nabídky až po důkladném testování pro případ, kdy není zboží rozváženo vozem s mrazícím prostorem ale samozřejmě méně zákazníků  podle průzkumu u stálých zákazníků je služba na vynikající úrovni více než 96 % uvedlo, že jsou spokojeni/spíše spokojeni na denní bázi je však stále třeba ladit detaily možnosti zlepšení vidíme v oblasti funkcionalit našeho webu a komunikace se zákazníky

6 Jak služba funguje? Objednávky na e-shopu
: Pět let v roli průkopníka Jak služba funguje? Objednávky na e-shopu registrací ke službě zákazník navíc získává výhody nemusí při příštím nákupu vyplňovat znovu údaje může objednat i alkohol a cigarety vstupuje do věrnostního programu Termíny dodání zboží se liší dle oblastí v Praze 3x denně (pondělí-sobota) při objednávce do 9.00 hodin zavezeme zboží tentýž den večer v okolí Prahy různé termíny závozu dle oblastí Doprava je vždy zdarma finanční limit objednávky je 990 Kč vč. DPH první nákup je bez limitu (na vyzkoušení služby) Platba kartou i hotově (po domluvě také možnost předplatby)

7 2010-15: Pět let v roli průkopníka
Jak služba funguje? sortiment je široký rozsahem, spíše než počtem položek čerstvé i trvanlivé potraviny, nápoje, drogerie a vybrané kancelářské potřeby počet položek je optimalizován s cílem vybrat nejlepší produkty na trhu většina dodávaných položek je ve vlastním centrálním skladu zbytek čerstvého zboží a doplňkový sortiment dodávají specializovaná střediska časově a logisticky náročné, ale vyšší kvalita za to stojí

8 Střediska pro čerstvé potraviny
: Pět let v roli průkopníka Střediska pro čerstvé potraviny Radotínské pekařství začínali jsme s rozpékaným pečivem, nespokojenost s kvalitou po velkém hledání přechod na čerstvé pečivo z kvalitní místní pekárny s vyváženou kvalitou sortimentu Smíchovské uzeniny řezník s dlouhou tradicí (3 generace) a zárukou kvality čerstvého masa a uzenin

9 Střediska pro čerstvé potraviny
: Pět let v roli průkopníka Střediska pro čerstvé potraviny MiFruit s dodavatelem ovoce a zeleniny (Lipence) spolupracujeme už 20 let Náš grunt (farmářské potraviny) v souladu s naší filozofií podpory místních dodavatelů čerstvých a zdravých potravin rozšiřujeme i nabídku farmářských potravin plánujeme položek, upravíme dle zájmu zákazníků firma je v kontaktu s prvovýrobci a zaručuje výběr kvalitních potravin pro specifický segment zákazníků je zároveň alternativou k našim ostatním dodavatelům čerstvých potravin

10 Ostatní specializovaná střediska
: Pět let v roli průkopníka Ostatní specializovaná střediska Vinotéka využíváme synergie s gastroprovozy a s provozováním vlastní vinotéky pečlivě vybíráme, ochutnáváme a průběžně rozšiřujeme sortiment jen o nejvhodnější vína z vybraných moravských vinařství Drogerie, kancelářské potřeby doplňujeme potravinářský sortiment o věci, které jsou součástí běžného nákupu a jejich nákup s potravinami ušetří zákazníkům čas sortiment se v celém logistickém řetězci striktně odděluje od potravin 

11 2010-15: Pět let v roli průkopníka
Cenová výhodnost díky nákupu i pro velkoobchodní činnost dosáhneme na výhodné ceny pravidelné cenové akce ve dvou formách výhodný nákup (desítky akčních položek) stálé akce (stovky položek) množstevní slevy při vyšší objednávce se dělíme o marži se zákazníkem

12 Množstevní sleva. Nyní i pro Vás.
: Pět let v roli průkopníka Množstevní sleva. Nyní i pro Vás. Motivace zákazníků k většímu nákupu Každý další kus položky je levnější již od 2. kusu U vážených položek umožňujeme interaktivní formou výběr kusů nebo hmotnosti současně je vidět počet ks i váha nákupu

13 Objednávkový proces jednoduchost a rychlost zákaznická podpora
: Pět let v roli průkopníka Objednávkový proces jednoduchost a rychlost označení svých oblíbených položek uložení, znovunačtení a editace nákupního košíku, možnost si jej odeslat em možnost doobjednávky nákup možný i přes mobilní aplikaci zákaznická podpora pomoc s registrací, objednávkou i reklamací

14 Zákaznický přístup nákup na zkoušku je bez finančního limitu
: Pět let v roli průkopníka Zákaznický přístup nákup na zkoušku je bez finančního limitu neodmítáme žádného zákazníka plynule zvyšujeme počet aut při nárůstu objednávek věrnostní program konto, dárek, maličkost na ochutnání pozvánky na koncerty, do vinotéky samozřejmostí je zpětný odběr vratných obalů

15 Komunikace se zákazníky je někdy zajímavá
: Pět let v roli průkopníka Komunikace se zákazníky je někdy zajímavá CRM funguje i bez datové báze  Vážený pane H., Vaše dnešní objednávka má jubilejní číslo od začátku našeho e-shopu. Na základě toho Vám posíláme malou pozornost, slevový kupon na 500,- Kč, který se Vám promítne při vyúčtování Vaší dnešní objednávky. Dobry den, mnohokrat dekuji za darek. Zrovna dnes mam totiz nahodou narozeniny a to dokonce kulatiny, takze jeste jednou diky za darek. Kdo jednou pozna vyhodu nakupu do domu od Vas, ma v nakupovani jasno. S pozdravem M. H.

16 Komunikace se zákazníky je někdy zajímavá
: Pět let v roli průkopníka Komunikace se zákazníky je někdy zajímavá Křemešník nebo uherák? Zákazník reklamoval dodání uherského salámu oproti Křemešníku, který objednal. V družném hovoru došlo na různá témata, až se náš pracovník zeptal, zda chce salámy vyměnit nebo zda chce reklamaci řešit narovnáním cenového rozdílu. Pán se odmlčel a pak řekl: „Víte, raději bych dostal objednaný Křemešník, můj pes by uherák nežral.“

17 Budoucnost online prodeje potravin
: Pět let v roli průkopníka Budoucnost online prodeje potravin Online prodej potravin určitě není pro všechny část zákazníků si nedělá nákupní seznamy, jiní musí zboží vidět v regále plnohodnotným distribučním kanálem zřejmě až se změnou generace Kvalita zboží a spolehlivost služby zákazník musí dostat CELÝ nákup V DOMLUVENÉM ČASE Jednoduchost objednávky každé usnadnění objednávky, vedoucí ke zrychlení objednacího procesu službě pomůže

18 Budoucnost online prodeje potravin
: Pět let v roli průkopníka Budoucnost online prodeje potravin Rychlost dodání naše termíny dodání (objednám ráno, dostanu večer) jsou pro většinu zákazníků uspokojivé určitý segment lidí však vyžaduje mít zboží rychleji zvažujeme, je však třeba uvést v soulad k dalším důležitým cílům chceme dodávat kvalitní zboží ze středisek, které nelze dodat ihned nižší efektivita služby, kterou musí zákazník zaplatit

19 2010-15: Pět let v roli průkopníka
Otázky?

20 Děkuji Vám za pozornost.
: Pět let v roli průkopníka Děkuji Vám za pozornost. Peter Nemeshegyi


Stáhnout ppt "Potraviny domů: 5 let v roli průkopníka"

Podobné prezentace


Reklamy Google