Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Obchodní dopisy
2
Styly dopisů ( ) Formální - je psán pro lidi u nichž se předpokládá neosobní tón Neutrální - je často psán pro lidi, které autor zná, ale ne moc dobře, nebo lidem, kteří jsou ve formálním vztahu s námi (šéf, kolegové, staří klienti ...) Neformální - je psán přátelům, kolegům z práce nebo lidem, které znám dobře a dlouho
3
Náležitosti dopisů Hlavička Datum Adresa Oslovení tělo dopisu Závěr
Příloha Prostor pro podpis Vaše jméno, podpis
4
Hlavička = Je záhlaví v horní části dopisu Obvykle se skládá ze jména a adresy, loga či firemního designu, někdy na pozadí vzor. LETTERHEAD DATE INSIDE ADDRESS SALUTATION BODY COMPLIMENTARY CLOSING
5
Adresa = Je jméno a adresa osoby, které je dopis odeslán z forma anglické adresy: Pan (paní, slečna, paní) X Y 1 Ulice Město poštovní směrovací číslo LETTERHEAD DATE INSIDE ADDRESS SALUTATION BODY COMPLIMENTARY CLOSING
6
Oslovení = Zdvořilý pozdrav na začátku dopisu, například "Vážený pane" LETTERHEAD DATE INSIDE ADDRESS SALUTATION BODY COMPLIMENTARY CLOSING
7
Tělo dopisu = Hlavní část dopisu Obsahuje více odstavců Je ta část, kdy budeme psát to, co potřebujeme Je to nejdůležitější část LETTERHEAD DATE INSIDE ADDRESS SALUTATION BODY COMPLIMENTARY CLOSING
8
Konec = Zdvořilá a přátelská poslední věta napsána na konci dopisu Běžné uzávěry: S pozdravem Čeká na vaši odpověď Děkuji vám za váš čas S přáním všeho nejlepšího LETTERHEAD DATE INSIDE ADDRESS SALUTATION BODY COMPLIMENTARY CLOSING
9
Příloha = Zvláštní dokument nebo obrázek (nebo jiná věc), který je poslán s dopisem nebo em Enclosure - používáme toto slovo ve spojení s písmeny Attachment - používáme toto slovo v souvislosti s y
10
Důvod psaní obchodních dopisů
informovat zeptat se přesvědčit poděkovat Nabízet zboží nebo služby Pro objednání zboží nebo služby Chcete-li si stěžovat Atd
11
Resources: http://en.wikipedia.org/wiki/Letterhead
W9eT4
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.