Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výhody a nevýhody tiskové reklamy

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výhody a nevýhody tiskové reklamy"— Transkript prezentace:

1 Výhody a nevýhody tiskové reklamy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 Milevsko Výhody a nevýhody tiskové reklamy

2 Mgr. Josef Kašpar VY_32_INOVACE_07_A_18_MEV Škola SOŠ a SOU Milevsko
Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_07_A_18_MEV Téma Výhody a nevýhody tiskové reklamy Anotace Žák se seznámí se s výhodami a nevýhodami tiskové reklamy Klíčová slova Mediální výchova, tisková reklama Cílová skupina Žáci maturitních oborů Datum tvorby Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

3 Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva.
4. – 8. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 9. snímek: test (po kliknutí na textové pole přiletí „smajlík“) Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.

4 Deníky - výhody – proč ano?
Deníky jsou vnímány jako nosiče aktuálního společenského stavu Výhodami jsou komentátorské a redakční zázemí, mobilita papírového výtisku a v neposlední řadě zvyk čtenářů si noviny kupovat. Umožňují noviny předat obsáhlé, podrobné sdělení – čtenáři tráví čtením novin dlouhou dobu. Podobně jako v magazínech lze produkt ukázat i v prodejním balení – tzv. packshotu, což usnadňuje propojení reklamy s nákupním rozhodováním spotřebitele. Deníky nabízejí rychlý, široký, masový zásah populace, tedy širokých cílových skupin. Na rozdíl od TV dokáží deníky obsahem postihnout i jednotlivě všechny možné regiony a dostat se tak čtenářům blíže . Inzerce se dá umístit k tematicky vhodným sekcím.

5 Deníky - nevýhody – proč ne?
Oproti magazínům deníky zpravidla nedosahují takové kvality tisku V denících zpravidla nelze z podstaty věci použít některé kreativní formy reklamy, běžné v magazínech – vkládané vzorečky produktů, vlepovačky, falešné obálky apod. (Noviny se zpravidla nebalí do igelitu; čtenáři si denní tisk vybírají i podle titulní stránky, proto je zde inzerce VELMI drahá nebo přímo nemožná). Přestože lze dobře cílit na čtenáře jednotlivých sekcí (pneumatiky – muži – sportovní sekce), platíme i zásah všech ostatních čtenářů, kteří pro nás zpravidla již nejsou zajímaví. Deníky jsou vhodné spíše pro oslovení velmi širokých cílových skupin (celé rodiny – rodinné balení … čehokoliv) než na přesné cílení.

6 TV sponzoring Magazíny – proč ano?
Podobně jako i deníky umožňují noviny předat obsáhlé, podrobné sdělení – protože čtenáři tráví čtením magazínů velmi dlouhou dobu Lze produkt ukázat i v prodejním balení – tzv. packshotu, což usnadňuje propojení reklamy s nákupním rozhodováním spotřebitele. Vysoká kvalita tisku, věrnost barevného podání, nejvíce v případě lifestylových měsíčníků. Přesnost cílení reklamy. Právě ze vztahu cílové skupiny k titulu lze vysledovat i další faktor: časopisy jsou považovány za experty na danou problematiku a reklama v takovémto titulu má větší šanci zaujmout a přesvědčit. Z hlediska působení magazíny působí déle: Na rozdíl od deníků je nikdo druhý den po koupi nevyhazuje. K magazínům se opakovaně vracíme, schováváme si je a – půjčujeme je ke čtení dalším čtenářům. I u magazínů tedy platí, že na každý výtisk připadá více než jeden čtenář. Velmi přitažlivou skutečností je velmi různorodá škála formátů, možností, jak  inzerovat. Mimo standardní inzeráty lze často vidět různé vlepované objekty, vkládačky, rozšířené obálky, přelepy, vystřihovánky, omalovánky a spousta dalších.

7 Magazíny – proč ne? Poměrně nízký zásah.
Magazíny budují pokrytí (reach) cílové skupiny pomaleji než TV, rozhlas, deníky nebo internet. Limit jsou dlouhé doby redakčních uzávěrek magazínů. Zpravidla je možné magazíny dosáhnout jen celostátního pokrytí cílové skupiny, nehodí se pro regionální kampaně. Tisková inzerce se snadno „okouká.“ Pokud nás inzerát zaujal, prostudujeme si jej a podruhé se k němu možná letmo vrátíme. Počtvrté už rozhodně nemá takový účinek jako poprvé. Mluvíme o kreativním „wear-out“ efektu. Když plánujeme delší aktivity v tisku, je tedy vhodné mít k dispozici více tiskových vizuálů a střídat je (rotovat). V magazínech, alespoň v těch zajímavých, obvykle narazíme na mnoho jiných inzerátů. Ty spolu vzájemně soupeří o čtenářovu pozornost – nemluvě o redakčním obsahu. Pokud se redakci sejde více inzertních objednávek, jednoduše rozšíří počet listů v aktuálním vydání. Neexistuje zde žádná horní mez počtu inzerátů v jednotlivých vydáních.

8 Suplementy Suplementy jsou (programové) přílohy deníků, sešity magazínového formátu. Jejich vlastnosti jsou tedy kombinací vlastností deníků a magazínů Vycházejí společně s mateřským deníkem a jejich zásah je tedy stejný jako mateřského deníku, zároveň nabízejí vyšší kvalitu tisku (a jsou tedy přitažlivější pro inzerci) Na rozdíl od novin si suplementy čtenáři ponechávají déle, zpravidla do jednoho týdne.

9 Test Co je to suplement? Ukázka produktu Přílohy deníků
Titulní stránka časopisu

10 Zdroje a citace Copyright (c) 2014 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved. NEUVEDEN. Media guru [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:


Stáhnout ppt "Výhody a nevýhody tiskové reklamy"

Podobné prezentace


Reklamy Google